طرح توجیهی گلخانه 20000 متری (دو هکتاری)

طرح توجیهی گلخانه 20000 متری صیفی جات سال 1402 :

طرح توجیهی گلخانه خیار 20000مترمربع را با توجه به درخواست کارافرینان و سرمایه گذاران جهت بررسی سود و درامد احداث یک گلخانه صیفی جات ، همچنین اخذ وام بانکی و صدور پروانه تاسیس و بهره برداری گلخانه توسط مهندس بنی حسن در تعداد 57 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف در سال 1402  تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر شد.
در طرح توجیهی احداث گلخانه 20000 متری محصولات خارج از فصل ( خیار و گوجه فرنگی) به بررسی کامل هزینه های احداث گلخانه ، تاسیسات و و ماشین الات لازمه ، حقوق ، سوخت ، مواد اولیه ( سرمایه در گردش) نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر ، اقساط بانکی ، ترازنامه و دوره بازگشت سرمایه به طور کامل بررسی شده است.
طرح توجیهی گلخانه 20000 متری صیفی جات ( خیار و گوجه فرنگی )  – 57 صفحه ورد و پی دی اف – سال 1402  – کارشناس طرح مهندس بنی حسن ( کارشناس نظام مهندسی )
دانلود طرح توجیهی گلخانه 20000 متری دو هکتاری صیفی جات
دانلود طرح توجیهی گلخانه 20000 متری دو هکتاری صیفی جات

 

سرمایه گذاری مورد نیاز احداث گلخانه 20000 متری محصولات خارج از فصل :

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی ابتدا به بررسی صفر تا صد آن بپردازیم تحقیق و بررسی کنیم.در طرح توجیهی گلخانه 20000 متری به بررسی صفر تا صد احداث گلخانه ، سرمایه گذاری مورد نیاز ، سود و درامد گلخانه پرداخته ایم.

اگر سازه گلخانه به طور استاندارد ساخته شود و پارامتر های اندازه گیری نصب شده باشند با مهیا کردن شرایط می توان اغلب گیاهان گلخانه ای را پرورش داد. در ابتدا باید شرایط جغرافیایی و تقاضای بازار سنجیده شود.به طوری که در بعضی از فصول می توان به کاشت خیار و یا فلفل همچنین گوجه فرنگی پرداخت.
بهتر است در انتخاب نوع گونه و ارقام بیشترین حساسیت را به خرج داده و قبل از خرید آن این سوالات را از خود بپرسیم :

• قرار است چه زمانی به بازار ارایه شود :
• به چه شکلی در بازار ارایه شود :
• چه چیزی تولید شود :
• به چه شکلی تولید شود :
• بازار هدف کجاست :

 سرمایه گذاری احداث گلخانه 20000 متری :

همانطور که در جدول زیر درج شده است جهت احداث گلخانه 20000 متری صیفی جات به  56 میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است که از مقدار 47 میلیارد سرمایه ثابت و 3.5 میلیارد تومان سرمایه در گردش می باشد.

در جدول زیر مبالغ جهت آسانی در مطالعه از هزار ریال به تومان تبدیل شده است.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان مبالغ به هزار ریال
کل سرمایه گذاری 56,114,891,096 561,148,911
سرمایه ثابت طرح 47,655,981,410 476,559,814
سرمایه در گردش 3,529,119,768 35,291,198
نرخ بازدهی 24% 24%
دوره بازگشت سرمایه 4.2 4.2
نقطه سر به سر 58% 58%
فروش در نقطه سر به سر 12,115,423,880 121,154,239
ارزش افزوده ناخالص 17,498,680,465 174,986,805
ارزش افزوده خالص 15,929,668,649 159,296,686
مازاد نقدی عملیات 13,861,760,465 138,617,605
درامد سالانه 12,292,748,649 122,927,486
نوع تولید خیار و گوجه خیار و گوجه

 

سود گلخانه 20000 متری صیفی جات :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان   24 % درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

درامد و سود سالانه گلخانه 20000 متری خیار و گوجه  :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال اول 12,292,748,649 تومان   مي باشد كه در سالهاي  بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

طرح توجیهی احداث گلخانه صیفی جات
طرح توجیهی احداث گلخانه صیفی جات

احداث گلخانه چرا و چگونه :

گلخانه  سازه ای با دیوارها و سقف است که عمدتا از مواد شفاف مانند شیشه پلاستیک های uv ساخته شده اند ، که در آن گیاهانی که به شرایط تنظیم شده آب و هوایی احتیاج دارند رشد می کنند. این سازه ها از سایزهای کوچک گرفته تا ساختمانهای با اندازه صنعتی متغیر است. گلخانه مینیاتوری به عنوان یک قاب سرد شناخته می شود. فضای داخلی گلخانه در معرض نور خورشید گرمتر از دمای خارجی می شود و از محتویات آن در هوای سرد محافظت می کند.
بسیاری از گلخانه ها یا گلخانه های شیشه ای تجاری امکانات تولید فناوری پیشرفته برای سبزیجات ، گل ها یا میوه ها هستند. گلخانه های شیشه ای پر از تجهیزات از جمله تاسیسات غربالگری ، گرمایش ، سرمایش ، روشنایی هستند و ممکن است توسط یک کامپیوتر کنترل شود تا شرایط را برای رشد گیاه بهینه کند. سپس از روشهای مختلفی برای ارزیابی بهینه-درجه و نسبت راحتی گلخانه (به عنوان مثال ، دمای هوا ، رطوبت نسبی و کسری فشار بخار) استفاده می شود تا خطر تولید قبل از کشت محصول خاص کاهش یابد .

تهویه در گلخانه ها :

تهویه یکی از مهمترین مؤلفه های یک گلخانه موفق است. در صورت عدم تهویه مناسب ، گلخانه ها و گیاهان رو به رشد آنها مستعد مشکلات می شوند. اهداف اصلی تهویه ، تنظیم دما و رطوبت تا حد مطلوب و حصول اطمینان از حرکت هوا و در نتیجه جلوگیری از ایجاد عوامل بیماری زای گیاهی (مانند Botrytis cinerea) است که شرایط هوا را ترجیح می دهند. تهویه همچنین تأمین هوای تازه برای فتوسنتز و تنفس گیاه را تضمین می کند و ممکن است گرده افشان های مهم را برای دسترسی به محصول گلخانه ای فعال کند.
تهویه را می توان با استفاده از دریچه ها – که اغلب به صورت اتوماتیک از طریق رایانه کنترل می شوند و یا به طور دستی محیا کرد . 
طرح توجیهی احداث گلخانه 20000 متری
طرح توجیهی احداث گلخانه 20000 متری

گرمایش و سرمایش در گلخانه ها :

گرمایش یا برق یکی از مهمترین هزینه ها در بهره برداری از گلخانه ها در سراسر جهان به ویژه در آب و هوای سرد است. مشکل اصلی در مورد گرم کردن گلخانه بر خلاف ساختمان که دارای دیواره های مات و محکم است میزان گرمای از دست رفته در پوشش گلخانه است. از آنجایی که پوشش ها باید اجازه دهند تا نور به درون ساختار فیلتر شود ، در مقابل نمی توانند خیلی خوب عایق بندی کنند. با توجه به پوشش های گلخانه ای پلاستیکی سنتی که دارای ارزش R در حدود 2 هستند ، بنابراین مبلغ زیادی صرف می شود تا به طور مداوم جایگزین گرمای از دست رفته شود. در بیشتر گلخانه ها ، در صورت نیاز به حرارت اضافی ، از گاز طبیعی یا کوره های برقی استفاده می شود.
روشهای گرمایش منفعل وجود دارد که به دنبال گرما با استفاده از انرژی کم هستند. انرژی خورشیدی را می توان از دوره های فراوانی نسبی (زمان روز / تابستان) گرفت و برای افزایش دما در دوره های خنک تر (زمان شب / زمستان) آزاد کرد. گرمای زباله از دام می تواند برای گرم کردن گلخانه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد ، به عنوان مثال ، قرار دادن یک مرغ مرغ در گلخانه ، گرمای حاصل از جوجه ها را بازیابی می کند ، که در غیر این صورت هدر می رود.
خنک کردن معمولاً با باز کردن پنجره ها در گلخانه انجام می شود وقتی بیش از حد گرم شود برای گیاهان داخل آن. این کار به صورت دستی یا بصورت خودکار انجام می شود.

روشنایی در گلخانه ها :

در طول روز ، نور از طریق ویندوز وارد گلخانه می شود و توسط گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. برخی گلخانه ها همچنین مجهز به چراغ های رشد (غالباً چراغ های LED) هستند که در شب روشن می شوند تا میزان نوری که گیاهان دریافت می کنند را افزایش دهند ، بدین ترتیب با محصول خاصی محصول را افزایش می دهند.

شروع کار و سرمایه گذاری در گلخانه :

اگر سازه گلخانه به طور استاندارد ساخته شود و پارامتر های اندازه گیری نصب شده باشند با مهیا کردن شرایط می توان اغلب گیاهان گلخانه ای را پرورش داد. در ابتدا باید شرایط جغرافیایی و تقاضای بازار سنجیده شود.به طوری که در بعضی از فصول می توان به کاشت خیار و یا فلفل همچنین گوجه فرنگی پرداخت.
بهتر است در انتخاب نوع گونه و ارقام بیشترین حساسیت را به خرج داده و قبل از خرید آن این سوالات را از خود بپرسیم :
• قرار است چه زمانی به بازار ارایه شود :
• به چه شکلی در بازار ارایه شود :
• چه چیزی تولید شود :
• به چه شکلی تولید شود :
• بازار هدف کجاست :

 

نمونه برداری از خاک جهت کشت محصولات گلخانه ای:

قبل از کشت ابتدا باید از خاک نمونه برداری شود تا کاستی های آن را با اظافه کردن کود های مورد نظر جبران کرد.جهت نمونه گیری اصولی بهتر است هر 5 هزار متر یک نمونه خاک گرفته شود به صورتی که با عمق 0 الی 30 سانتی متری زمین 8 الی 10 نقطه از زمین را انتخاب کرده و اقدام به نمونه گیری کرد.بهتر است از کناره های دیوار ، محل هایی که کود های دامی وجود دارد نمونه گرفته نشود.در انتها همه نمونه ها را با یکدیگر مخلوط کرده و نمونه نهایی حداقل به وزن یک کیلوگرم به وجود می اید.
در نمونه گیری بهتر است که از بیل و وسایل زنگ زده استفاده نشود.
پاکت نمونه گیری نو و تمیز باشد.

Ph خاک مناسب صیفی جات در گلخانه  :

Ph  خاک جهت پرورش اغلب گیاهان و صیفی جات در محدوده 6 الی 7.5 می باشد.ولی به طور کل قبل از پرورش هر محصول   ph   مناسب آن گونه را هم کاملا بررسی کنید

مدارک مورد نیازجهت صدور پروانه های تاسیس و بهره برداری واحدهای گلخانه ای :

الف- مدارک عمومی احداث گلخانه:

– اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی برای اشخاص حقیقی 
– یک قطعه عکس 4*3 
– تصویر پایان خدمت یا معافیت برای مشمولین نظام وظیفه 
– تصویر اخرین مدرک تحصیلی 
– اصل و تصویر اساسنامه و تاییدیه ثبت شرکتها برای اشخاص حقوقی 

ب-مدارک اختصاصی احداث گلخانه :

ب-1:پروانه تاسیس و توسعه :
– فرم تکمیل شده درخواست توسط متقاضی
– ارائه فتوکپی پلان نقشه به همراه مختصات جغرافیایی(از جمله  نقاط UTM ) 
– مدارک مربوط به پروانه چاه کشاورزی یا قدر السهم  آب یا هر مستند مبنی برتامین آب
– ارائه طرح توجیه فنی ؛اقتصادی و مالی تهیه شده توسط مهندس مشاوران دارای صلاحیت  از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا سازمان نظام مهندسی کشاورزی 
– آزمون آنالیزآب و خاک 

اهداف از احداث گلخانه :

الف- هدف اصلی از احداث گلخانه  :

انجام امور اجرايی صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای و واحدهای توليد و پرورش قارچ های خوراکی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی بمنظور اعمال مديريت بهينه و ارتقاء سطح وظايف حاکميتی دولت از طريق سياستگذاری، برنامه ريزی، حمايت ، هدايت امور اجرايی و نظارت برحسن انجام آنها

ب- اهداف فرعی :

1. .بهره گيری حداکثری از پتانسيل ها و ظرفيتهای بخش غيردولتی کشاورزی
2. استاندارد سازی فرآيندهای انجام کار
3. تعيين وظايف و نقش هر يک از واحدهای درگير در اجرای کار
4. .ارتقاء سطح نظارت و ارزيابی بر عملکردها
5. افزايش بهره وری از طريق استفاده بهينه از منابع و امکانات
6. تسهيل و تسريع در صدور مجوزها و پروانه ها بمنظور ارتقاء رضايت مندی ارباب رجوع و افزايش سرمايه گذاری
7. فراهم آوردن زمينه های ايجاد اشتغال فارغ التحصيلان بخش کشاورزی

فهرست طرح توجیهی احداث گلخانه 20000 متری محصلات خارج  از فصل  ( صیفی جات ) :

کلیات طرح
مقدمه
جدول زمانبندی
مدارک مورد نیازجهت صدورپروانه های تاسیس و بهره برداری واحدهای گلخانه ای
مدارک مالکیت قانونی محل
حریم های مربوط به ایجاد واحدهای گلخانه ای
صدور پروانه های تأسیس و توسعه
صدور پروانه بهره برداری
مدارک مورد نیاز جهت صدور موافقت اصولی و سایر پروانه های واحدهای گلخانه ای
اهمیت اقتصادی
مشخصات فنی طرح
سرمایه گذاری طرح
ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز
خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات
تاسیسات موجود و مورد نیاز
وسائط نقلیه
تجهیزات اداری و خدماتی
سایر اقلام سرمایه ای
سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.
مخارج پیش از تولید:
خلاصه سرمایه گذاری طرح :
منابع تامین سرمایه
پیش بینی زمان تولید :
هزینه مواد اولیه
حقوق و دستمزد
هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات
هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک
هزینه های سالانه طرح
جدول هزینه های ثابت و متغییر
پیش بینی ترازنامه
پیش بینی سود و زیان
پیش بینی گردش وجوه نقدی
جدول محاسبه ارزش افزوده
سود آوری سالانه طرح
نقطه سر به سر
نرخ بازده میانگین ۵ سال
دوره بازگشت سرمایه
نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد
منابع سرمايه گذاري طرح
میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش
اقساط مربوط به وام بانکی
آموزش های لازم جهت کشت خیار و گوجه فرنگی

 

طرح توجیهی گلخانه خیار 20000 متر مربع :

خلاصه ای از طرح توجیهی احداث گلخانه 20000 متری خاکی ( صیفی جات ) :
کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس نظام مهندسی )
موضوع فایل : طرح توجیهی گلخانه 20000 متری ( محصولات خارج از فصل )
سال تهیه و تدوین : سال 1402
قالب و فرمت فایل : ورد و پی دی اف (قابل ویرایش )تعداد صفحات : 57 صفحه ورد و پی دی اف

موارد کاربرد طرح توجیهی گلخانه 20000 متری صیفی جات :

جهت ارایه به بانک و اخذ وام و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت جهت احداث و راه اندازی گلخانه
ارایه به نظام مهندسی و جهاد کشاورزی جهت پروانه تاسیس و بهره برداری
بررسی سود و درامد یک گلخانه 20000 متری
بررسی ابعاد ساختمان ، هزینه های آن ، تاسیسات ، ماشین الات مورد نیاز و خوراک و غیره
جهت ارایه به دانشگاه
روش دانلود فایل طرح توجیهی :
کلیک بر گزینه خرید.
پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی احداث گلخانه 20000 متری صیفی جات ( خیار  و گوجه فرنگی ) سال 1402 در تعداد 57 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

 

قیمت : 800 هزار تومان
قیمت : 200 هزار تومان (تخفیف 48 ساعته)

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.