طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات

طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات (محصولات خارج از فصل ) کشت خیار و گوجه ، در سال 1402 با توجه به درخواست کشاورزان و سرمایه گذاران جهت بررسی سود و درامد احداث گلخانه 1000 مترمربع همچنین اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری ، اخذ وام و تسهیلات بانکی توسط مهندس بنی حسن ( کارشناس نظام مهندسی و منابع طبیعی ) در تعداد 55 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.

طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات ( خیار و گوجه فرنگی ) – 55 صفحه ورد و پی دی اف –  1402 – کارشناس طرح مهندس مهدی بنی حسن ( کارشناس نظام مهندسی ) .

در گلخانه محصولات خارج از فصل متقاضی می تواند انواع صیفی جات اعم از خیار ، گوجه فرنگی و فلفل را کشت کند که ما در این طرح در نوع محصول کشت خیار و گوجه فرنگی را مد نظر گرفتیم.

در طرح توجیهی احداث گلخانه صیفی جات 1000 متری به بررسی کامل هزینه های احداث و مترمربع های مورد نیاز ، هزینه تاسیسات و ماشین الات گلخانه ، خرید مواد اولیه (سرمایه در گردش) ، وسایل نقلیه و اداری ، حقوق ، سوخت ، تعمیرات و استهلاک ، ترازنامه ، سود ویژه و ناویژه ، نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر ، دوره بازگشت سرمایه و موارد دیگر به طور کامل بررسی شده است.

طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری
طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری

 

طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات :

در پاراگراف بالا به بررسی جزییاتی از طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری پرداختیم.در زیر به بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث گلخانه ، و تعریف گلخانه می پردازیم.با ما همراه باشید.

 

 

سرمایه گذاری مورد نیاز احداث گلخانه 1000 متری محصولات خارج از فصل :

سرمایه گذاری مورد نیاز احداث گلخانه 1000 متری محصولات خارج از فصل ( صیفی جات ) در جدول زیر آمده است.

در جدول زیر مبالغ جهت آسانی در مطالعه از هزار ریال به تومان تبدیل شده است.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان  

مبالغ به هزار ریال

کل سرمایه گذاری 3,017,544,038 30,175,440
سرمایه ثابت طرح 2,583,952,308 25,839,523
سرمایه در گردش 183,371,841 1,833,718
نرخ بازدهی 21% 21%
دوره بازگشت سرمایه 4.7 4.7
نقطه سر به سر 61% 61%
فروش در نقطه سر به سر 631,245,355 6,312,454
ارزش افزوده ناخالص 839,476,317 8,394,763
ارزش افزوده خالص 756,732,266 7,567,323
مازاد نقدی عملیات 665,256,317 6,652,563
سود سالانه 582,512,266 5,825,123
نوع تولید صیفی جات صیفی جات

 

بررسی نرخ بازدهی گلخانه 1000 متری صیفی جات :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان   21 % درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

درامد و سود سالانه گلخانه 1000  متری خیار  :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال اول 582,512,266 تومان   مي باشد كه در سالهاي  بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

 

 

احداث گلخانه چرا و چگونه :

گلخانه سازه ای با دیوارها و سقف است که عمدتا از مواد شفاف مانند شیشه پلاستیک های uv ساخته شده اند ، که در آن گیاهانی که به شرایط تنظیم شده آب و هوایی احتیاج دارند رشد می کنند. این سازه ها از سایزهای کوچک گرفته تا ساختمانهای با اندازه صنعتی متغیر است. گلخانه مینیاتوری به عنوان یک قاب سرد شناخته می شود. فضای داخلی گلخانه در معرض نور خورشید گرمتر از دمای خارجی می شود و از محتویات آن در هوای سرد محافظت می کند.

بسیاری از گلخانه ها یا گلخانه های شیشه ای تجاری امکانات تولید فناوری پیشرفته برای سبزیجات ، گل ها یا میوه ها هستند. گلخانه های شیشه ای پر از تجهیزات از جمله تاسیسات غربالگری ، گرمایش ، سرمایش ، روشنایی هستند و ممکن است توسط یک کامپیوتر کنترل شود تا شرایط را برای رشد گیاه بهینه کند. سپس از روشهای مختلفی برای ارزیابی بهینه-درجه و نسبت راحتی گلخانه (به عنوان مثال ، دمای هوا ، رطوبت نسبی و کسری فشار بخار) استفاده می شود تا خطر تولید قبل از کشت محصول خاص کاهش یابد .

تئوری بهره برداری از گلخانه ها :

دمای گرمتر در گلخانه به دلیل رخداد تابش خورشید از سقف و دیوارهای شفاف عبور می کند و توسط کف ، زمین و محتویات جذب می شود که گرمتر می شوند. از آنجا که ساختار برای اتمسفر باز نیست ، هوای گرم نمی تواند از طریق همرفت فرار کند ، بنابراین دمای داخل گلخانه افزایش می یابد. این تفاوت با تئوری زمین محور موسوم به “اثر گلخانه” است.
مطالعات کمی نشان می دهد که اثر خنک کننده اشعه مادون قرمز بسیار ناچیز نیست و ممکن است پیامدهای اقتصادی در گلخانه گرم داشته باشد.

تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به پرتوهای مادون قرمز نزدیک در گلخانه با صفحات دارای ضریب بازتاب زیاد نتیجه گرفت که نصب چنین صفحه هایی تقاضای گرما را حدود 8٪ کاهش می دهد و کاربرد رنگها در سطوح شفاف پیشنهاد می شود. شیشه های کم بازتابنده یا شیشه ساده و بدون بازتاب ضد انعکاس ارزان تر ، باعث صرفه جویی نیز می شوند.

 

تهویه در گلخانه ها :

تهویه یکی از مهمترین مؤلفه های یک گلخانه موفق است. در صورت عدم تهویه مناسب ، گلخانه ها و گیاهان رو به رشد آنها مستعد مشکلات می شوند. اهداف اصلی تهویه ، تنظیم دما و رطوبت تا حد مطلوب و حصول اطمینان از حرکت هوا و در نتیجه جلوگیری از ایجاد عوامل بیماری زای گیاهی (مانند Botrytis cinerea) است که شرایط هوا را ترجیح می دهند.

تهویه همچنین تأمین هوای تازه برای فتوسنتز و تنفس گیاه را تضمین می کند و ممکن است گرده افشان های مهم را برای دسترسی به محصول گلخانه ای فعال کند.
تهویه را می توان با استفاده از دریچه ها – که اغلب به صورت اتوماتیک از طریق رایانه کنترل می شوند و یا به طور دستی محیا کرد .

گرمایش و سرمایش در گلخانه ها :

گرمایش یا برق یکی از مهمترین هزینه ها در بهره برداری از گلخانه ها در سراسر جهان به ویژه در آب و هوای سرد است. مشکل اصلی در مورد گرم کردن گلخانه بر خلاف ساختمان که دارای دیواره های مات و محکم است میزان گرمای از دست رفته در پوشش گلخانه است. از آنجایی که پوشش ها باید اجازه دهند تا نور به درون ساختار فیلتر شود ، در مقابل نمی توانند خیلی خوب عایق بندی کنند.

با توجه به پوشش های گلخانه ای پلاستیکی سنتی که دارای ارزش R در حدود 2 هستند ، بنابراین مبلغ زیادی صرف می شود تا به طور مداوم جایگزین گرمای از دست رفته شود. در بیشتر گلخانه ها ، در صورت نیاز به حرارت اضافی ، از گاز طبیعی یا کوره های برقی استفاده می شود.

 

روشهای گرمایش منفعل وجود دارد که به دنبال گرما با استفاده از انرژی کم هستند. انرژی خورشیدی را می توان از دوره های فراوانی نسبی (زمان روز / تابستان) گرفت و برای افزایش دما در دوره های خنک تر (زمان شب / زمستان) آزاد کرد. گرمای زباله از دام می تواند برای گرم کردن گلخانه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد ، به عنوان مثال ، قرار دادن یک مرغ مرغ در گلخانه ، گرمای حاصل از جوجه ها را بازیابی می کند ، که در غیر این صورت هدر می رود.

خنک کردن معمولاً با باز کردن پنجره ها در گلخانه انجام می شود وقتی بیش از حد گرم شود برای گیاهان داخل آن. این کار به صورت دستی یا بصورت خودکار انجام می شود. محرک های پنجره به دلیل اختلاف دما [16] می توانند پنجره ها را باز کنند یا توسط کنترل کننده های الکترونیکی قابل باز شدن هستند. کنترل کننده های الکترونیکی اغلب برای نظارت بر دما و تنظیم عملکرد کوره با شرایط استفاده می شوند. این می تواند به عنوان یک ترموستات اساسی ساده باشد ، اما می تواند در عملیات بزرگتر گلخانه پیچیده تر باشد.

روشنایی در گلخانه ها :

در طول روز ، نور از طریق ویندوز وارد گلخانه می شود و توسط گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد. برخی گلخانه ها همچنین مجهز به چراغ های رشد (غالباً چراغ های LED) هستند که در شب روشن می شوند تا میزان نوری که گیاهان دریافت می کنند را افزایش دهند ، بدین ترتیب با محصول خاصی محصول را افزایش می دهند.

 

نمونه برداری از خاک جهت کشت محصولات گلخانه ای:

قبل از کشت ابتدا باید از خاک نمونه برداری شود تا کاستی های آن را با اظافه کردن کود های مورد نظر جبران کرد.جهت نمونه گیری اصولی بهتر است هر 5 هزار متر یک نمونه خاک گرفته شود به صورتی که با عمق 0 الی 30 سانتی متری زمین 8 الی 10 نقطه از زمین را انتخاب کرده و اقدام به نمونه گیری کرد.بهتر است از کناره های دیوار ، محل هایی که کود های دامی وجود دارد نمونه گرفته نشود.در انتها همه نمونه ها را با یکدیگر مخلوط کرده و نمونه نهایی حداقل به وزن یک کیلوگرم به وجود می اید.
در نمونه گیری بهتر است که از بیل و وسایل زنگ زده استفاده نشود.
پاکت نمونه گیری نو و تمیز باشد.

طرح توجیهی احداث گلخانه خیار 1000 متری
طرح توجیهی احداث گلخانه خیار 1000 متری

 

Ph خاک مناسب صیفی جات در گلخانه  :

Ph  خاک جهت پرورش اغلب گیاهان و صیفی جات در محدوده 6 الی 7.5 می باشد.ولی به طور کل قبل از پرورش هر محصول   ph   مناسب آن گونه را هم کاملا بررسی کنید.

 

دانلود رایگان طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری صیفی جات خیار گوجه فلفل
دانلود طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری صیفی جات خیار گوجه فلفل

 

مدارک مورد نیازجهت صدور پروانه های تاسیس و بهره برداری واحدهای گلخانه ای :

الف- مدارک عمومی احداث گلخانه:

– اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی برای اشخاص حقیقی 
– یک قطعه عکس 4*3 
– تصویر پایان خدمت یا معافیت برای مشمولین نظام وظیفه 
– تصویر اخرین مدرک تحصیلی 
– اصل و تصویر اساسنامه و تاییدیه ثبت شرکتها برای اشخاص حقوقی 

ب-مدارک اختصاصی احداث گلخانه :

ب-1:پروانه تاسیس و توسعه :
– فرم تکمیل شده درخواست توسط متقاضی
– ارائه فتوکپی پلان نقشه به همراه مختصات جغرافیایی(از جمله  نقاط UTM ) 
– مدارک مربوط به پروانه چاه کشاورزی یا قدر السهم  آب یا هر مستند مبنی برتامین آب
– ارائه طرح توجیه فنی ؛اقتصادی و مالی تهیه شده توسط مهندس مشاوران دارای صلاحیت  از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا سازمان نظام مهندسی کشاورزی 
– آزمون آنالیزآب و خاک 

طرح توجیهی فنی اقتصادی گلخانه 1000 متری صیفی جات
طرح توجیهی فنی اقتصادی گلخانه 1000 متری صیفی جات

 

فهرست طرح توجیهی احداث گلخانه 1000  متری محصلات خارج  از فصل  ( صیفی جات ) :

کلیات طرح
مقدمه
جدول زمانبندی
مدارک مورد نیازجهت صدورپروانه های تاسیس و بهره برداری واحدهای گلخانه ای
مدارک مالکیت قانونی محل
حریم های مربوط به ایجاد واحدهای گلخانه ای
صدور پروانه های تأسیس و توسعه
صدور پروانه بهره برداری
مدارک مورد نیاز جهت صدور موافقت اصولی و سایر پروانه های واحدهای گلخانه ای
اهمیت اقتصادی
مشخصات فنی طرح
سرمایه گذاری طرح
ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز
خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات
تاسیسات موجود و مورد نیاز
وسائط نقلیه
تجهیزات اداری و خدماتی
سایر اقلام سرمایه ای
سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.
مخارج پیش از تولید:
خلاصه سرمایه گذاری طرح :
منابع تامین سرمایه
پیش بینی زمان تولید :
هزینه مواد اولیه
حقوق و دستمزد
هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات
هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک
هزینه های سالانه طرح
جدول هزینه های ثابت و متغییر
پیش بینی ترازنامه
پیش بینی سود و زیان
پیش بینی گردش وجوه نقدی
جدول محاسبه ارزش افزوده
سود آوری سالانه طرح
نقطه سر به سر
نرخ بازده میانگین ۵ سال
دوره بازگشت سرمایه
نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد
منابع سرمايه گذاري طرح
میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش
اقساط مربوط به وام بانکی
آموزش های لازم جهت کشت خیار و گوجه فرنگی

دانلود رایگان طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات
دانلود طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات

 

طرح توجیهی گلخانه خیار 1000 متر مربع :

خلاصه ای از طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری خاکی ( صیفی جات ) :
کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس نظام مهندسی )
موضوع فایل : طرح توجیهی گلخانه 1000 متری ( محصولات خارج از فصل )
سال تهیه و تدوین : 1402
قالب و فرمت فایل : ورد و پی دی اف (قابل ویرایش ) تعداد صفحات : 55 صفحه ورد و پی دی اف

 

موارد کاربرد طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات :

جهت ارایه به بانک و اخذ وام و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت جهت احداث و راه اندازی گلخانه
ارایه به نظام مهندسی و جهاد کشاورزی جهت پروانه تاسیس و بهره برداری
بررسی سود و درامد یک گلخانه 1000 متری
بررسی ابعاد ساختمان ، هزینه های آن ، تاسیسات ، ماشین الات مورد نیاز و خوراک و غیره
جهت ارایه به دانشگاه

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

کلیک بر گزینه خرید.
پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی احداث گلخانه 1000 متری صیفی جات ( خیار و گوجه فرنگی ) سال 1402 در تعداد 55 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف 

قیمت : 600 هزار تومان
قیمت : 100 هزار تومان (تخفیف 48 ساعته)

3 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی گلخانه 1000 متری صیفی جات;

  1. طرح گلخانه ۱۰۰۰ متری خرید و دانلود کردم.ولی زمین بنده تا ۳۰۰۰ متر جوابه.به نظر شما چند متری درست کنم بهتره؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.