طرح توجیهی پرورش بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای

طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای :

پرورش بوقلمون گوشتی در اکثر نقاط کشور به طور صنعتی و روستایی در حال انجام می باشد. طرح فوق بر اساس 2500 قطعه بوقلمون گوشتی صنعتی طی یک دوره انجام می شود.متقاضی پس از مشخص کردن زمین ، اقدام به اخذ مجوز های لازم و ساخت ساز و دریافت پروانه بهره برداری نموده و با فروش سالیانه گوشت و کود قادر است کسب درامد کند.

طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای را در سال 1398 در تعداد 38 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف نوشته شده توسط مهندس مهدی بنی حسن ( کارشناس دام و طیور ) با توجه به درخواست کارافرینان ، سرمایه گذاران ، جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی ، صدور پروانه تاسیس و بهره برداری و همچنین بررسی سود درامد و سرمایه گذاری مورد نیاز پرورش بوقلمون گوشتی به ظرفیت 2500 قطعه تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.

در طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای به بررسی کامل هزینه های ساخت جایگاه ، تاسیسات ، ماشین الات مورد نیاز پرورش بوقلمون ، خرید جوجه بوقلمون ، خرید خوراک ، حقوق ، سوخت ، نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر ، دوره بازگشت سرمایه و غیره پرداخته شده است. 

 

دانلود طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای
دانلود طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای

 

خلاصه سرمایه گذاری پرورش بوقلمون 2500 قطعه ای سال 98 – 99 :

 

خلاصه سرمایه گذاری مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 1,238,345,875
سرمایه ثابت طرح 791,900,000
سرمایه در گردش 446,445,875
نرخ بازدهی 20.8
دوره بازگشت سرمایه 4.8
نقطه سر به سر 34%
فروش در نقطه سر به سر 385,672,757
ارزش افزوده ناخالص 31%
ارزش افزوده خالص 27%

 

بررسی سود درامد و سرمایه گذاری مورد نیاز پرورش 2500 قطعه بوقلمون گوشتی :

جهت احداث جایگاه ، خرید جوجه بوقلمون ، تامین خوراک ، نصب ماشین الات و تاسیسات نیاز به یک میلیارد دو دویست میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است که حدود 800 میلیون جهت سرمایه ثابت و 450 میلیون جهت سرمایه در گردش مورد نیاز است.نرخ بازدهی و سایر موارد را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

نرخ بازدهی و سود طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان 20.08 درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

توجيه اقتصادي پرورش بوقلمون :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال دوم 2,217,908هزار ریال مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

بررسی سود و درامد بوقلمون گوشتی
بررسی سود و درامد بوقلمون گوشتی

 

مشخصات طرح توجیهی فنی اقتصادی بوقلمون 2500 قطعه ای :

کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش و پرواربندی بوقلمون 2500 قطعه ای
سال تهیه و تدوین : 1398
قالب و فرمت فایل : ورد و پی دی اف (قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 37 صفحه ورد و پی دی اف

موارد کاربرد طرح توجیهی بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای :

جهت ارایه به بانک و اخذ وام و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت 2500 قطعه بوقلمون
ارایه به نظام مهندسی و جهاد کشاورزی جهت پروانه تاسیس و بهره برداری
بررسی سود و درامد احداث یک فارم بوقلمون به ظرفیت 2500 قطعه
بررسی ابعاد ساختمان ، هزینه های آن ، تاسیسات ، ماشین الات مورد نیاز خرید بوقلمون ، خوراک و غیره
جهت ارایه به دانشگاه

 

مقدمه اي بر پرورش بوقلمون :

همانطور كه پيشرفت مرغداري در كشور ما نقشي اساسي در توليدات دامپروري جهت تامين نيازمنديهاي گوشت سفيد مرغ داشته، بدون شك صنعت در حال پيشرفت و سودآور پرورش بوقلمون نيز مي‌تواند بسياري از احتياجات و نيازمنديهاي پروتئيني كشور را تامين نمايد.

از طرف ديگر با توجه به رشد و افزايش جمعيت كره زمين، نيازمنديهاي خوراكي نيز از لحاظ مواد غذايي پروئيني از نوع سفيد افزايش مي‌يابد و بديهي است که تامين نيازهاي غذائي اين جمعيت رو به رشد تنها با الگو گرفتن از روشها و سنتهاي قديمي جوابگو نخواهد بود.

بنابراين پيشرفت علم و صنعت، خصوصاً در بخش دامپروري به كمك ما آمده تا بتوانيم با استفاده از حداكثر پتانسيل ژنتيكي بر عوامل محدودكننده فشار آورده و بر آن غلبه نماييم كه از جمله فوايد آن توليد و بوجود آوردن نژادهاي مطمئن و پر بازده در بخش طيور و ساير ماكيان مي‌باشد، كه طرح پرورش بوقلمون صنعتي نيز از چنين طرحها است.

 

چرا پرورش بوقلمون گوشتی ؟

پرورش بوقلمون با توجه بازار نو ظهور و همچنین گوشت بوقلمون از نظر چربي و كالري فقير و از نظر فيزيولوژي تغذيه بسيار با اهميت مي‌باشد و ارزش رژيمي آن شبيه به گوشت بدون چربي گوساله‌ هاي بسيار جوان است و با توجه به میل جامعه به روی آوردن به گوشت سفید بسیار قابل توجه است و در مقابل گوشت گوسفند و گاو در اینده تقاضا خرید گوشت بوقلمون رفته رفته افزایش خواهد یافت. با کلیک بر لینک می توانید به بررسی سود و درامد بره پرواری بپردازید .

جهت بررسی سود و درامد پرورش بره و گوسفند کلیک کنید .

دانلود طرح توجیهی فنی اقتصادی پرورش بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای
دانلود طرح توجیهی فنی اقتصادی پرورش بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای

محصولات تولیدی بوقلمون :

اين پرندگان عموماً به منظور استفاده از گوشت پرورش داده‌مي‌شوند و توليد گوشت آنها معمولاً داراي توجيه اقتصادي مناسب مي‌باشد.
دلايل اصلي توليد و مصرف گوشت بوقلمون در اروپا و آمريكا را مي‌توان چنين عنوان كرد:
-گوشت بوقلمون از نظر چربي و كالري فقير و از نظر فيزيولوژي تغذيه بسيار بااهميت مي‌باشد و ارزش رژيمي آن شبيه به گوشت بدون چربي گوساله‌هاي بسيار جوان است.

-امكان عرضه اين گوشت به اشكال گوناگون وجود داشته و مي‌توان آنرا به صورت لاشه كامل، قطعات ران و سينه و يا به صورت كالباس، سوسيس و … وارد بازار نمود.

-گوشت بوقلمون از نظر سلامت بسيار مورد توجه است زيرا تقريباً مي‌توان گفت كه هيچ نوع بيماري از طريق مصرف آن به انسان منتقل نشده و حتي اين حيوان در برابر بيماريهاي شايع بوقلمون نيز از خود مقاومت نشان مي‌دهد و نسبت به طيور ديگر مانند مرغ ميزان ابتلا كمتر مي‌باشد، به عبارت ساده‌تر بيماري مشتركي بين انسان و بوقلمون وجود نداشته و به همين دليل اگر پس از كشتار، عمليات پركني و ذخيره آن به صورت بهداشتي صورت گيرد هيچگونه خطري را براي انسان نخواهد داشت.

 

احتیاجات غذایی بوقلمون ها :

پرورش بوقلمون هاي گوشتي و رسانيدن به وزن ايده‌آل در زمان مقرر مستلزم اعمال مديريت تغذيه اي صحيح و استفاده از جيره بالانس شده از حيث سطح انرژي و پروتئين و همچنين مكمل‌هاي ويتامين و معدني متناسب با سن پرنده مي‌باشد.

بوقلمونها نيز مانند ساير طيور به كمبود مواد غذائي حساس بوده و بايستي جيره غذائي آنها طوري فرموله گردد كه احتياجات غذائي آنها را مرتفع نمايد, ضمناً با توجه به نژاد بوقلمون و سويه‌هاي مختلف بوقلمون جيره غذائي تفاوت دارد.

همانطور كه مي‌دانيد نيازهاي بوقلمون اعم از نياز پايه و توليد به وسيله يك نوع ماده غذايي به تنهايي تامين نمي‌شود و براي تهيه يك جيره مناسب بايد از اجزا گوناگوني استفاده کرد. در حالت صنعتي بوقلمونها عموماٌ به وسيله جيره‌اي مركب از: ذرت، كنجاله سويا، ويتامينها و مينرالهاي مكمل تغذيه مي‌شوند. البته توجه داشته باشيد اين بالانس جيره علاوه بر كيفيت بايد متناسب با قيمت اقتصادي غذا باشد جوجه بوقلمون همانند ساير طيور در 24 ساعت اول رندگي خويش احتياجي به خوردن و آشاميدن ندارد زيرا وجود كيسه زرده اين احتياجات را براي مدتي تامين مي‌كند.

جیره غذایی بوقلمون
جیره غذایی بوقلمون

اما پس از سپري شدن اين مدت نياز به غذاي كافي خواهد داشت. شايان ذکر است که برخلاف باورهاي موجود در خصوص تغذيه ساير طيور صنعتي مانند مرغ، جوجه بوقلمون ها را مي‎توان از همان روز اول تغذيه نمود که حتي اين مورد بوسيله برخي از متخصصين امري واجب شمرده مي‎شود.

در گذشته براي جلوگيري از بيماري رايج چسبندگي مقعد در بوقلمون ها، به جوجه ها گردو خورانده مي شد که امروزه به دليل اصلاح نژادهاي صورت گرفته و عدم وجود اين مشکل در بوقلمون هاي صنعتي فعلي، از اين روش استفاده نمي گردد.

علاوه بر موارد ذکر شده در تهيه کنسانتره، مواد ديگري نيز وجود دارند که استفاده يا عدم استفاده از آنها مي تواند در نتيجه کار بسيار تاثير گذار باشد که از آن جمله مي توان به مواد معدني و ويتامينها اشاره داشت.

مواد معدني جزء عناصر كم‌مصرف تلقي مي‌شود, ولي وجود آنها در جيره هنگام بالانس كردن ضروري مي‌باشد, در غير اين صورت عدم تعادل مواد معدني موجب بر هم زدن سيكل پرورشي وعدم افزايش وزن روزانه و رشد مناسب گرديده و مانع دستيابي به وزن نهايي در پايان دوره پرورشي خواهدبود. اين عناصر عبارتند از :

كلسيم, سديم, فسفر, آهن, منگنز, كلر, پتاسيم, منيزيم, يد، كه با افزودن مكمل‌هايي مانند پودر صدف و يا پودر استخوان به جيره غذايي مي‌توان در رفع كمبود كلسيم و فسفر اقدام نمود. و براي تامين سديم و كلر مي‌توان از نمك طعام استفاده كرد. همچنين وجود مقادير کافي از ويتامينها نيز در بازدهي کار تاثير به سزائي خواهد داشت لذا جهت دست يابي به اين هدف سعي کنيد در جيره غذائي پرندگان خود حتماٌ از مکملهاي معدني و ويتامينه ويژه بوقلمون که توسط کارخانجات معتبر و طبق فرمولي خاص تهيه مي گردند استفاده نمائيد.

سود پرواربندی بوقلمون و خوراک مورد نیاز
سود پرواربندی بوقلمون و خوراک مورد نیاز

گاهي ديده شده که برخي از پرورش دهندگان به جاي استفاده از مکملهاي ويژه بوقلمون، از مکملهاي ساير ماکيان مثل مرغ براي تغذيه بوقلمون استفاده مي کنند، توجه داشته باشيد که در اينصورت حتي استفاده از دزهاي بالاتر نيز کمکي به رشد پرندگان شما نخواهد کرد لذا بهتر اين است که به جاي استفاده از مکملهاي ويژه طيور ديگر، مکملهاي ساخته شده براي بوقلمون را مصرف کنيد و مطمئن باشيد که در اين حالت سود بدست آمده ناشي از رشد بهتر پرندگان شما ارزش آن را خواهد داشت که شما بهاي بيشتري را صرف خريد مکملهاي مخصوص بوقلمون نمائيد.

توجه داشته باشيد که در هفته‌هاي اول به دليل احتياج زياد بوقلمونها به پروتئين, ميزان اين ماده مغذي زيادتر از جوجه‌هاي مرغ گوشتي مي‌باشد ليكن با ادامه پرورش ميزان نياز به پروتئين كاهش مي‌يابد, در جدول زير ميزان احتياجات بوقلمون به پروتئين و انرژي را در سنين مختلف نشان داده‌ شده‌ است:

احتیاجات غذایی پرورش شترمرغ گوشتی
احتیاجات غذایی پرورش شترمرغ گوشتی

 

فهرست طرح توجیهی پرورش بوقلمون گوشتی :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

مشخصات فنی طرح

ب) سرمایه گذاری طرح .

ب.۲) ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

.۳) خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

ب ۴) تاسیسات موجود و مورد نیاز

ب ۵)وسائط نقلیه

ب ۶)تجهیزات اداری و خدماتی

ب۷)سایر اقلام سرمایه ای

سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

الف –۶ ) مخارج پیش از تولید:

خلاصه سرمایه گذاری طرح :

منابع تامین سرمایه

پیش بینی زمان تولید :

هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد

هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر

نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

جدول اقساط بانک

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

کلیک بر گزینه خرید.
پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی فنی اقتصادی بوقلمون 2500 قطعه ای گوشتی سال 98 در تعداد 37 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

2 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی پرورش بوقلمون گوشتی 2500 قطعه ای;

  1. طرح توجیهی پرورش بوقلمون خرید کردم.تشکر بابت قیمت های به روز و طرح های مفید و مهندسی شدنتون.
    یاعلی

    پاسخ
    • با سلام.ضمن تشکر از نظرات شما عزیزان.
      پیوسته سعی داریم.جدیدترین و کاملترین طرح ها را جهت کسب رضایت مشتری در سایت قرار بدیم.
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.