جیره مناسب بره پرواری فرمول خوراک افزایش وزن گیری

جیره مناسب بره پرواری فرمول خوراک افزایش وزن گیری گوسفند :

جیره و فرمول خوراک بره پرواری جیره و فرمول اختصاصی بررسی سود و درامد پرواربندی بره افزایش وزن مناسب دام در کوتاه ترین زمان ممکن با هزینه ای معقول ، در کنار استفاده از نژاد دام مناسب یکی از مهمترین قسمت ها در بحث پروار بره و وزن گیری مناسب دام استفاده از جیره مناسب می باشد.

متاسفانه دامداران ما عادت به استفاده از جو و یونجه در جیره پرواری بوده و از استفاده از کنسانتره به دلیل عدم اگاهی امتناع می کنند.از عوامل مهم وزن گیری دام ها تامین انرژِی ، پروتئین و موارد مورد نیاز تغذیه ای می باشد که در صورت تامین کامل انها بهترین وزن گیری را بره از خود نشان می دهد.با ما همراه باشید با جیره اختصاصی پرواربندی بره .

در این پست سه جیره اختصاصی جهت بره از وزن های پایین تا پایان پرواربندی تهیه کرده ایم که جزییات آن را اعلام می کنیم.با استفاده از این جیره های نمونه نوشته شده که توسط دامداران بسیاری تست شده هم از نظر اقتصادی هزینه زیادی نداشته و در عوض وزن گیری مناسبی دارند.

 

اخرین اپدیت سال 99 ارایه دو فرمول جیره غذایی بره پرواری + آموزش های لازمه و طرح توجیهی جهت بررسی سود و درامد پرورش گوسفند

 

جیره سنتی یا جیره علمی و تجربه شده ؟

هر دامی مانند انسان نیاز به پروتئین ، انرژی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، و غیره دارد که تمام این عوامل تنها با یک جیره مناسب امکان پذیر است.عزیزان و دامداران محترم کارشناسان متخصص وقتی جیره پیشنهاد میدند و کنسانتره با فرمول خاص را می نویسند هدف آنها سود جویی نیست بلکه به فکر کاهش هزینه های خوراک ، کاهش تلفات و بیماری ها ، و همچنین افزایش وزن روزانه دام های شما را در نظر میگیرند.(البته دور تعدادی از کارشناس ها را خط قرمز می کشیم) .وقتی تمام نیاز های تغذیه ای دام تامین شود از بسیاری از بیماری ها و مشکلات در پرواربندی پیشگیری می شود. همچنین با کمترین هزینه بیشترین افزایش وزن را در دام مشاهده خواهید کرد.
شما با جیره مناسب برای یک دام 30 کیلویی حداکثر یک کیلو سیصد گرم خوراک نیاز داری ، نیاز نیست سه کیلو خوراک بدی و ضرر کنی.اگر از جیره مناسب استفاده کنی وقتی تمام نیاز دام بر طرف شد هم حجم مصرفی خوراک کاهش پیدا میکنه همچنین خیلی از بیماری ها به دلیل همین عدم وجود نیاز های دام در خوراکه.لطفا دقت کنید.نمیگم به ما جیره سفارش بدین یا از جیره های اماده ما استفاده کنید  داریم میگیم که رعایت کنید  ، از هر کارشناس مجربی که میخواید استفاده کنید .
در جیره ای که در ادامه قابل خرید و دانلود می باشد سه نوع جیره متفاوت با درصد های آن مشخص شده است. دو نوع جیره برای بره های وزن 25 الی 60 کیلو و یک جیره برای بره های شیرمک ، هر کدام که تهیه آن برای شما اسان تر بود را انتخاب کرده و استفاده کنید ، جیره های پرواری توسط  کارشناسان ارشد تغذیه نوشته شده اند و توسط دامداران کاملا تست شده و جواب داده اند.با این حال اگر باز اعتماد نداشته و یا قصد استفاده از تجربیات کارشناس دیگری هم دارید مشکلی نیست .هدف ما فقط افزایش سود و بازدهی شماست.چه از جیره های ما چه توسط کارشناس دیگر  ، ولی حتما روش سنتی را کنار گذاشته و اصولی عمل کنید. در ادامه با شما هستیم.

اصول تهیه جیره متعادل:

در فایل که قابل خرید و دانلود می باشد دو نوع جیره تخصصی جهت پرواربندی بره آورده شده است که به طور کامل تمام درصد های مورد نیاز ترکیب و استفاده از ان مشخص شده است.علت اینکه دو جیره ثبت کردیم تفاوت در اقلام مورد استفاده در آن می باشد تا هر یک را که راحتر می توانید تهیه کنید استفاده کنید.از جیره ما جهت پرواربندی بره برای هر راس گوسفند 30 کیلویی به طور میانگین یک کیلو سیصد گرم .گوسفند 40 کیلویی میانگین حدد 1600 گرم و برای وسفند 50 کیلویی روزانه 2 کیلوگرم خوراک ( علوفه و کنسانتره ) نیاز است.
دوستانی هم که تمایل ندارند می توانند از کارشناسان و مهندسین جیره نویس مد نظر خودشان جیره تهیه کنند ولی حتما استفاده کنید تا بازدهی کار خود را افزایش دهید.

 

پیشنهاد قبل از شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی بره  :

  1. ابتدا قبل از سرمایه گذاری و شروع فعالیت قبل از ساخت جایگاه یک الی دو دوره در یک مکان اجاره ای شروع به فعالیت نمایید تا در صورتی که از این شغل مد نظر شما نبوده و علاقه ای جهت ادامه نداشتین  سرمایه خود را صرف ساخت جایگاه و احداث بنا نکرده باشید.
  2. دومین نکته اینکه گوسفند دام سبکی بوده و سرقت آن به راحتی انجام می شود ، بهتر است از نکات ایمنی مانند دیوارهای محکم و بلند ، نگهبان ، دوربین مداربسته و همچنین منطقه امن را جهت فعالیت انتخاب کنید.

 

 

پیشنهاد سایت : برای مطالعه مطلب به روز در زمینه پرواربندی بره در لینک زیر کلیک کنید :

 

آموزش پرورش و پرواربندی بره + فرمول جیره غذایی + طرح توجیهی در سال 99

 

 

 

 

ویژه گی های جیره مناسب بره پرواری :

به هر جیره ای که باعث وزن گیری مناسبی داشته باشه را نمیشه گفت جیره و خوراک خوبی است ، جیره و خوراک باید در کنار افزایش وزن مناسب از نظر اقتصادی نیز برای دامدار صرفه اقتصادی داشته باشد همچنین تامین اقلام خوراک و میکس آن برای دامدار مشکل نباشد. به طور کلی یک جیره مورد استفاده در پرواربندی بره باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. خوش خوراک باشد.
  2. بازدهی مناسبی داشته باشد.
  3. اقتصادی باشد.
  4. تمام نیازهای دام را تامین کند.
  5. از اقلام در دسترس استفاده شود.
  6. با محیط سازگار باشد.

جیره مناسب پرواربندی بره و گوسفند :

بهترین خوراک گوسفندان پرواری چیست و جیره غذایی شان چقدر باشد :

در بحث جیره پرواری سلیقه ها بین دامداران و کارشناسان متفاوت می باشد.اگر به تهیه و اماده کردن خوراک توسط دامداران توجه کنید اغلب از جو و یونجه و کاه استفاده می کنند.و آن هم به این شکل که در صبح و ظهر از یونجه و سایر اقلام در دسترس مثل چغندر قند و غیره استفاده و در شب یک وعده جو به دام میدهند.و از نظر خودشان بهترین و پرهزینه ترین خوراک را به دام دادند ولی دام ها وزن نگرفته ،و در ا[ر می گویند پرواربندی در ایران بازدهی ندارد.چرا ؟ مشکل کار کجاست ؟

اولین مشکل اینجاست که هر ماده خوراکی تعدادی از نیاز های دام را از نظر انرژِی ، پروتئین و چربی (اسید های امینه ، ویتامین ها و مواد معدنی ) تامین می کنه .که در صورت استفاده جداگانه از هریک به دلیل محدودیت در عناصر پر مصرف مواد خوراکی مورد استفاده دام قرار نمیگیرند.

برای مثال ذرت از نظر لیزین و تریپتوفان کمبود داشته که باعث کاهش رشد می شود و در صورتی که کنجاله سویا از لحاظ لیزین و تریپتوفان غنی است که استفاده هر دو با هم باعث تعادل می شود.و کنجاله سویا از نظر متیونین و سیستین کمبود داشته که ذرت آن را پوشش می دهد . اقلام مصرفی دام باید طبق استاندارد و نیاز دام مورد استفاده قرار گیرد.

در روش سنتی یکی از علت های عدم موفقیت و وزن گیری کم دام به همین دلیل می باشد. در این فایل گروه ما سه جیره برای بره های شیرمک و دو جیره برای بره های ۲۵ الی ۶۰ کیلو تهیه کرده تا هم از نظر اقتصادی مناسب باشد هم اینکه تمام نیاز دام را برطرق کند.

برای مثال این جیره ها با قیمت روز نهاده های دامی در اواخر  سال ۹۷ نوشته شده اند که در این بازار گرانی یک کیلو از جیره دوم ۱۶۲۰ تومان و جیره سوم هز کیلو دو هزار تومان هزینه بر است.که از هر یک از این جیره ها برای دام برای بره ۳۰ کیلویی در حدود روزانه یک کیلو ۳۰۰ گرم و برای بره ۵۰ کیلوگرمی ۱٫۸ الی ۲ کیلوگرم کافی است و تمام نیاز های دام را برطرف میکند.درصد های ترکیب اقلام و توضیحات کامل در فایل قابل خریداری و دانلودی به طور کامل توضیح داده شده است.در ادامه می توانید مطالعه کنید.

اصول تغذیه گوسفند پرواری و بهترین زمان برای پایان دوره پرواربندی :

بهترین وزن مناسب بره جهت پرواری بین 25 الی 30 کیلو و حداکثر وزن مناسب جهت فروش گوسفند پروار به طور میانگین در حدود 55 کیلو می باشد.در وزن های بالاتر هرچند از نظر ظاهری در هنگام فروش مقدار درامد بیشتر عاید شما خواهد شد ولی در جریان باشید که در وزن های بالاتر نسب خوراک مصرفی به افزایش وزن بیشتر شده همچنین درصد چربی بدن دام افزایش می باشد که همین مورد باعث بازار کمتر و کاهش قیمت دام در حین فروش می شود. در نتیجه بهتر است که با وزن مناسب و بازار پسند  ارایه بدیم .

استفاده از کود مرغی در پرواربندی بره :

استفاده از پود خون ، پودر استخوان ، اوره ، کود مرغی که جدیدا برای دامدارن تازه گی پیدا کرده است و بسیار سوال در این زمینه می شود.تمامی این اقلام به دلیل وجود درصد امونیاک و نیتروژن بالا باعث افزایش وزن دام می شوند.ولی در مقابل مضراتی هم دارند.به طوری که استفاده از پودر خون و استخوان در بسیاری از کشور های اروپایی ممنوع می باشد همچنین استفاده از کود مرغی در خوراک دام به دلیل عدم اگاهی از درصد امونیاک آن امکان تلفات در دام را افزایش می دهد همچنین درصورت الودگی در کود مرغی ریسک استفاده از آن را برای دامداران در پرواربندی بالا می برد.

بررسی سود و درامد پرواربندی بره :

یکی از مهمترین و رایجترین سوالی که امروز شما ( دوست عزیزی که قرار با ۱۰ راس شروع کنه و عزیزی که قرار میلیاردی هزینه کنه ) از کارشناسان می پرسید این است که ایا در حالی که قیمت خرید بره از مرز ۳۰ هزار تومان در وزن زنده گذشته است و خرید هر کیلو جو و یونجه به ۲ هزار تومان در کیلو نزدیک شده است ایا باز پرواربندی بره سود دارد یا نه ؟ اگر شروع کنیم ضرر نمیکنیم ؟

میزان سود و درامد پرواربندی بره را ما در این پست با پیوست کردن یک فایل جهت دانلود با نمونه طرح توجیهی به طور کامل بررسی کرده ایم.ولی باز به طور خلاصه با گفتار روان به بررسی می پردازیم.

هزینه های پرواربندی بره :

شروع دامداری و خرید دام :

 

بررسی سود پرواربندی بره در سال 99  :

گذشته از تغییرات قیمتی به بررسی سود و درامد پرورش و پرواربندی گوسفند و بره می پردازیم.میانگین قیمت در انتهای سال 98 و ابتدای سال 99 هر کیلو دام زنده 45 هزار تومان می باشد. همچنین دامداران برای تهیه بره سبک باید حدودا یک میلیون و پانصد هزار تومان به طور میانگین پرداخت کنند.

بره سبک در ابتدا با روزی یک کیلو پرواربندی را شروع و در وزن های 50 الی 55 کیلوگرم روزانه 2 الی 2.2 کیلوگرم خوراک مصرف میکند.با توجه به قیمت های روز هر کیلو خوراکی که توسط ما جیره نویسی شده 1850  الی 1900 تومان هزینه در بر خواهد داشت. و یک بره پرواری در یک دوره سه ماهه بین 160 الی 200 کیلوگرم خوراک مصرف می کند.که با قیمت هر کیلو 1900 تومان میانگین 370 الی 400 هزار تومان در نظر خواهیم گرفت.

پس تا اینجا 1500 برای خرید بره  و 400 هزار تومان جهت خوراک و 20 هزار تومان برای بهداشت و درمان در نظر میگیریم.

هزینه هر راس دام بدون در نظر گرفتن کارگری و اب و برق 1920 هزار تومان می شود و اگر هر راس دام را در وزن 53 کیلو به بازار ارایه دهیم (52* 45000 = 2340000 هزار تومان ( یک کیلو از هر راس جهت فروش کم کردیم.)

سود و درامد پرواربندی بره سال 99 :

طبق هزینه های بالا هر راس بره پرواری 420 هزار تومان سود ناخالص دارد.جهت محاسبه سود خالص باید هزینه های اجاره ، اب و برق و همچنین کارگری را کسر کنیم که در هر دامداری متغییر می باشد ولی به طور میانگین اگر برای هر راس 100 هزار تومان در نظر بگیریم هر راس بره پرواری 320 هزار تومان سود خالص خواهد داشت.

و در اخر تاکید میکنم اگر قیمت 45 هزار تومان باشد.در طی دو سال گذشته بار ها قیمت ها بالا و پایین شده است.55 ، 45 ، 42 ، 38 هزار تومان  و خیلی از دامداران با سود مناسب و مواردی با ضرر به بازار ارایه داده اند.

سود گوسفندداری 100 راسی :

موارد گفته شده بالا برای محاسبه سود یک راس بره بود ، حال در تعداد بالا حتما باید میزان تلفات را در نظر گرفت. برای مثال جهت محاسبه یک دامداری 100 راسی چقدر سود و درامد عاید ما خواهد شد :

از 100 راس 96 بره را جهت فروش در نظر خواهیم گرفت ( 4 بره کسر تلفات )

96(تعداد دام در یک دوره ) * 52( وزن دام ) * 45000 هزار تومان ( قیمت واحد دام ) = 224.640.000 تومان ( مبلغ فروش)

کاهش هزینه ها : 100 (تعداد دام ) * 1.920.000 ( قیمت خرید دام سبک و خوراک و هزینه های معقوله) = 192.000.000 میلیون تومان هزینه ها.

224.640.000 – 192.000.000  = 32.640.000 میلیون تومان سود ناخالص

هزینه کارگری برای 100 راس بره پرواری 7 میلیون تومان که از مبلغ فوق کسر می شود.

32.640.000 – 7.600.000 ( هزینه کارگری + آب و برق  ) = حدودا 25 میلیون تومان سود بدون محاسبه هزینه های اجاره و غیره که متغییر می باشد.

بررسی سود پرواربندی بره 200 راسی :

دوستان در نظر داشته باشید بررسی درامد در تعداد راس های مختلف به همین شکل می باشد و با کمی محاسبه و دقت می توانید میزان سود حدودی را به شرط ثابت بودن قیمت ها بررسی کنید.

یکی از مهمترین موارد در افزایش قیمت دام صادرات گوشت به کشور های همسایه می باشد.اگر اخبار خروج دام درج شود به راحتی 10 درصد همان روز افزای قیمت در بازار شاهد خواهیم بود.

البته باید به سرمایه گذاری که به ساخت جایگاه ، و وقتی که برای این کار می گذارید هم دقت کنید و بعد تصمیم بگیرید.
این شغل ریسک هایی دارد مانند بالا و پایین شدن قیمت دام مخصوصا در این یکی دو سال اخیر که بازار کاملا نا مشخص می باشد .

 

بررسی سود و درامد پرواربندی بره :

یکی از مهمترین و رایجترین سوالی که امروز شما ( دوست عزیزی که قرار با ۱۰ راس شروع کنه و عزیزی که قرار میلیاردی هزینه کنه ) از کارشناسان می پرسید این است که ایا در حالی که قیمت خرید بره از مرز ۳۰ هزار تومان در وزن زنده گذشته است و خرید هر کیلو جو و یونجه به ۲ هزار تومان در کیلو نزدیک شده است ایا باز پرواربندی بره سود دارد یا نه ؟ اگر شروع کنیم ضرر نمیکنیم ؟

میزان سود و درامد پرواربندی بره را ما در این پست با پیوست کردن یک فایل جهت دانلود با نمونه طرح توجیهی به طور کامل بررسی کرده ایم.ولی باز به طور خلاصه با گفتار روان به بررسی می پردازیم.

بهترین زمان شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی :

برای شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی گوسفند بهتر است زمانی که دام سبک در بازار با قیمت معقول هست اقدام کنید( معمولا بهترین زمان در دوره زایش بره ها می باشد )  و بهترین زمان جهت ارایه به بازار  در ایام خاص مانند عید نوروز ، عید قربان و ماه رمضان می باشد.

از چه نژادی استفاده کنیم ؟

چند نکته مهم در پرواربندی بره یکی استفاده از نژاد خوب و جیره مناسب می باشد.در بحث نژاد شما به راحتی می توانید دو بره با نژاد های مختلف را در کنار هم ازمایش کنید که با خوراک یکسان بازدهی متفاوتی دارند.پس حتما در انتخاب نژاد دقت کنید.

از نژاد های برتر پرواری در کشور می توان به نژاد افشاری ، شال ، مهربان ، و کردی نام برد.متاسفانه افراد مبتدی در انتخاب  و شناسایی نژاد های مختلف ناتوان هستند و در هنگام خرید دام قدرت شناسایی مثال نژاد افشاری را با نژاد شال ندارند ، در فایل دانلودی ویژه گی های ظاهری و پرواری نژاد های افشاری ، شال ، کردی ، و مهربان را به همراه عکس اورده ایم.

نژاد شناسی گوسفند در ایران :

  • در این پاراگراف به بررسی گونه های معروف گوسفند در سطح کشور میپردازم.
  • نژاد افشاری بهره دهی گوشتی پراکنش در شهر زنجان
  • پنژاد بختیاری بهره دهی گوشتی پراکنش در چهارمحال بختیاری و خوزستان
  • نژاد دالاق بهره دهی گوشتی پراکنش در گلستان
  • نژاد زل بهره دهی گوشتی بدون دمبه پراکنش در مازندران ، گیلان و گلستان
  • نژاد سنگسری بهره دهی گوشتی پراکنش در سمنان
  • نژاد کردی بهره دهی گوشتی پارکنش کردستان
  • نژاد مهربانی بهره دهی گوشتی پراکنش همدان
  • نژاد لری بهره دهی گوشتی پراکنش لرستان

گوسفند افشاری :

یکی از بهترین نژاد ها در بحث پرواربندی همچنین دوقوزایی در کشور ما بوده به دلیل محبوبیت در تمام نقاط کشور پرورش یافته و یافت می شود ولی پراکنش اولیه ان استان زنجان می باشد.
رنگ بدن قهوه ای نزدیک به قرمز بوده و بدون شاخ می باشند.سر کمابیش باریک و کشیده و در قوچ ها به رنگ سیاه و دارای دمبه ای به همراه دنبالچه می باشد.
این نژاد به زیر گروه های قزل افشار ، قاشقا افشار و قمر افشار تقسیم می شود.
یکی از نژاد های است که به طور بومی دوقلوزایی مناسبی داشته و خوشبختانه در سال های اخیر به دوقلوزایی آن توسط مراکز اصلاح نژاد کشور تحقیقات انجام و نمونه های اصلاح شده در بازار قابل تهیه می باشد که دوقلوزایی مناسبتری نسبت به افشاری بومی دارند.

میش و قوچ و بره نژاد افشاری
میش و قوچ و بره نژاد افشاری

گوسفند شال :

این نژاد اغلب ویژه پرورش در مزرعه بوده و در مناطق کوهستانی و مرتع مناسب نمی باشد.
ضریب تبدیل مناسب ، رشد سریع و با دوقلوزایی مناسبی برخوردار است.رنگ بره ها ابتدا قهوه ای و سیاه بوده که ارام ارام به رنگ خاکستری تبدیل می شود.
از لحاظ ظاهری دارای سری دراز و پوزه کلفتی هستند، بدن کشیده و گوش ها پهن و کشیده می باشد.
قسمت های سر ، دست و زیر گردن بدون مو و پشم می باشد. و بدون شاخ می باشند.
در شهر های بوئین زهرا وروستای شال به وفور یافت می شود.همچنین در مناطق دیگر پرورش یافته اند.

گوسفند نژاد شال
گوسفند نژاد شال

انتشار ،  استفاده از مطالب این سایت در سایت های دیگر از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد ( قابل توجه سایت های کپی گر )

نژاد مهربان :

• اغلب در استان همدان 
• رنگ بره ها قهوه ای که بعد از گذشت زمان به نخودی تبدیل می شود.
• بدن کشیده ، دراز و سر باریک
• دست و پاها ، زیر شکم گردن و صورت بدون پشم و مو می باشد.
• دمبه کوتاه بوده و این نژاد مناسب پروار می باشد.

گوسفند نژاد مهربان
گوسفند نژاد مهربان

پیشنهاد سایت : برای مطالعه مطلب به روز در زمینه پرواربندی بره در لینک زیر کلیک کنید :

 

آموزش پرورش و پرواربندی بره + فرمول جیره غذایی + طرح توجیهی در سال 99

 

 

گوسفند رومانوف :

• با توجه به اینکه نژاد رومانوف در سال های اخیر رواج پیدا کرده است چند تصویر جهت اشنایی در ذیل مشاهده می کنید.این نژاد اصل برای روسیه بوده ولی در کشور های فرانسه و سایر نقاط جهان یافت می شود.چند قلوزایی ۳۰۰ درصد داشته و در هر زایش بین ۳ الی ۷ بره دارد. با اب و هوای سرد سازگاری داشته ، بره های متولد شده بسیار ریز تر از نژاد های ایرانی بوده و متاسفانه چون ماده های این نژاد دمبه ندارند قوچ های این نژاد نمیتوانند به راحتی با میش های دمبه دار ایرانی جفت گیری کنند.در ایران بین ۵ الی ۷ میلیون تومان قیمت دارند.در نظر داشته باشید نمونه های F1 , F2 این نژاد که با میش های ایرانی تلاقی داده شده اند ارزانتر هستند.

پرورش میش و قوچ نژاد رومانوف
پرورش میش و قوچ نژاد رومانوف

بررسی سود ، طرح توجیهی جیره غذایی مناسب جهت پرواربندی بره در سال 98 :

پرواربندی بره در کشور ما ایران از زمان های دور رواج داشته ، و هم اکنون هم بسیاری از دامداران به همان روش سنتی به پرورش و پروار بره می پردازند.خوشبختانه در سال های اخیر دامداران ما به سمت پرواربندی صنعتی و علمی جهت بازدهی بیشتر سوق پیدا کرده اند. در این مقاله آموزشی به بررسی و معرفی

  1. سه نوع جیره متفاوت استاندارد جهت پروار بهینه دام و بازدهی مناسب
  2. معرفی نژاد های گوشتی برتر ایرانی و نژاد رومانوف به همراه تصاویر
  3. اقلام پر مصرف در خوراک دام و مقدار مصرف بهینه هر یک
  4. اصول ساخت جایگاه (ابعاد و اندازه های لازم ، بررسی تهویه ، اب اشامیدنی ، نور ، اصطبل ، بهاربند ،
  5. اخور و ابشخور به طور کامل با تصاویر) ،
  6. شرایط لازم پروانه تاسیس و گرفتن مجوز جهت احداث دامداری
  7. نکات تغذیه ای و تاثیر انها در بیماری های دام
  8. طرح توجیهی نمونه ۲۰۰ راسی دی ماه سال 98 جهت بررسی هزینه های ساخت ساز و خوراک و غیره
  9. و سایر موارد تکمیلی در ۹۰ صفحه

فهرست مقاله اموزشی پرورش و پرواربندی بره :

خدمات فنی مهندسی نو طرح ۱
مقدمه ۳
روش انتخاب دام پرواربندی : ۴
مشخصات گوسفند پرواری مناسب : (۲) ۴
نکات قابل توجه در زمان حمل و نقل دام : ۵
بررسی سود پرواربندی بره در سال ۹۷ : ۵
شروع دامداری و خرید دام : ۶
معرفی اقلام خوراکی مورد استفاده در جیره دام ۷
مصرف جو در جیره : ۷
گندم : ۸
یونجه: ۹
پودر ماهی : ۱۰
کنجاله تخم پنبه : ۱۰
چغندر علوفه ای : ۱۱
دانه ذرت : ۱۲
سویا : ۱۳
کاه : ۱۴
جیره و پرواربندی بره : ۱۵
جیره غذایی باید (۳) ۱۶
کربوهیدارت ها: ۱۶
پروتئین : ۱۶
فرموله کردن جیره به طور مختصر : ۱۸
نکات ویژه : ۱۸
فرایند کردن خوراک : ۲۰
عمل اوری اوره با کاه! برای تامین پروتئین دام ۲۱
نکات تجربی : ۲۲
مقدار خوراک مورد نیاز هر دام در روز؟ ۲۴
جیره بره های شیرمک : ۲۵
جیره مناسب پرواربندی : ۲۶
نحوه استفاده از جیره : ۲۶
جیره شماره ۱ ؟ ۲۸
روش استفاده از جیره : ۲۸
در وزن های بیشتر چطور خوراک اظافه کنیم ؟ ۲۸
جیره شماره دو : ۳۰
نژاد شناسی در گوسفند : (۴) ۳۳
گوسفند شال : ۳۳
گوسفند افشاری : ۳۵
نژاد کردی : ۳۷
نژاد مهربان : ۳۸
گوسفند رومانوف : ۳۹
شرایط صدور پروانه تاسیس واحد های صنعتی بره پرواری: ۴۱
زمین مورد نیاز : ۴۱
شرایط اولیه احداث دامداری : ۴۲
کیفیت اب اشامیدنی در پرورش گوسفند: (۱) ۴۴
تهویه : (۱) ۴۵
روش های مختلف تعبیه تهویه در تصویر اورده شده است : ۴۶
رطوبت در دامداری : (۱) ۴۷
نور در جایگاه : (۱) ۴۷
تاسیسات گوسفند داری : (۱) ۴۸
دیوار ها : ۴۸
سقف جایگاه : ۴۸
کف جایگاه : ۴۹
کف جایگاه خاکی پوشیده با کلش : ۵۰
کف جایگاه ساخته از چوب : ۵۱
نمایی از کف های نرده ای : ۵۱
کف بتنی : ۵۲
اخور : ۵۲
نمایی از انواع اخور های مورد استفاده در گوسفند : ۵۳
ابشخور : ۵۴
انواع مختلفی از ابشخور های به روز : ۵۵
بهاربند : (۱) ۵۷
انبار کنسانتره و علوفه : (۱) ۵۹
سکوی دام : (۱) ۵۹
مجری و کارشناس طرح – مهندس مهدی بنی حسن ۶۱
مقدمه : ۶۵
اهمیت اقتصادی : ۶۶
اهداف : ۶۶
خلاصه طرح ۶۹
زمین و محوطه سازی ۷۰
ساختمان ۷۱
ماشين آلات و تجهيزات ۷۲
نقلیه ۷۴
اداری ۷۵
جدول سرمايه گذاري طرح ۷۸
حقوق ۸۲
درآمد ۸۷
هزينه مواد اوليه (سه دوره) ۸۸
تغذیه دام ۸۹
توجيه اقتصادي طرح : ۸۹

با ثبت نظرات خود در قسمت نظرات پیشنهاد و انتقادات و راهنمایی خود را جهت استفاده ما و بازدید کنندگان ثبت کنید.

روش دانلود فایل اموزشی پرواربندی گوسفند و احداث جایگاه + جیره و طرح توجیهی :

۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

 دانلود مقاله اموزشی پرواربندی بره به همراه جیره های اختصاصی و طرح توجیهی ۲۰۰ راسی سال 99 در تعداد  ۹۰ صفحه پی دی اف

قیمت  : ۲۵۰ هزار تومان 

قیمت : 50 هزار تومان ( تخفیف ۷۲ ساعته )

6 دیدگاه دربارهٔ «جیره مناسب بره پرواری فرمول خوراک افزایش وزن گیری;

  1. بنام‌خدا.سپاسگزار از توضیحات آموزش دهنده شما.مطالب در محدوده آموزش های اولیه بسیار آموزنده و یاری دهنده می باشد.
    خداوند یکتای بی همتا در هدایت و آموزش در زمینه تولید به شما قوت دهد.

    پاسخ
  2. سلام وقت بخیر و ممنون از ارائه اطلاعات کافی .نیاز است محضر شما عرض کنم که گوسفند نژاد شال مختص به شهر شال بوده از توابع استان قزوین می باشد لطفا اصلاح بفرمایید که گوسفند نژاد شال جزو شناسنامه شهر شال بوده و اصلا بوئین زهرا در این مورد سابقه ای نداشته و ندارد وممنون میشم اگه اصلاح بفرمایید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.