طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی

طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی تقسیم بندی می شود و برای گرفتن وام و تسهیلات در این زمینه باید به نظام مهندسی یا جهاد و سازمانه های مربوطه با ارایه یک طرح توجیهی فنی اقتصادی استاندارد مراجعه کرد.در پرورش بره پرواری بهتر است از نژاد های مناسبی مانند گوسفند افشاری ، شال ، کردی و مهربان استفاده کرد.نژاد ، جیره بره پرواری و همچنین سلامت دام یکی از مهمترین عوامل در موفقیت در پروار بره می باشد. در هر یک از طرح های توجیهی پرواربندی بره حال چه روستایی چه صنعتی بهتر است از بهترین نژاد ها برای پرورش و پروار گوسفند و بره  استفاده کرد.در دامداری های گوسفند داشتی بهتر است از نژاد هایی اصلاح شده و چندقلوزا جهت بازدهی بیشتر مانند افشاری و رومانوف استفاده کرد.

درامد و سود دامداری پرواربندی بره اصولا به بازار خرید و فروش دام و همچنین هزینه خوراک دام بستگی دارد.اصولا در پرواربندی بره به مدت سه الی چهار ماهه در هر دوره انجام میگیرد و طبق روال معمول سالی دو الی سه بار دامدارن کشور ما اقدام به پرواربندی می کنند.میانگین وزنی افزایش وزن مناسب جهت پروار 250 الی 300 گرم در روز می باشد که این مقدار رابطه مستقیم با شرایط محیطی ، نژاد دام ، و خصوصا جیره مناسب پرواری دارد (برای مشاهده جیره مناسب پرواربندی بره کلیک کنید )  .

 

طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی  :

در طرح های پرواربندی بره اگر تعداد دام از 200 راس کمتر باشد پرورش به شکل روستای  و اگر تعداد 200 راس به بالا باشد صنعتی محسوب شده و داخل روستا نمی توان مجوز فعالیت به طور قانونی داد.حد فاصل دامداری با منازل مسکونی و سایر دامداری و مکان های اطراف توسط سازمان نظام مهندسی طبق اخرین بخش نامه ها اعلام و مشخص می شود.

 

سفارش طرح توجیهی
سفارش طرح توجیهی

 

بهترین وزن جهت پرواربندی بره :

پرواربندی بره به روش سنتی به شکل های مختلفی انجام می شود.و دامداران ما نظرات مختلفی دارند.ازجمله پروار میش های مسن و ارزان ، خرید دام های استخوان دار و فروش در وزن های بالا ، و غیره ولی طبق استاندارد بهترین روش خرید بره های سبک بین 25 الی 30 کیلو و فروش بین 47 الی حداکثر 55 کیلو گرم می باشد.چون با افزایش وزن بالای 50 کیلو گرم هم بازدهی دام کمتر شده و همچنین میزان چربی افزایش یافته و بازار کمتری برای خرید دارد.همچنین ارزش مادی ان در کیلو اصولا کمتر از بره های سبکتر می باشد. در طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی بهتر است اصول استاندارد را مد نظر داشته باشید.هرچند دامدار می تواند با نظر و عقیده خود در خرید فروش دام و وزن مورد نظر اقدام کنید.

 

چرا پرواربندی بره :

پرورش و پرواربندی بره همچنین طرح توجیهی بره پرواری در مقابل طرح های توجیهی گوسفند داشتی ، گاو شیری و گوساله پرواری زود بازده بوده و سرمایه فرد در حدود 3 الی 4 ماه بر می گردد.به طوری که اگر سرمایه گذار بودجه کافی نداشته باشد می تواند پس از فروش دوره اول اقدام به فعالیت در دوره بعد کند.ولی در طرح های گوساله پرواری و شیری همچنین گوسفند داشتی سرمایه گذار باید حداقل 10 الی یک سال سرمایه گذاری کند تا به سود دهی برسد و این موضوع برای افرادی که سرمایه و پشتیبان آنچنانی ندارند مطلوب نیست.در نتیجه بهترین مسیر برای سرمایه گذاران خرد شروع کار با بره پرواری می باشد.

 

طرح توجیهی پرواربندی بره
طرح توجیهی پرواربندی بره

 

سفارش تهیه و تدوین طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی در تعداد راس های مختلف :

کارافرینان و دامداران جهت گرفتن وام و تسهیلات بانکی و همچنین بررسی سود و درامد دامداری می توانند طرح توجیهی مورد نظر خود را در تعداد راس های مختلف سفارش و در اسرع وقت طرح توجیهی اماده و به شکل حضوری و یا ایمیل و شبکه های اجتماعی تحویل بگیرند.شما عزیزان می توانید با ارایه جزییات دامداری و منطقه خود طرح دقیق و استاندارد خود را دریافت کنید.جهت سفارش طرح توجیهی با شماره 09191968068  مهندس بنی حسن ( کارشناس دام وطیور ) تماس و هماهنگی های لازمه را انجام دهید.

 

گروه خدمات کشاورزی و دامپروری ما با توجه به اصول فنی طرح های توجیهی را تدوین می نمایند .در طرح های توجیهی ما اصولا ساختمان سازی ، ماشین الات ، تاسیسات ، هزینه های مانند سوخت ، حقوق ، و هزینه های ثابت و متغیر ، خرید دام و خوراک مورد نظر و به طور کلی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به طور کامل مورد بررسی و در انتها نرخ بازدهی ، دوره بازگشت سرمایه و نقطه سر به سر و سود و درامد مشخص می شود.

 

 

طرح توجیهی بره پرواری
طرح توجیهی بره پرواری

 

طرح های توجیهی آماده :

جهت تهیه طرح توجیهی بهتر آن است که طرح را سفارش دهید ولی جهت رضایت  و رفاه دامداران و علاقه مندان، وبسایت ما اقدام به انتشار طرح های توجیهی آماده با فرمت ورد و پی دی اف می نماید. شما می توانید طرح هایی توجیهی را که توسط کارشناسان ما تهیه شده اند از طریق وبسایت مشاهده و دانلود کنید .

جهت دانلود طرح های توجیهی در زمینه پرواربندی بره را در لینک زیر کلیک کنید .

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 10000 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 5000 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 3000 راسی سال جدید

 دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 2000 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 1500 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 800 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 750 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 600 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 500 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 400 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 300 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 250 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 200 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 190 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 150 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 120 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 100 راسی سال جدید

طرح توجیهی پرواربندی بره 90 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 80 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 70 راسی سال جدید

طرح توجیهی پرواربندی بره 60 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 50 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 40 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 30 راسی سال جدید

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره 20 راسی سال جدید

 

موارد کاربرد و مزایای طرح توجیهی پرواربندی بره نوشته شده توسط این سایت :

جهت ساخت دامداری (ابعاد مورد نیاز جهت ساخت دامداری در فایل مشخص است)

جهت ارایه به بانک و گرفتن وام دامداری

جهت صدور پروانه و مجوز ساخت

جهت ارایه به جهاد و نظام مهندسی

جهت بررسی هزینه های احداث یک دامداری پرواربندی بره 

جهت بررسی سود و درامد یک دامداری بره پرواری

جهت ارایه به دانشگاه

و سایر موارد.

 

کپی از مطالب و قرار دادن آن در سایت های دیگر از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد.

ﭘﺮورش و ﻧﮕﻬﺪاري ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰ

ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ داري ﻳﻜﻲ از ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ و اﺻﻠﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺸﺎﻏﻞ اﻗﺘﺼﺎدي و ﻋﻮاﻣﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺗﺎرﻳﺨﻲ ﻛﺸﻮر اﺳﺖ . اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻪ، ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت داﻣﻲ، در ﺗﺜﺒﻴﺖ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺳﻴﺎﺳﻲ و اﻗﺘﺼﺎدي ﻧﻴﺰ ، ﺑﺴﻴﺎر اﻫﻤﻴﺖ دارد . ﮔﺴﺘﺮش اﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ، ﺑﺎ اﺳﺘﻘﻼل ﺳﻴﺎﺳﻲ و اﻗﺘﺼﺎدي، ارﺗﺒﺎط ﺑﺴﻴﺎر ﻧﺰدﻳﻚ و ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻔﻜﻴﻜﻲ دارد و در اﺷﺘﻐﺎل زاﺋﻲ ﻣﻔﻴﺪ و ﻣﻮﻟﺪ، داراي ﻧﻘﺶ ﺑﻪ ﺳﺰاﺋﻲ اﺳﺖ .ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ از اﻳﻦ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻣﻠﻲ و ارﺗﻘﺎء و اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻴﺰان اﻧﻮاع ﺗﻮﻟﻴﺪات ﺟﻬﺖ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﭘﺮوﺗﺌﻴﻦ ﺣﻴﻮاﻧﻲ و ﻣﻮاد ﺧﺎم ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻛﺸﻮر، ﻬﺒﻮد ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و اﺻﻼح ﻧﮋاد ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰ را ﻃﻠﺐ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ ،ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاري آﻣﻮزش و ﺗﺤﻘﻴﻖ ، ﺑ . ﻳﻜﻲ ، ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﺪوﻳﻦ ﻧﻈﺎم داﻣﭙﺮوري درﺑﺎرة ﭘﺮورش ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و از ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﺟﻬﺖ ﻧﻴﻞ ﺑﻪ اﻫﺪاف ﻓﻮق ﺑﺰ و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و اراﺋﻪ روﺷﻬﺎﻳﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در ﺑﺮﮔﻴﺮﻧﺪة ﻗﺴﻤﺖ اﻋﻈﻢ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ داري ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰ ﻛﺸﻮر، ﺑﻪ دﻻﻳﻞ ﻣﺤﻴﻄﻲ و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﺎﺻﻲ ﻛﻪ ﭘﺮ ﺗﻮده ﻧﮋادﻫﺎي ﺑﻮﻣﻲ ورش دﻫﻨﺪﮔﺎن اﻋﻤﺎل داﺷﺘﻪ اﻧﺪ، ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه اﺳﺖ .

اﻫﻢ ﻧﮋادﻫﺎ و ﻳﺎ ﺗﻮده ﻧﮋاده ﻫﺎي ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ، ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از :ﻣﻐﺎﻧﻲ، ﻣﺎﻛﻮﺋﻲ، ﻗﺰل، ﺳﻨﺠﺎﺑﻲ، ﺷﺎل، ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻲ، اﻓﺸﺎري، ﺑﻠﻮﭼﻲ، ﻟﺮي ﺑﺨﺘﻴﺎري، ﻟﺮي، ﻗﺮه ﮔﻞ، ﺳﻨﮕﺴﺮي، زﻧﺪي، ﺗﺎﻟﺸﻲ، ﻋﺮﺑﻲ، ﻛﺒﻮده، ﻗﺸﻘﺎﺋﻲ، ﻓﺮاﻫﺎﻧﻲ، ﻛﻠﻜﻮﺋﻲ، زل، داﻻق، ﻛﺮدي، ﺑﻬﻤﺌﻲ، ﻧﺎﻳﻴﻨﻲ، ﻛﺮﻣﺎﻧﻲ و ﻓﺸﻨﺪي و اﻫﻢ ﺗﻮده ﻧﮋادﻫﺎي ﺑﺰ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از :ﺑﺰﻫﺎي ﻋﺮﺑﻲ، ﻟﺮي، ﺑﺨﺘﻴﺎري، ﻗﺸﻘﺎﻳﻲ، ﺑﻠﻮﭼﻲ، ﻛﺮدي، ﻣﻬﺎﺑﺎدي، ﻧﺪوﺷﻦ، رﺑﺎﻃﻲ، ﻛﺮﻛﻲ ﺟﻨﻮب ﺧﺮاﺳﺎن، ﺑﻮﻣﻲ اﺻﻔﻬﺎن، ﺑﻮﻣﻲ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎي ﺑﻮﺷﻬﺮ، ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن، ﺳﻤﻨﺎن، ﺧﺮاﺳﺎن، آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﻛﻪ درﺻﺪ ﺑﺰﻫﺎي ﻛﺸﻮر را ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲ 90 ﺣﺪود دﻫﻨﺪ و ﺗﻮده ﻧﮋادﻫﺎي راﺋﻴﻨﻲ در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﺮك، ﻣﺮﻏﺰ )ﻣﺮﺧﺰ (در . ﻧﺠﺪي، ﺗﺎﻟﻲ و ﻋﺪﻧﻲ در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷﻴﺮ ﻣﻌﺮوف ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ،ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻮﻫﺮ ﺑﻄﻮر ﻣﻌﻤﻮل ﭘﺮورش ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰ ﺑﻪ دو ﻣﻨﻈﻮر داﺷﺘﻲ و ﭘﺮوارﺑﻨﺪي اﻧﺠﺎم ﻣﻲ ﮔﻴﺮد .ﭘﺮورش ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰ داﺷﺘﻲ از ﺟﻬﺖ ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻋﻠﻮﻓﻪ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﺳﻪ روش ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ :

  1. ﭘﺮورش ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰداﺷﺘﻲ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺮاﺗﻊ )ﻋﺸﺎﻳﺮ ﻛﻮچ رو
  2.  ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده ﺗﻮام از ﻣﺮاﺗﻊ و ﻣﺰارع و ﺑﺎﻏﺎت
  3. روش ﻣﻌﻤﻮل ﺗﻮﻟﻴﺪ .( – ﭘﺮورش ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ و ﺑﺰ داﺷﺘﻲ ﻣﺰرﻋﻪ )

ﻛﺸﺖ و ﺻﻨﻌﺘﻬﺎ و ﺗﻌﺎوﻧﻴﻬﺎي ﺗﻮﻟﻴﺪ در ﻛﻨﺎر ﺷﻐﻞ ﻛﺸﺎورزي ﺑﻪ ﭘﺮورش ﮔﻮﺳﻔﻨﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻪ و از ﻋﻠﻮﻓﻪ ﻫﺎي ﻛﺸﺖ ﺷﺪه، ﭘﺲ ﭼﺮﻫﺎ، ﻋﻠﻮﻓﻪ ﻫﺮز اﻃﺮاف ﻣﺰارع و …داﻣﻬﺎ را ﺗﻌﻠﻴﻒ و درﻓﺼﻞ زﻣﺴﺘﺎن ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻋﻠﻮﻓﻪ دﺳﺘﻲ داﻣﻬﺎ را ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ . ﻓﺼﻠﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺜﻞ در دام وﺟﻮد ﻧﺪارد و اﻣﻜﺎن زاﻳﺶ دام در اﻳﻦ روش ﻣﺤﺪودﻳﺖ در ﺧﺎرج از ﻓﺼﻞ ﻣﻌﻤﻮل، ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﻲ ﮔﺮدد و ﻣﻲ ﺗﻮان از ﻧﮋادﻫﺎي ﺑﺎ اﺳﺘﻌﺪاد ﺑﺎﻻ در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷﻴﺮ و ﮔﻮﺷﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤﻮد..دامداران و کارافرینان از طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی جهت گرفتن وام و تسهیلات استفاده میکنند.

 

 

طرح توجیهی پرواربندی بره صنعتی و روستایی طرح توجیهی پرورش و پرواربندی بره در سال جدید بررسی سود و درامد دامداری بره پرواری هزینه های خوراک و خرید دام دامداری دانلود طرح توجیهی پرورش و پرواربندی بره آماده ، 

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.