طرح توجیهی گاو شیری صفر تا صد احداث گاوداری شیری

پرورش گاو شیری یکی از حرفه هايي است كه به منظور توليد شیر و گوشت قرمز است که متقاضي پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت و دريافت ‏پروانه بهره برداري نموده و سپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل ‏فروش شیر و گوساله نر تلیسه آبستن گاو حذفی و کود دامی قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده و درآمد ‏سالانه كسب نمايد .

بررسی سود و درامد پرورش گاو شیری
بررسی سود و درامد پرورش گاو شیری

 

مقدمه ای از پرورش گاو شیری :

نياز انسان به پروتئين موجب شده كه دامهاي اهلي توسط بشر نگهداري و پرورش يافته و بخشي از نياز ‏غذايي وي را تامين نمايند، يكي از اساسي ترين و مهم ترين مواد غذايي هر جامعه را لبنيات تشكيل مي ‏دهد. و پاية توليدات لبني شير است شير حاوي تركيبات غذايي بسيار غني از جمله كلسيم ، چربي بدون ‏كلسترول ، ويتامين ها ، علي الخصوص ويتامين ‏D‏ و مواد پروتئيني مي باشد.بطوريكه به تنهايي ميتواند ‏غذاي كاملي براي انسان محسوب گردد ، غذايي كه مصرف آن براي همة گروههاي سني و جنسي لازم و ‏ضروري است.‏

‏ ارائه دهندگان اين طرح در نظر دارند به فعاليت در زمينه توليد شير پرداخته و شير مورد نياز در سطح ‏منطقه را تامين نمايند، در عين حال با تلقيح گاوهاي شيري ،اقدام به توليد گوساله خواهد شد كه گوساله ‏هاي نر حاصل به فروش رسيده و تليسه هاي بوجود آمده جايگزين دامهاي پير شده و مازاد تليسه ها نيز ‏به فروش خواهند رسيد. همچنين علوفه و كنسانترة مورد نياز نيز از محل كاشت علوفه در اراضي طرح ‏استحصال ميگردد.‏
‏ اجراي علاوه بر اينكه داراي توجيه اقتصادي مناسبي مي‌باشد ، همچنين زمينه اشتغال نيروهاي ماهر و ‏نيمه ماهر را فراهم مي‌آورد. ‏

 

از چه نژاد گاو شیری استفاده کنیم ؟

در کشور ایران یکی از معروفترین نژاد ها جهت تولید شیر می توان نژاد هلشتاین استفاده کرد . به طور کلی سه نژاد در کشور به طور سنتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند .

 

 

گاو شیری نژاد هلشتاین :

هلشتاین فریزن (انگلیسی: Holstein Friesian cattle) (که در آمریکای شمالی با نام اختصاری هلشتاین و در انگلستان و ایرلند با نام فریزن شناخته می‌شود) یکی از نژادهای پرورشی گاو شیری است که منشأ آن تقریبا به 2000 سال قبل به هلند شمالی و فریسلاند و شلسویگ-هولشتاین در آلمان شمالی برمی‌گردد.

پرورش گاو هلشتاین
پرورش گاو هلشتاین

این نژاد گاو به طور میانگین، سالانه ۱۱۶۴۶ لیتر شیر تولید می کند. حدود 3.7 درصد از شیر تولیدی شامل چربی و 3.1 درصد از شیر این گاو حاوی پروتئین می باشد. مشخص شده است هلشتاین­ هایی که سه بار در روز دوشیده می­ شوند بیش از ۳۲۶۵۸ کیلوگرم شیر در ۳۶۵ روز تولید می­ کنند.[۱] وزن گوساله در هنگام تولد بین 40-50 کیلوگرم و وزن گاو بالغ بین 680 تا 770 کیلوگرم است. طول دوره بارداری در این نژاد حدود 9 ماه و نیم بوده و رنگ پوست این گاو سیاه و سفید یا قرمز (قهوه ای) و سفید و در مواردی رنگی مشابه آبی نیز مشاهده شده.

 

گاو شیری نژاد سمینتال  :

گاو نژاد سیمنتال جزو بهترین نژادهای گاو دو منظوره شیری و گوشتی جهان با خاستگاه کشور سوییس می باشد. این گاو دارای جثه ای بزرگ و شاخ های متوسط است و وزن گاو نر سمینتال حدودا ۱۰۴۳ تا ۱۱۷۹ کیلوگرم و وزن گاو ماده این نژاد ۶۵۸ تا ۸۱۶ کیلوگرم است.شیر این گاو چربتر از نژاد هلشتاین بوده و کمی تولید آن از نظر عددی کمتر است.در مقابل نسبت به بیماری ها مقاومتر می باشد.

گاو سمینتال
گاو سمینتال

گاو شیری نژاد دورگ بومی :

نژاد های بومی همان نژاد های محلی کشور بوده که با یکی از نژاد های خالص ترکیب شده است.تولید شیر کمتر ، جثه کوچکتر همچنین مصرف خوراک کمتر و مقاومت بالاتری را دارند.در دامداری های صنعتی استفاده از این نژاد توصیه نمی شود .

 

 

شرايط اخذ مجوز و تاسيس گاو داري شیری :

جهت احداث یک دامداری متقاضی ابتدا باید زمین مورد نظر را مشخص کرده ، به سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و پس از تایید زمین و اخذ استعالامات و رعایت حریم های لازمه نسبت به اخذ پروانه تاسیس نماید که در خوش بینانه ترین حالت 3 ماه زمان خواهد برد.

مراحل اخذ مجوزگاوداری شیری
مراحل اخذ مجوزگاوداری شیری

بمنظور ايجاد نظم و هماهنگي بين واحدهاي و جلوگيري از تراكم كه باعث انتشار عوامل بيماريها ميشود از طرف وزارت كشاورزي در منطقه محل احداث دامداری با گرفتن استعلامات لازمه از سازمان های مختلف و رعایت حریم مورد نیاز نسبت به مکان های اطراف زمین مشخص شده و با تهيه فرمهاي مخصوص درخواست صدور پروانه نمايند .
در اين ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شيردوشي و خانه هاي كارگري با رعايت اصول فني تهيه شده است .

 

پرورش گاو شيري :

گاو شيري در دوره آبستني و شيردهي همواره بايد از نظر نوع خوراك ،اصطبل بهاربند ،بستر و آبشخور مورد توجه باشد زيرا در اين دوره احتياج به تغذيه كامل دارد تا مقادير مواد معدني ،ويتامينها براي توليد شير بحد كمال انجام گيرد .

بستر گاو بايد در اصطبلهاي نيم باز مرتب خشك نگاهداشته شده و بخصوص در زمستان كه بارندگي و رطوبت و سرما زيادتر است نهايت دقت در اين مورد بعمل آيد . بطوريكه لااقل هفته اي دو مرتبه با پوششي از كاه بستر گاو خشك شود زيرا كاه رطوبت را بخوبي جذب كرده و به گاو كمتر صدمه وارد ميشود.

محوطه بهاربند پس بارندگي مرتب پاك شود تا از يخ بندان كه باعث زمين خوردن گاو ميشود جلوگيري شود. محل آبشخور و آخورها هم بهتر است داراي سايبان بوده و كناره هاي آن طوري شيب داشته باشد كه آب اضافي زودتر به كانالهاي زيرزميني هدايت شده و تبديل به لجنزار نشود . كف آخورها قبل از ريختن علوفه بايد تميز شده و توزيع علوفه بطور يكنواخت انجام گردد .

 

دانلود طرح توجیهی پرورش گاو شیری رایگان
دانلود طرح توجیهی پرورش گاو شیری

 

شروع کار و سرمایه گذاری مورد نیاز احداث گاوداری شیری در سال 1403 :

در طرح توجیهی گاو شیری به بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز ، و هزینه های صفر تا صد گاو شیری همچنین بررسی سود و درامد آن پرداختیم.

در صورتی که در ابتدای مسیر و انتخاب هستید و نمیدانید پرواربندی گوساله بهتر است یا پرورش گاو شیری ، پیشنهاد می کنیم طرح های توجیهی پرواربندی گوساله  را نیز مطالعه کنید .

 

بررسی سود و درامد پرورش گاو شیری
بررسی سود و درامد پرورش گاو شیری

دانلود طرح توجیهی گاو شیری سال 1403 :

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به همه جوانب ان بپردازیم.ما در طرح توجیهی گاو شیری به بررسی صفر تا صد یک دامداری پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد.

در طرح توجیهی به بررسی زمین مورد نیاز ، هزینه های ساخت ساز ، ماشین الات و تاسیسات مورد نیاز ، خرید دام و خوراک ، هزینه های حقوق و سوخت و غیره همچنین نرخ بازدهی ، ترازنامه ، نقطه سر به سر و سایر موارد که در فهرست آمده است پرداخته می شود. جهت دانلود طرح توجیهی گاو شیری اماده بر اساس تعداد راس مورد نیاز کلیک کنید .

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 5 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 15 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 19 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 20 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 25 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 30 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 40 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 49 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 150 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 200 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 250 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 400 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 500 راسی

 

سفارش طرح توجیهی احداث گاوداری شیری
سفارش طرح توجیهی گاوداری شیری

 

سفارش طرح توجیهی گاو شیری :

در پاراگراف بالا نمونه طرح توجیهی گاو شیری در تعداد راس های مختلف که به طور سالانه آپدیت می شوند برای دانلود گذاشته شده است .حال در صورتی که متقاضی نیاز به طرح توجیهی سفارشی با توجه به جزییات و مشخصات خود دارد می تواند با شماره 09191968068 تماس یا پیامک و با ارسال مشخصات طرح را در کوتاه ترین زمان دریافت کند.

 

دانلود طرح توجیهی گاو شیری پرورش گاو شیری
دانلود طرح توجیهی گاو شیری پرورش گاو شیری

 

فهرست طرح توجیهی پرواربندی گاو شیری :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

اهداف :

مشخصات فنی طرح:

ب) سرمایه گذاری طرح .

ب.۲) ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

.۳) خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

ب ۴) تاسیسات موجود و مورد نیاز

ب ۵)وسائط نقلیه

ب ۶)تجهیزات اداری و خدماتی

ب۷)سایر اقلام سرمایه ای

سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

ترکیب گله

الف –۶ ) مخارج پیش از تولید:

سایر اقلام سرمایه ای

خلاصه سرمایه گذاری طرح :

منابع تامین سرمایه

پیش بینی زمان تولید :

هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد

هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر

نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

كليات پرورش گاو
نژادهاي معروف گاو :
شرايط تاسيس گاو داري :
بهداشت جايگاه دام
پرورش گاوهاي خشك
تلقيح مصنوعي
انواع مواد خوراكي مورد استفاده در گله داري :
واكسيناسيون
مقيد كردن دام
اصول بهداشتي پيش از شيردوشي ماشيني
بهداشت سالن شير دوشي
سيلو كردن علوفه
پرورش گاو شيري
سم تراشي
بستر اصطبل
طرز استفاده از ماشين شيردوشي
نصب سرپستانك

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.