طرح توجیهی گوسفند رومانوف سال 1402

پرورش گوسفند رومانوف :

طرح توجیهی گوسفند رومانوف را جهت بررسی صفر تا صد هزینه ها و درامد پرورش این نژاد جهت استفاده کارافرینان ، دانشجویان و سرمایه گذاران تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.

در ابتدا که دامداران کشور با نژاد رومانوف آشنا شدند استقبال بالایی از این نژاد به دلیل چند قلوزایی آن انجام شد. با توجه به اینکه درصد چندقلوزایی یکی از مهمترین مولفه ها در افزایش بازدهی و سود بیشتر در دامداری می باشد ولی در مقابل این نژاد معایب به خصوص خود را نیز داشت که از جمله آنها می توان به درصد تلفات بالای بره های تازه متولد شده ، عدم جفت گیری قوچ های این نژاد با نژاد های دنبه دار ایرانی ، همچنین آرام نبودن این نژاد همچنین بازار پسند نبودن این نژاد در فروش و کیفیت گوشت همچنین عدم سازگاری با مناطقی از کشور اشاره کرد.

گوسفند رومانوف نژادی از گوسفندان اهلی متعلق به دره ولگای شمالی در شمال شرق مسکو در کشور روسیه می‌باشد. نام این نژاد از دهکده‌ای به همین نام در این منطقه گرفته شده.

در قرن ۱۸ میلادی این نژاد در خارج از روسیه دیده شد. بعد از آن ابتدا به آلمان و از آنجا به فرانسه برده شد. در سال ۱۹۸۰ تعداد ۱۴ میش و ۴ قوچ به کانادا وارد شد و ۵ سال قرنطینه گردید. پس از آن تعدادی انتخاب شدند . استفاده اصلی این نژاد جهت اصلاح گله گوشتی می‌باشد.

 

پرورش گوسفند رومانوف
پرورش گوسفند رومانوف

 

خواص و مشخصات ظاهری گوسفند رومانوف :

این گوسفندان به آب و هوای سرد و خوراک محلی عادت دارند. رومانف‌ها یکی از نژادهای گوسفندان دم کوتاه شمال اروپا می‌باشند.

بره رومانف خالص در زمان تولد سیاه رنگ با لکه‌ای سفید بر روی پیشانی می‌باشد، ولی با رشد بره پشم سفیدرنگ مایل به خاکستری از زیر لایه موی سیاه بیرون می‌زند و گوسفند خاکستری رنگ می‌گردد ولی لکه سفید روی پیشانی را حفظ می‌کند و بسته به زیر نژاد، کم وبیش موی مشکی از سینه تا پشت به صورت حلقه بیرون می‌زند و خطی سیاه همانند تاج گل دور گردن حیوان ظاهر می‌گردد که ظاهری منحصر به فرد، مخصوصاً به قوچ این نژاد می‌بخشد. وزن متوسط قوچها از ۵۵ تا ۷۰ کیلو و برای میشها از ۴۰ تا ۵۰ کیلو در گله‌های فضای باز، بسته به نوع خوراک متفاوت است.

 

گوسفند نژاد رومانوف چندقلوزا
گوسفند نژاد رومانوف چندقلوزا

 

تولید مثل در گوسفند نژاد رومانوف:

بره این نژاد در سه تا چهار ماهگی به بلوغ می‌رسد و در هر فصلی به جفتگیری می‌پردازد. به همین دلیل جداسازی بره نر در ۸ تا ۱۰ هفتگی صورت می‌گیرد.

در گله‌های آزاد زایش در ۷ ماهگی نیز دیده شده است. واضح می باشد که جفت گیری قبل از نه تا ده ماهگی باعث صدمه دیدن شدید میش و افزایش شدید احتمال مرگ و میر بره و مادر می شود.

برخلاف دیگر نژادهای گوسفندان که در هر شکم یک یا گاهی دو بره می‌زایند، میش رومانف در هر زایش دو، سه، چهار، پنج یا شش بره تولید می‌کند. رکورد ۹ بره در روسیه و ۷ بره در آمریکا ثبت شده است. در بسیاری نقاط جهان رکورد ۱۲ بره در دو زایش متمادی یک میش ثبت شده است.

دوران آبستنی این نژاد تقریباً ۱۴۴ روز بوده و از همه گوسفند زنده دیگر کوتاهتر می‌باشد. میش این نژاد، در صورت مدیریت درست خوراک به راحتی از قبل شیردهی به بره‌های خود بر می‌آید و به ندرت و در زایشهای ۴ قلو به بالا فقط نیاز به کمک دارد.

قوچ رومانف از زمان بلوغ زودرس خود (۱۰ تا ۲۰ هفته) در تمامی فصول آماده و قادر به جفتگیری می‌باشد و توانایی باردارسازی ۶۰ تا ۷۰ میش را دارا می‌باشد.

 

آموزش پرورش گوسفند نژاد رومانوف
آموزش پرورش گوسفند نژاد رومانوف

 

ساختمان و جایگاه مناسب پرورش گوسفند رومانوف :

1- قبل از احداث جایگاه باید اطلاعات کافی از شرایط جغرافیایی منطقه بدست اورد و محلی را انتخاب کرد که از زمین های اطراف بلند تر باشد.
2- گوسفنده زنده حیوانی است که حساسیت شدید به باد و کوران دارد لذا برای آسایش حیوان زنده و نیز برای جلوگیری از بیماری ها باید جهت جایگاه حیوان بر خلاف وزش بادهای موسمی منطقه و رو به افتاب باشد .
3- جایگاه باید به گونه ای احداث شود که بتوان رطوبت و درجه حرارت آن را کنترل نمود زیرا گوسفند زنده در برابر هوای گرم و مرطوب حساس است و در نتیجه میل به تغذیه در او کاهش می یابد.
4- به دلیل آلودگی فاضلاب جایگاه گوسفند زنده ، فضولات و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام زنده لازم است جایگاه پرورش گوسفند زنده دور از محل سکونت انسان ها باشد.
5- محل جایگاه دامهای زنده و گوسفند باید به گونه ای انتخای شود که به راحتی به انبار علوفه دسترسی داشته باشد.
6- باید جایگاه را با مصالحی ساخت که به منظور مبارزه با افات و امراض گوسفنده زنده قابل ضد عفونی کردن باشد.

 

طرح توجیهی گوسفند رومانوف :

در طرح توجیهی پرورش گوسفند رومانوف به بررسی صفر تا صد هزینه های ساخت ساز و ابعاد مورد نیاز قسمت های مختلف دامداری جهت احداث، تاسیسات ، ماشین الات ،ترکیب گله ، هزینه های خوراک و به طور کلی صفر تا صد یک دامداری می پردازیم.

دانلود طرح توجیهی گوسفند رومانوف سال جدید
دانلود طرح توجیهی گوسفند رومانوف سال جدید

 

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 30 راسی

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 50 راسی

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 100 راسی

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 200 راسی

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 300 راسی

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 500 راسی

طرح توجیهی گوسفند رومانوف 1000 راسی

 

 

 

فهرست طرح توجیهی گوسفند رومانوف :

کلیات طرح

جدول زمانبندی

مقدمه

اهمیت اقتصادی :

اهداف :

مشخصات فنی طرح:

سرمایه گذاری طرح .

ساختمان ها و محوطه سازی مورد نیاز

خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

تاسیسات موجود و مورد نیاز

وسائط نقلیه

تجهیزات اداری و خدماتی

سایر اقلام سرمایه ای

سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

مخارج پیش از تولید

خلاصه سرمایه گذاری طرح

منابع تامین سرمایه

پیش بینی زمان تولید

ترکیب گله 

هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد 

هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر

نرخ بازده میانگین

اقساط بانکی

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

 

 

 

1 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی گوسفند رومانوف سال 1402;

  1. با تشکر از توضیحات کامل و فنی تون در زمینه پرورش گوسفند رومانوف.ایا شما نژاد رومانوف فروشی نیز دارید ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.