طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی سال 1402 :

طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی را با توجه به درخواست دامداران و کارافرینان جهت تهیه و تدوین یک طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی ، برآن شدیم تا یک طرح توجیهی فنی اقتصادی استاندارد و کارشناسی شده با فرمت ورد و پی دی اف در تعداد 60 صفحه با توجه قیمت های سال  1402 توسط مهندس بنی حسن تهیه ، تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کنیم.

در این طرح به بررسی کامل هزینه های ساخت ساز، متراژ های مورد نیاز جهت ساخت قسمت های مختلف دامداری ، ماشین الات مورد نیاز ، تاسیسات لازمه ، سرمایه درگردش ، سرمایه ثابت ترکیب گله و تولیدات و فروش و سرمایه کل و در انتها به بررسی جدول زمانبدی سود ویژه و ناویژه ،  نرخ بازدهی دوره بازگشت سرمایه ، بررسی فروش 5 ساله و نقطه سر به سرو سایر مطالب آموزشی پرداخته ایم.با ما همراه باشید با طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی .

 

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به همه جوانب ان بپردازیم. ما در طرح های توجیهی پرورش گاو شیری به بررسی صفر تا صد یک گاوداری پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد.

در صورتی که در ابتدای مسیر و انتخاب هستید و بین پرواربندی گوساله یا پرورش گاو شیری قادر به تصمیم گیری نیستید بهتر است مقاله  پرواربندی گوساله  یا پرورش گاو شیری ، کلیک و مطالعه کنید .

ولی در نظر داشته باشید پرورش گاو شیری نیاز به سرمایه و تجربه بیشتری نیاز دارد.

در پاراگراف های ذیل به اهمیت پرورش گاو شیری ، بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز احداث گاوداری شیری 50 راسی می پردازیم.

 

اگر شما یک سرمایه گذار باشید حتما سوالات زیر در ذهن شما وجود دارد :

1. جهت احداث یک گاوداری شیری 50 راسی طبق استاندارد سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی چقدر زمین مورد نیاز است ؟

2. ابعاد قسمت های مختلف جایگاه از جمله اصطبل ، انباری ، اتاق کارگری و غیره در یک گاوداری شیری 50 راسی چقدر است ؟

3. جهت احداث گاوداری شیری 50 راسی به چه ماشین الات و تاسیساتی نیاز است ؟

4. سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث جایگاه و همچنین تامین سرمایه در گردش چقدر است ؟ ( مشخص کردن وام و تسهیلات + اقساط )

5. سود و درامد یک گاوداری شیری 50 راسی چقدر است ؟

6. ارایه طرح توجیهی پرورش گاو شیری 50 راسی به سازمان ها و ادارات .

سعی نموده ایم در این طرح توجیهی که توسط تیم مهندسین ما تهیه و تدوین شده است به طور کامل پاسخگوی سوالات شما باشیم. با ما همراه باشید.

 

طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی اخرین اپدیت سال 1402 تعداد 60 صفحه فرمت ورد و پی دی اف

 

طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی :

‏ ارائه دهندگان اين طرح در نظر دارند به فعاليت در زمينه توليد شير پرداخته و شير مورد نياز در سطح ‏منطقه را تامين نمايند، در عين حال با تلقيح گاوهاي شيري ،اقدام به توليد گوساله خواهد شد كه گوساله ‏هاي نر حاصل به فروش رسيده و تليسه هاي بوجود آمده جايگزين دامهاي پير شده و مازاد تليسه ها نيز ‏به فروش خواهند رسيد. همچنين علوفه و كنسانترة مورد نياز نيز از محل كاشت علوفه در اراضي طرح ‏استحصال ميگردد.‏
‏ اجراي علاوه بر اينكه داراي توجيه اقتصادي مناسبي مي‌باشد ، همچنين زمينه اشتغال نيروهاي ماهر و ‏نيمه ماهر را فراهم مي‌آورد. ‏

 

طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی
دانلود طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی

 

شروع کار و سرمایه گذاری در گاوداری شیری 50 راسی :‏

پرورش گاو شیری یکی از حرفه هايي است كه به منظور توليد شیر و گوشت قرمز است  اين پروژه بر اساس ظرفيت 50 راس گاوشیری طراحي شده متقاضي   پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت و دريافت پروانه بهره برداري ‏نموده و سپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل فروش شیر و گوساله ‏نر. تلیسه آبستن ، گاوحذفی و کوددامی قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده ودرآمد سالانه كسب نمايد ‏.

 

بررسی صفر تا صد گاوداری شیری 50 راسی  :

در جدول زیر به بررسی صفر تا صد هزینه ها ، درامد و تولیدات یک گاوداری شیری به ظرفیت 50 راس پرداخته ایم.جهت سهولت در مطالعه اعداد به تومان نیز درج شده است.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان مبالغ به هزار ریال
کل سرمایه گذاری 16,916,247,448 169,162,474
سرمایه ثابت طرح 14,029,057,500 140,290,575
سرمایه در گردش 1,494,773,668 14,947,737
نرخ بازدهی 20% 20%
دوره بازگشت سرمایه 5.0 5.0
نقطه سر به سر 49% 49%
فروش در نقطه سر به سر 4,969,197,967 49,691,980
ارزش افزوده ناخالص 3,687,055,330 36,870,553
ارزش افزوده خالص 3,442,086,747 34,420,867
مازاد نقدی عملیات 2,740,255,330 27,402,553
سود ناویژه 2,495,286,747 24,952,867
سود ویژه 887,623,059 8,876,231
نوع تولید گوشت و کود و شیر گوشت و کود و شیر

سود گاوداری شیری 50 راسی :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به ‏نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی به میزان 20 درصد در سال دوم درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی ‏و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به ‏پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.‏

‏ همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال اول ‏887,623,059 تومان مي باشد ‏كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.‏

 

 

موارد کاربرد و مزایای طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی نوشته شده توسط این سایت :

جهت ارایه به بانک و گرفتن وام
جهت ارایه به جهاد و نظام مهندسی
جهت بررسی هزینه های احداث یک دامداری گاو شیری 50 راسی
جهت بررسی سود و درامد یک دامداری گاو شیری 50 راسی
جهت ارایه به دانشگاه
و سایر موارد.

 

طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی
طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی

 

 

جزییات طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی :

کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش و نگهداری گاو شیری 50 راسی
سال تهیه و تدوین : سال 1402
قالب و فرمت فایل : ورد (قابل ویرایش ) و پی دی اف
تعداد صفحات : 60 صفحه ورد

 

 

 

دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری 50 راسی
دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری 50 راسی

 

فهرست طرح توجیهی پرواربندی گاو شیری 50 راسی صنعتی  :

کلیات طرح

جدول زمانبندی

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

اهداف :

مشخصات فنی طرح:

ب) سرمایه گذاری طرح .

ب.۲) ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

.۳) خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

ب ۴) تاسیسات موجود و مورد نیاز

ب ۵)وسائط نقلیه

ب ۶)تجهیزات اداری و خدماتی

ب۷)سایر اقلام سرمایه ای

سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

الف –۶ ) مخارج پیش از تولید:

سایر اقلام سرمایه ای

خلاصه سرمایه گذاری طرح :

ترکیب گله 

منابع تامین سرمایه

پیش بینی زمان تولید :

هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد

هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر

سود ویژه و ناویژه

نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

اقساط بانکی

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

كليات پرورش گاو
نژادهاي معروف گاو :
شرايط تاسيس گاو داري :
بهداشت جايگاه دام
پرورش گاوهاي خشك
تلقيح مصنوعي
انواع مواد خوراكي مورد استفاده در گله داري :
واكسيناسيون
مقيد كردن دام
اصول بهداشتي پيش از شيردوشي ماشيني
بهداشت سالن شير دوشي
سيلو كردن علوفه
پرورش گاو شيري
سم تراشي
بستر اصطبل
طرز استفاده از ماشين شيردوشي
نصب سرپستانك

 

 

طرح توجیهی پرورش گاو شیری 50 راسی سال 98
طرح توجیهی پرورش گاو شیری 50 راسی سال 98

 

تاريخچه پرورش گاو شیری :

بشر اوليه كه ساليان درازي را بصورت بدوي از ميوه درختان و شكار حيوانات امرار معاش مينمود رفته رفته در صدد برآمد براي مواقعي كه دسترسي به شكار نداشت حيواناتي را كه مفيد تر و مطيع تر تشخيص داده بود بتدريج رام و اهلي سازد . كم كم در اثر تماس مداومي كه بدين طريق با گاو ،بز و ميش كوهي حاصل كرد علاوه بر فوائد گوشت از مزاياي شير هم برخوردار شد و پس از قرون متمادي هنگاميكه شهرنشين شد در گوشه خانه و كاشانه اي كه براي خود ميساخت جاي مخصوصي هم براي نگاهداري گاو ترتيب داد . بعقيده مارشاك اهلي كردن حيوانات 8 هزار سال قبل از ميلاد مسيح ابتدا در خاورميانه انجام شده است .

 

شرايط تاسيس گاو داري :

بمنظور ايجاد نظم و هماهنگي بين واحدهاي و جلوگيري از تراكم كه باعث انتشار عوامل بيماريها ميشود از طرف وزارت كشاورزي در تهران و شهرستانهاي بزرگ با تهيه فرمهاي مخصوص درخواست صدور پروانه نمايند .
در اين ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شيردوشي و خانه هاي كارگري با رعايت اصول فني تهيه شده است . اينك نكاتي كه دامپروران در تاسيس واحد گاوداري بايد رعايت كنند براي مزيد اطلاع درج ميگردد .

بهداشت جايگاه دام :

گاوداري از مشاغلي است كه رو به صنعتي شدن نهاده است در واقع در مسير روي به يك صنعت مدرني تبديل شده است كه به تأمين پروتئين و انرژي مورد نياز بشرنقش عمده اي در خانوار ايفا مي نمايد. شير به عنوان مايع گرانبها و ارزشمند از بدو تولد بشر ذائقه او را شيرين نموده است و با تأمين پروتئين ويتامينه D نقش مهمي در سلامت و رشد و توسعه ابناء بشر داشته است .
گوشت قرمز به عنوان يك ماده پروتئيني ارزشمند بخش زيادي از نياز پروتئين بشر را كه از سوي غلات تأمين نمي شود را براي او به ارمغان آورده است . پيش نياز مواد سازنده و موثر خونرساني و انتقال اكسيژن در بافتها در منابع لبني و سر بسته به دام و ضروريات مي شود . ضد عفوني در درب ورودي يكي از عوامل مهم در جلوگيري از ورود عوامل بيماريزا و عفونت زا در داخل گاوداري مي باشد . ميكروبها ممكن است از طريق كفشها ،لاستيكها ،وسايل نقليه به داخل گاوداري منتقل شود .

 

نکات اموزشی پرورش گاو شيري :

گاو شيري در دوره آبستني و شيردهي همواره بايد از نظر نوع خوراك ،اصطبل بهاربند ،بستر و آبشخور مورد توجه باشد زيرا در اين دوره احتياج به تغذيه كامل دارد تا مقادير مواد معدني ،ويتامينها براي توليد شير بحد كمال انجام گيرد . بستر گاو بايد در اصطبلهاي نيم باز مرتب خشك نگاهداشته شده و بخصوص در زمستان كه بارندگي و رطوبت و سرما زيادتر است نهايت دقت در اين مورد بعمل آيد . بطوريكه لااقل هفته اي دو مرتبه با پوششي ازكاه بستر گاو خشك شود زيرا كاه رطوبت را بخوبي جذب كرده و بگاو كمتر صدمه وارد ميشود.

محوطه بهاربند پس بارندگي مرتب پاك شود تا از يخ بندان كه باعث زمين خوردن گاو ميشود جلوگيري شود. محل آبشخور و آخورها هم بهتر است داراي سايبان بوده و كناره هاي آن طوري شيب داشته باشد كه آب اضافي زودتر به كانالهاي زيرزميني هدايت شده و تبديل به لجنزار نشود . كف آخورها قبل از ريختن علوفه بايد تميز شده و توزيع علوفه بطور يكنواخت انجام گردد .

در تمام مواقع در آبشخور آب تازه كه خيلي سرد يا گرم نباشد در دسترس گاو قرار گيرد . گاو بطور متوسط در تابستان در حدود 70-80 ليتر و در زمستان در حدود 40-30 ليتر در روز نياز به آب دارد . محل تجمع گاو قبل از شير دوشي بايد همه روزه شست و شو داده شده و گنجايش تعداد گاو را داشته باشد و دخول بدستگاههاي شير دوشي طوري باشد كه گاوها بهم فشار نياورند چه غالب سقط جنين ها در اثر فشار گاو در حين عبور از تنگناهائي كه بهم فشار ميآورند اتفاق مي افتد. فواصل شيردوشي هم بايد منظم باشد.

گاوها بهتر است گروه گروه بر اساس مقدار توليد شير و يا خشك بودن بوسيله نرده هائي در بهار بندازهم جدا شده و خوراكشان باتوجه بمقدار شير طبق فورمولهائي كه جداگانه شرح داده شده در اختيارشان قرار داده شود .
در موقع خوراك كه گاوها يورش ميآورند بايد دقت كرد كه كليه گاوها كنار آخور حاضر باشند .

كارگران مسئول بايد بخصوص گاوهاي كم خوراك را مراقبت كرده و جا براي آنها ايجاد كنند . علوفه گاو دو وعده صبح و عصر (60 درصد عصر ) و كنسانتره هم در دو وعده بطور منظم خورانيده شود و اگر شير دوشي سه مرتبه انجام گيرد بهتر است غذا در سه وعده توزيع شود .

مراقبت گاوهاي آبستن در ماههاي آخر آبستني از اهميت ويژه اي برخوردار است كارگران در هفته آخر آبستن بايد علائم نزديك شدن زايمان يعني آماس پستان ، بزرگ شدن لبه هاي خارجي اعضاء تناسلي و وضع قرار گرفتن دم را زير نظر داشته و در هفته آخر آبستني و يا بمحض احساس دردهاي اوليه گاو را بمحل زايمان هدايت كنند .

بهترين فصل زايمان از نظر شيردهي و بالا بودن قيمت گاو را بمحل زايمان هدايت كنند . بهترين فصل زايمان از نظر شيردهي و بالا بودن قيمت آن در بازار در اواخر پائيز ميباشد كه بترتيب زمستان و بعد بهار و تابستان قرار دارد ولي بايد توجه داشت گاوهاي سنگين وزن و كم شير بهتر است هر چه زودتر از گله اخراج شوند زيرا غذاي لازم براي نگاهداري آنها بمراتب زيادتر از گاوهاي كم وزن و پرشير ميباشد.

 

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

 

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی سال 1402 در تعداد 60 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

مبلغ 500  هزار تومان

مبلغ 130 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

17 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی گاو شیری 50 راسی;

  1. شرح سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم
    تعداد گوسفند داشتی ۴۰۰ ۳۴۰ ۲۸۴ ۲۸۴ ۲۸۴
    گوسفند قابل بهره برداری ۳۶۰ ۳۶۰ ۳۶۰ ۳۶۰ ۳۶۰
    بره ماده ۳۶۰ ۳۹۶ ۳۹۶ ۳۹۶ ۳۹۶
    بره نر ۳۶۰ ۳۹۶ ۳۹۶ ۳۹۶ ۳۹۶
    جمع بره ها (بدون تلفات) ۷۲۰ ۷۹۲ ۷۹۲ ۷۹۲ ۷۹۲
    شیشک ۱ ساله ۰ ۶۰ ۱۱۶ ۱۱۶ ۱۱۶
    گوسفند نر ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
    گوسفند جایگزین ۰ ۸ ۸ ۸ ۸

    باسلام ما قبلا ازتون اين طرحو خريده بوديم
    تواين قسمت
    ميخواستم بدونم ين اعداد چطوري محاسبه شده؟؟؟
    اعداد دلبخواهيه؟؟
    يابا فرمول خواصي محاسبه شده
    ممنون ميشم جواب بدين

    پاسخ
  2. از این طرح کارشناسانه و عالیتون تشکر ویژه میکنم.از سه سایت همزمان خرید کردم و هیچکدوم درست نبود.کارتون عالیه.تشکر.

    پاسخ
    • با سلام.تشکر از انتخاب شما.
      همیشه سعی داریم.طرح های توجیهی را طبق اخرین بخشنامه های جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی تهیه و تدوین کنیم.

      پاسخ
  3. طرح توجیهی گاو شیری ۵۰ راسی را از سایت پرداخت و دانلود کردم.اول متشکرم که با فرمت ورد بود.دوم اینکه خیلی کامل بود.تشکر از مهندس بنی حسن

    پاسخ
    • با سلام.
      امیدوارم طرح توجیهی مفید واقع شده باشد.تشکر بابت ثبت نظرات خود که باعث دلگرمی ما می باشد.
      تمامی طرح های داخل سایت کارشناسی شده و با فرمت ورد و پی دی اف می باشند.

      پاسخ
    • با سلام.
      امیدوارم طرح توجیهی مفید واقع شده باشد.تشکر بابت ثبت نظرات خود که باعث دلگرمی ما می باشد.
      تمامی طرح های توجیهی در سایت کارشناسی شده و با فرمت ورد و پی دی اف می باشند.

      پاسخ
  4. طرح توجیهی 50 راسی امروز که مهر 1401 هستیم ایا به روزه ؟برای دانشگاه میخوام

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.