طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی

طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی صنعتی نوشته شده در سال 99 :

طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی را با توجه به درخواست سرمایه گذاران ، کارافرینان و دامداران جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی ، بررسی سود و درامد ، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری گاوداری شیری به ظرفیت 300 راس توسط مهندس مهدی بنی حسن ( کارشناس دام و طیور ) تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.در این طرح توجیهی به بررسی زمین مورد نیاز ، هزینه ساختمان سازی و ابعاد مورد نیاز ، ماشین الات لازمه ، تاسیسات ، هزینه کارگری ، سوخت ، هزینه جز به جز خوراک ، تعمیرات و استهلاک ، نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر و فروش گوشت ، شیر ، تلیسه و سایر موارد را به طور کامل بررسی شده است. 

 

اخرین اپدیت طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی سال 99 تعداد 60 صفحه فرمت ورد و پی دی اف

 

مقدمه از طرح گاو شیری :

جمعيت جهان كه در آغاز قرن پيش حدود دو ميليارد نفر تخمين زده مي‌‌شد به بيش از شش ميليارد نفر در آغاز سده جديد افزايش يافته و پيش بيني مي‌شود كه تا سال 2020 اين رقم از مرز هشت ميليارد نفر عبور كند، يعني در طول فقط دو دهه ، جمعيتي بالغ بر كل جمعيت جهان در آغاز قرن بيستم به جمع نفوس جهان افزوده خواهد شد.
نياز روزافزون اين جمعيت رو به رشد به مواد غذايي ، رشدي جهشي را در صنايع غذايي تمام ملل ايجاب مي‌نمايد. شير، يكي از مهم ترين مواد خوراكي مورد استفاده بشر است. شير با دارا بودن مقدار زيادي پروتئين ، ويتامين ، كلسيم ، ساير مواد معدني و نيز حدود750 كيلوكالري انرژي در هر ليتر مي‌تواند سهم عمده اي در سلامت و سبد غذايي افراد جامعه داشته باشد.

 

جزییات طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی سال 99:

کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش گاو شیری 300 راسی
سال تهیه و تدوین : سال 99 اخرین اپدیت
قالب و فرمت فایل : ورد (قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 60 صفحه ورد و پی دی اف

 

خلاصه ای از طرح سرمایه گذاری گاو شیری 300 راسی:

 

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 22,712,360,968
سرمایه ثابت طرح 19,615,590,000
سرمایه در گردش 2,019,949,528
نرخ بازدهی 23%
دوره بازگشت سرمایه 4.3
نقطه سر به سر 30%
فروش در نقطه سر به سر 4,299,744,808
ارزش افزوده ناخالص 5,143,968,887
ارزش افزوده خالص 4,806,718,053
مازاد نقدی عملیات 4,319,376,887
سود ناویژه 3,982,126,053
سود ویژه 2,711,389,459
 محصولات و تولیدات گوشت شیر کود

 

 

طرح توجیهی گاوداری شیری 300 راسی سال 97 98
طرح توجیهی گاوداری شیری 300 راسی سال 99

 

مشخصات فني طرح توجیهی سرمایه گذاری گاو شیری 300 راسی :

پرورش گاوشیری یکی از حرفه هايي است كه به منظور توليد شیر وگوشت قرمز است و در بيشترين آن در استانهاي مركزي دارند . اين پروژه بر اساس ظرفيت 300 راس گاوشیری طراحي شده متقاضي پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت و دريافت پروانه بهره برداري نموده و سپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل فروش شیر و گوساله نر تلیسه آبستن .گاو حذفی و کودد امی قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده و درآمد سالانه كسب نمايد .

 

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد پرورش گاو شیری :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان  23 درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

توجيه اقتصادي طرح گاو شیری ، بررسی سود و درامد :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده درامد در سال اول 2,711,389,459 تومان مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی گاو شیری 500 راسی

طرح توجیهی گاو شیری 400 راسی

موارد کاربرد و مزایای طرح توجیهی گاوداری شیری صنعتی شده توسط این سایت :

  • جهت ارایه به بانک و گرفتن وام
  • جهت ارایه به جهاد و نظام مهندسی
  • جهت بررسی هزینه های احداث یک گاوداری شیری 300 راسی
  • جهت بررسی سود و درامد یک دامداری پرورش گاو شیری 300  راسی
  • جهت ارایه به دانشگاه
  • و سایر موارد.

شرايط تاسيس گاو داري شیری :

بمنظور ايجاد نظم و هماهنگي بين واحدهاي و جلوگيري از تراكم كه باعث انتشار عوامل بيماريها ميشود از طرف وزارت كشاورزي در تهران و شهرستانهاي بزرگ با تهيه فرمهاي مخصوص درخواست صدور پروانه نمايند . 
در اين ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شيردوشي و خانه هاي كارگري با رعايت اصول فني تهيه شده است . اينك نكاتي كه دامپروران در تاسيس واحد گاوداري بايد رعايت كنند براي مزيد اطلاع درج ميگردد .

مزایا و معایب گاوداری شیری نسبت به پرواربندی گوساله :

مزایای گاو شیری نسبت به گوساله پرواری :

یکی از مزایا گاو شیری نسبت به پرواربندی را می توان به زود بازده بودن آن اشاره کرد.به طوری که پس از تولید شیر می توان هزینه خوراک دام را تامین کرد در صورتی که در پرواربندی جهت تهیه خوراک و کنسانتره دامی باید از پشتیبانی و سرمایه خود هزینه کرده و بعد از مدتی ( حداقل شش ماه تا یک سال ) با پروار و فروش دام ها به سود و درامد رسید. همچنین در گاو شیری شما در دوره های بعد نیاز به خرید گوساله ، تلیسه و یا ماده گاو ندارید و با حذف و جایگزینی از ترکیب گله خودتان انها را تامین می کنید.ولی در پرواربندی در هر دوره برای خرید دام باید هزینه هنگفتی را پرداخت کنید.که روز به روز هم گرانتر می شود.

معایب نگهداری گاو شیری نسبت به پرواربندی گوساله :

  • رسیدگی و نگهداری در پرواربندی گوساله نسبت به گاو شیری بسیار اسان تر بوده و کمتر زمان می گیرد.همچنین درصد تلفات و بیماری ها نیز کمتر می باشد.
  • مصرف خوراک یک راس گاو شیری چندین برابر گوساله سبک می باشد.
  • سرمایه مورد نیاز جهت خرید تلیسه و همچنین ادوات لازمه و ماشین الات و تاسیسات بیشتر و پرهزینه تری نسبت به پرواربندی گوساله دارد.
  • در گاوداری شیری بحث فحلی ، تلقیح مصنوعی و ابستنی وجود دارد که نیاز به تجربه بیشتری می باشد.
طرح توجیهی گاوداری شیری 300 راسی سال 97 98
طرح توجیهی گاوداری شیری 300 راسی سال 99

بهداشت جايگاه دام گاو شیری :

گاوداري از مشاغلي است كه رو به صنعتي شدن نهاده است در واقع در مسير روي به يك صنعت مدرني تبديل شده است كه به تأمين پروتئين و انرژي مورد نياز بشرنقش عمده اي در خانوار ايفا مي نمايد. شير به عنوان مايع گرانبها و ارزشمند از بدو تولد بشر ذائقه او را شيرين نموده است و با تأمين پروتئين ويتامينه D نقش مهمي در سلامت و رشد و توسعه ابناء بشر داشته است . 
گوشت قرمز به عنوان يك ماده پروتئيني ارزشمند بخش زيادي از نياز پروتئين بشر را كه از سوي غلات تأمين نمي شود را براي او به ارمغان آورده است . پيش نياز مواد سازنده و موثر خونرساني و انتقال اكسيژن در بافتها در منابع لبني و سر بسته به دام و ضروريات مي شود . ضد عفوني در درب ورودي يكي از عوامل مهم در جلوگيري از ورود عوامل بيماريزا و عفونت زا در داخل گاوداري مي باشد . ميكروبها ممكن است از طريق كفشها ،لاستيكها ،وسايل نقليه به داخل گاوداري منتقل شود .

مواد مورد استفاده براي بستر در گاوداری شیری  :

كاه گندم ،كاه جو ،ساقه ي ذرت ،تراشه چوب و خاك اره . مقدار روزانه مصرف بستر بستگي زيادي به فصل ،نوع دام و جايگاه آن دارد . بهاي اين مواد ، متفاوت بوده و به وضعيت آن ها در بازار بستگي دارد . مقدار بستر در جايگاه با توجه به نوع دام ،فصول مختلف سال و نيز نوع ساختمان جايگاه متفاوت است . مثلاً مصرف بستر در جايگاه بسته ،كمتر از جايگاه باز است
مازاد كارخانه هاي چوب بري و نجاري مانند خاك اره و تراشه ي چوب كارگاهي ،بسيار كند مي پوسد و به همين دليل ،استفاده دوباره آنها ،براي تهيه كودخالي از اشكال نيست . در هر حال ،پديده پوسيدن اين مواد را مي توان با افزودن كودهاي داراي ازت ،تسريع كرد . كاه در مقايسه با كلش ،داراي خاصيت بيشتري بوده و حدود 25 درصد خاصيت جذب آب بيشتري دارد . براي تهيه بستر گاو ،از كلش بيشتر استفاده مي شود ،چون مواد نرم تر از زير بدن حيوان خارج شده و به اطراف پراكنده مي شود
طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی
طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی
فهرست طرح توجیهی :
کلیات طرح
مقدمه
جدول زمانبندی
نمودار های تولید ، هزینه ها و درامد ها
اهمیت اقتصادی
اهداف
مشخصات فنی طرح:
ب) سرمایه گذاری طرح .
ب.۲) ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز
.۳) خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :
ب ۴) تاسیسات موجود و مورد نیاز
ب ۵)وسائط نقلیه
ب ۶)تجهیزات اداری و خدماتی
ب۷)سایر اقلام سرمایه ای
سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.
الف –۶ ) مخارج پیش از تولید
خلاصه سرمایه گذاری طرح
منابع تامین سرمایه
ترکیب گله
جدول خوراک مصرفی
پیش بینی زمان تولید :
هزینه مواد اولیه
حقوق و دستمزد
هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات
هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک
هزینه های سالانه طرح
جدول هزینه های ثابت و متغییر
سود آوری سالانه طرح
نقطه سر به سر
نرخ بازده میانگین ۵ سال
دوره بازگشت سرمایه
نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد
توضیحات تکمیلی و اموزشی
روش دانلود فایل طرح توجیهی :
۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما
خرید و دانلود آنی طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی ورد و پی دی اف تعداد 60 صفحه سال 99
مبلغ 1.500.000 تومان
مبلغ 200 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

 

5 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی گاو شیری 300 راسی;

  1. طرح توجیهی گاو شیری ۳۰۰ راسی را از سایت شما خرید زدم.واقعیتش اولش ترس داشتم .چون از چند سایت دیگه خرید کردم و واقعا حیف پول بود.خدارو شکر طرحتون کاملا مهندسی شده و استاندارد بود.تشکر ویژه از شما.همین طرحو مهندسین شهرمون با قیمت میلیونی میخواستن انجام بدند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.