طرح توجیهی پرواربندی شترمرغ 1000 قطعه ای

شروع کار و سرمایه گذاری در پرورش و پرواربندی شترمرغ 1000 قطعه ای سال 99 :

در این پست قصد داریم به بررسی یک طرح توجیهی در زمینه پرواربندی شترمرغ به ظرفیت 1000 قطعه بپردازیم. طول دوره پرواربندی شترمرغ بین 9 الی 11 ماه طول و وزن فروش به طور میانگین در حدود 90 الی 130 کیلوگرم می باشد.نرخ بازدهی شترمرغ مناسب بوده و با توجه به حجم خوراک مصرفی افزایش وزن مناسبی دارد.

سیاست سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی در زمینه پرواربندی شترمرغ پرواری در سال  99 مورد تغییراتی از جمله ابعاد زمین و همچنین حداقل ظرفیت ها قرار گرفت.این طرح توجیهی با توجه به اخرین بخش نامه در زمان تهیه طرح نوشته شده است .

پرورش و پرواربندی شترمرغ یکی از مشاغلی است که در اغلب مناطق کشور قابل اجرا می باشد ، زیرا می توان برای این منظور از زمین های غیر زراعی و بیابانی جهت احداث مزرعه پرورش شترمرغ اقدام کرد .

 

طرح توجیهی شترمرغ پرواری 1000قطعه ای سال 99 :

کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش و پرواربندی شترمرغ 1000 قطعه ای
سال تهیه و تدوین : 1399 
قالب و فرمت فایل : ورد و پی دی اف (قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 52 صفحه 

 

مشخصات فني طرح طرح توجیهی پرورش شترمرغ :

پرورش شترمرغ پرواری یکی از حرفه هايي است كه به منظور گوشت قرمز انجام می شود. اين پروژه بر اساس ظرفيت 1000 شترمرغ پرواری در هر دوره طراحي شده متقاضي پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت ودريافت پروانه بهره برداري نموده وسپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل فروش شترمرغ پروارشده قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده ودرآمد سالانه كسب نمايد .

 

خلاصه سرمایه گذاری طرح توجیهی شترمرغ پرواری 1000 قطعه ای سال 99 :
خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 9,047,626,844
سرمایه ثابت طرح 6,267,001,111
سرمایه در گردش 1,887,652,773
نرخ بازدهی 20%
دوره بازگشت سرمایه 4.9
نقطه سر به سر 68%
فروش در نقطه سر به سر 2,796,515,845
ارزش افزوده ناخالص 2,099,660,672
ارزش افزوده خالص 1,904,352,302
مازاد نقدی عملیات 1,838,816,672
سود ناویژه 1,643,508,302
سود ویژه 478,713,343
محصولات و تولیدات گوشت

 

طرح توجیهی پرورش شترمرغ گوشتی پرواری 1000 قطعه ای
طرح توجیهی پرورش شترمرغ گوشتی پرواری 1000 قطعه ای

 

محصولات قابل فروش شترمرغ :

گوشت شترمرغ و خواص آن :

گوشت شترمرغ که در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است.
نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین تر است.

به همین دلیل گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی – عروقی ، افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای بسیار مناسبی می باشد.
همچنین اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می دهد که یکی از مزیت های این گوشت محسوب می شود.

این مزایا به همراه میزان بالای اسید چرب امگا-3 در گوشت شترمرغ باعث شده که این گوشت انتخاب بسیار خوبی برای بیماران قلبی– عروقی و سالمندان باشد تا با اطمینان بیشتری بتوانند نیازهای پروتئینی خود را برطرف سازند.

گوشت شترمرغ از نظر پروتئین و آهن نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و لذا برای افراد کم خون و زنان باردار انتخاب مناسبی خواهد بود.

به علاوه گوشت شترمرغ میزان بالایی از عناصری مانند روی و منیزیم را داراست.

علاوه بر موارد بالا، گوشت شتر مرغ به میزان بسیار چشمگیری ترد بوده و از قابلیت هضم استثنائی برخوردار است، طوری که 90 درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از گوشت ماهی در رتبه دوم قرار دارد. در صورتی که گوشت مرغ و گاو 87 درصد قابلیت هضم دارند.

فروش چرم شترمرغ :

چرم شتر مرغ بعنوان با ارزش ترین محصول این حیوان می باشد. از پوست شتر مرغ چرمی با كیفیت بالا و قابل قیاس با چرم تمساح و فیل بدست میآید. چرم شتر مرغ نرم بوده و وجه تشخیص آن وجود نقاط مربوط به فولیكولهای ساقه پر می باشد.

 

پر شترمرغ :

از پرها برای تزیین لباس استفاده میشود و پرهای دیگر كه از كیفیت نا مرغوب برخوردارند به دلیل داشتن خواص الكترواستاتیك در ساخت گردگیر استفاده می شود.

محصولات دیگر قابل عرضه شترمرغ :

– فروش تخمهای نطفه دار و مصرف خوراكی تخم های بدون نطفه
– نقاشی و حكاكی بر روی پوسنه تخم ها و تولید اشیاء تزیینی
– شتر مرغها از لحاظ جذب توریست ارزش زیادی دارند.

پرورش و پرواربندش شترمرغ به ظرفیت 1000 قطعه
پرورش و پرواربندش شترمرغ به ظرفیت 1000 قطعه

برنامه واکسیناسیون شترمرغ پرواری در مزرعه :

  • در دوره پرواربندی پرنده نیاز به واکسیناسیون دارد که در پاراگراف زیر به طور تیتر وار نام برده و در فایل طرح توجیهی به بررسی دوز مناسب ، نوع بیماری ، و سن مد نظر شترمرغ درج شده است.

– واكسن آنتروتوكسمي خصوصا براي جوجه هاي زير 3 ماه توصيه ميشود.
استفاده از واكسن نيوكاسل زنده و كشته اجباري است . در شترمرغ ها براي حصول يك ايمني مناسب بر عليـه بيمـاري نيو كاسـل از واكـسن كـشته نيوكاسـل و نيـز از واكـسن زنـده استفاده ميشود.
واكسن شاربن در مناطق پرخطر توصيه ميگردد.

در صورتي كه در مزارع پرورش شترمرغ بيماري پاستورلوز مشاهده گرديد پس از تاييد بيماري بايد از واكسن اتوژن استفاده شود.

اگر در يك مزرعه پرورشي شترمرغ بيماري آبله بروز كرد پس از تاييد تـشخيص بايـد همه گله بر عليه بيماري آبله واكسينه شوند و بايد از واكسن آبله مرغي استفاده كرد.
واكسن آنفولانزا نيز بايد با تاييد دكتر دامپزشك تزريق گردد.

نكات ضروري در انجام واكسيناسيون طيور :

1 – قبل از مصرف واكسن حتما بايد از سلامت گلهاطمينان حاصل كرد.

2 – در روش آشاميدني لازمست آبخوريها را با آب فاقد مواد ضد عفوني كاملاً شـسته و تميز كرد و تعداد آن ها نيز كافي باشد و حتـي المقـدور تعـدادي آ بخـوري اضـافي در نظـر گرفته شود.

3 – جهت رقيق نمودن واكسن لازم ا ست از آب مقطر، آب آشاميدني فاقد امـلاح ، كلـر و مواد ضد عفوني كننده ديگر ، آب جوشيده سرد شده و يا سرم فيزيولـوژي اسـتفاده كـرد و درجه حرارت آب مصرفي ميبايستي حدود 23 درجه سـانتي گـراد در نظـر گرفتـه شـو د و pH آن برابر 7 باشد.

4 – قبل از محلول كردن واكسن، شترمرغها را به مدت 4– 2ساعت (بسته به سن وبه فصل سال) تشنه نگهداريد.
5 – آب محتوي واكسن بايد خنك و در عرض دو ساعت توسط شترمرغها آشاميده شود.
6 –شير خشك(بدون چربي) به نسبت 2-2/5 گرم در ليتر در آب مصرفي ميتوان اسـتفاده كرد. اضافه كردن شير سبب حفظ و ماندگاري ويروس واكسن ميشود.

7 – جهت واكسيناسيون به طريقه قطره چشمي و يا تزريقي نياز به افراد آموزش ديـده و بـه تعداد كافي ميباشد.

8 – جهت واكسيناسيون به طريقه آشاميدني تجـويز واكـسن در طـول سـاعات سـردتر روز بايد مورد نظر قرار گيرد.

9 – واكسنهاي كشته را قبل از مصرف و در خلال واكسيناسيون بخوبي تكان دهيد.

10 – سر سوزن مورد استفاده بايد تميز و عاري از آلودگي باشد.

11 -فلاكن محتوي واكسن را قبل از مصرف مدتي در درجه حرارت اطاق (20+تا 18 +درجه سانتيگراد) نگهداشته سپس اقدام به واكسيناسيون نماييد.

12 –در روش اسپري مطمئن باشيد كه گله مورد نظر عاري از آلـودگي مايكوپلاسـمايي و ساير بيماريهاي تنفسي باشد.

 

دانلود طرح توجیهی شترمرغ پرواری 1000 قطعه ای
دانلود طرح توجیهی شترمرغ پرواری 1000 قطعه ای

 

چرا پرواربندی شترمرغ :

گسترش صنعت پرورش شترمرغ از آفريقاي جنوبي به ساير نقاط جهان نشان داد که توسعه اين صنعت از سطوح پايين آغاز و باعث ايجاد بازارهاي جديد و توليدات بيشتر گرديده است. اگر تا چند دهه گذشته ارزش اين پرنده بيشتر معطوف به پر و جنبه هاي تزئيني آن مي گرديد.

امروزه و با توجه به افزايش سطح دانش عمومي و تخصصي در مورد محصولات گوناگون اين پرنده توليدکنندگان و مصرف کنندگان توجه ويژه اي به شترمرغ بعنوان توليدکننده گوشت قرمز با کيفيت بالا و متضمن سلامتي مصرف کنندگان معطوف داشته اند که با توجه به خواص ويژه غذايي خود و نداشتن مشکلات ساير دامها مي تواند نقش به سزايي را در توليد گوشت قرمز سالم و کاملاً مطمئن جهت تامين نيازهاي غذايي مردم جهان بعهده گيرد.

 

البته لازم به ذکر است که بعلت جوان بودن اين صنعت اطلاعات زيادي در خصوص نحوه نگهداري و پرورش آن در دسترس نمي باشد در حاليکه بايستي اين صنعت را از جهات بسياري مانند پرورش و توليد و جنبه هاي ژنتيکي و اصلاح نژادي، رفتارشناسي، تجهيزات مورد نياز و … مورد بررسي قرار داده و کمبودهاي آنرا توسط تحقيقات علمي انجام گرفته برطرف نمود تا بدين ترتيب شاهد برطرف شدن مشکلات موجود و ارائه تکنيکهاي پرورشي کار آمد باشيم تا بتوان بدنبال آن به بيشترين ميزان برگشت سرمايه و کمترين ريسک سرمايه گذاري دست يابيم که اين امر نيازمند وجود ارتباطات و روابط گسترده پرورش دهندگان با يکديگر و با انجمنهاي علمي تحقيقاتي بازرگاني مي باشد .

با توجه به مطالب ذكر شده اهميت استفاده از روشهاي علمي نوين و كارآمدي كه همراه با افزايش ميزان بهره‌وري و توليد، داراي بيشترين سازگاري با محيط و عوامل طبيعي، و خصوصاً شرايط بومي و ويژگيهاي اكوسيستم هر منطقه بوده و كمترين زيانها و تغييرات را در پي داشته‌باشد به خوبي آشكار مي‌گردد.

با توجه به اينكه كشور ما در بخش كشاورزي و دامپروري از ظرفيتهاي عظيم و ويژه‌اي برخوردار مي‌باشد، سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌تواند علاوه بر تامين غذا و قطع وابستگي از واردات منابع پروتئيني مورد نياز كشور از جهت اشتغال‌زايي نيز مورد توجه قرار گيرد و با ايجاد فرصتهاي جديد شغلي گام مهمي را در تامين آينده جوانان ايفا كند.

 

بررسی سود و درامد پرواربندی شترمرغ ؟

در گذشته افراد جامعه به دلیل نا اگاهی و همچنین عادت غذایی نامناسب اغلب از گوشت بره پرواری استفاده می کردند. و از همین رو اغلب دامداران و کشاورزان به پرورش گوسفند می پرداختند. ولی با توجه به افزایش اگاهی جامعه نسبت به بیماری های روبه رو با گوشت های پرچرب به پرندگانی روی اوردند که گوشتی کم چرب ، کم کالری و در کمترین مقدار کلسترول باشند که می توان شترمرغ را در این نوع پرندگان قرار داد.

درگذشته به دلیل موارد گفته شده در بالا پرورش و پرواربندی شترمرغ سود انچنانی نداشت ، در سال های اخیر با توجه به اشنایی با کیفیت و ویژه گی های گوشت شترمرغ شرایط پرورش شترمرغ مناسب شده است .

 

توجيه اقتصادي طرح پروار شترمرغ 1000 قطعه ای :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال دوم 478,713,343 تومان مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

موار کاربرد طرح توجیهی شترمرغ پرواری 1000 قطعه ای ؟

جهت ارایه به بانک و اخذ وام و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت 1000 قطعه شترمرغ
ارایه به نظام مهندسی و جهاد کشاورزی جهت پروانه تاسیس و بهره برداری
بررسی سود و درامد احداث یک مزرعه شترمرغ به ظرفیت 1000 قطعه
بررسی ابعاد ساختمان ، هزینه های آن ، تاسیسات ، ماشین الات مورد نیاز خرید شترمرغ ، خوراک و غیره
جهت ارایه به دانشگاه

 

فهرست طرح توجیهی پرورش و پرواربندی شترمرغ :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

تبصره ها

حریم ها نسبت به اراضی مختلف

مشخصات فنی طرح

جدول سرمایه گذاری طرح .

جدول ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

جدول خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

جدول  تاسیسات موجود و مورد نیاز

جدول وسائط نقلیه

جدول تجهیزات اداری و خدماتی

جدول سایر اقلام سرمایه ای

جدول سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

جدول مخارج پیش از تولید:

جدول خلاصه سرمایه گذاری طرح :

جدول منابع تامین سرمایه

جدول پیش بینی زمان تولید :

جدول هزینه مواد اولیه

جدول حقوق و دستمزد

جدول خوراک مصرفی

جدول هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

جدول هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

جدول هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

جدول سود آوری سالانه طرح

جدول نقطه سر به سر

جدول نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

جدول میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش

جدول اقساط مربوط به وام بانکی

برنامه واکسیناسیون

نمونه جیره غذایی

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

کلیک بر گزینه خرید.
پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی شترمرغ پرواری 1000 قطعه ای سال 99 در تعداد 52 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

مبلغ 1500000  تومان

مبلغ 150 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.