استفاده از چغندر قند علوفه ای در خوراک دام

چغندر قند علوفه ای در خوراک دام :

چغندر علوفه ای از فراورده های ریشه ای است که اغلب در خرداد و تیر ماه کشت و در ابان و اذر برداشت می شود .منبع غنی از کربوهیدرات و انرژی می باشد کاربرد اصلی چغندر علوفه برای تغذیه نشخوارکنندگان است یکی از اقلامی بوده که هزینه خوراک دام را در زمستان برای دامداران و روستاییان کاهش می دهد.

افزایش هزینه های خوراک دام و تمایل به تقویت یا گسترش آن در تولید خوراک ، در مناطقی که محصولات خوراکی معمولی مانند ذرت و سویا به خوبی سازگار نیست ، نیاز به محصولات جایگزین را ایجاد کرده است. از نظر تاریخی ، بسیاری از محصولات زراعی مانند چغندر علوفه ، rutabagas ، شلغم ، هویج و کلم برای خوراک دام استفاده می شد.

 

این وبسایت هیچ گونه خرید و فروش نهاده ، علوفه کنسانتره و ماشین الات دام و غیره ندارد .لطفا جهت خرید و فروش با پشتیبانی تماس نگیرید.

 

مزیت تغذیه ای چغندر قند :

تفاله چغندر قند میزان ماده خشک بیشتری در هکتار نسبت به سایر ااقلام تولید می کند.یکی از بهترین اقلام خوراکی در تامین انرژی و کربوهیدرات ها بوده و به دلیل ابدار و شیرین بودن برای نشخوارکنندگان خوش خوراک می باشد.رنگ غده های آن اغلب به رنگ سفید ، خاکستری و قرمز تیره می باشد. از برگ و همچنین غده آن می توان در تغذیه دام ها از جمله گاو و گوسفند استفاده کرد. در دام های شیری استفاده زیاد از برگ های آن در خوراک می تواند باعث طعم نامطبوع در شیر شود.

میزان مصرف چغندر علوفه ای در خوراک دام :

استفاده از هر اقلامی در خوراک محدودیت داشته و بهتر است جهت کاهش تلفات در استفاده از انها به محدودیت ها توجه کنیم.

بهتر است در استفاده از چغندر علوفه ای در خوراک بره ها و گوساله ها حداکثر 10 الی 15 درصد علوفه دام و 20 درصد علوفه در گاو های گوشتی ، شیری و میش ها ترکیب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.