طرح توجیهی پرورش شترمرغ پرواری 200 قطعه ای

دانلود طرح توجیهی شترمرغ پرواری 200 قطعه ای :

طرح توجیهی پرورش شترمرغ پرواری 200 قطعه ای را با توجه به نیاز متقاضیان ، و کارافرینان جهت بررسی سود و درامد ، همچنین اخذ وام و تسهیلات بانکی با همکاری مهندس مهدی بنی حسن ( کارشناس دام و طیور ) با توجه به قیمت های روز سال 99 تهیه تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.با ما همراه باشید با طرح توجیهی پرورش شترمرغ پرواری 200 قطعه ای.

در طرح توجیهی پرورش شتر مرغ ابعاد مورد نیاز قسمت های مختلف جایگاه را بر روی نقشه ترسیم کرده ، سپس هزینه های ساخت ساز ، خرید ماشین الات ، تاسیسات و نقلیه و غیره ، و در انتها به بررسی نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر ، و دوره بازگشت سرمایه پرداخته ایم.همچنین خلاصه ای از طرح توجیهی پرورش شترمرغ را می توانید در قسمت ذیل مشاهده کنید.

 

جزییات طرح توجیهی پرواربندی شترمرغ 200 قطعه ای گوشتی :

  • کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
  • موضوع فایل : طرح توجیهی شترمرغ پرواری 200 قطعه ای
  • سال تهیه و تدوین : 1399
  • قالب و فرمت فایل : ورد (قابل ویرایش ) و پی دی اف
  • تعداد صفحات : 52 صفحه ورد و پی دی اف

 

طرح توجیهی پرواربندی شترمرغ گوشتی
طرح توجیهی پرواربندی شترمرغ گوشتی

 

موارد کاربرد و مزایای طرح توجیهی پرورش و پرواربندی شترمرغ 200 قطعه ای نوشته شده توسط این سایت :

  • جهت ارایه به بانک و گرفتن وام
  • جهت ارایه به جهاد و نظام مهندسی
  • جهت بررسی هزینه های احداث یک جایگاه شترمرغ با ظرفیت 200 قطعه پرواری
  • جهت بررسی سود و درامد پرورش و پروار شترمرغ  گوشتی
  • جهت ارایه به دانشگاه
  • و سایر موارد.

 

خلاصه سرمایه گذاری پرورش و پروار شتر مرغ :

 

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 1,985,798,406
سرمایه ثابت طرح 1,383,304,556
سرمایه در گردش 405,011,595
نرخ بازدهی 20%
دوره بازگشت سرمایه 5.0
نقطه سر به سر 70%
فروش در نقطه سر به سر 623,808,546
ارزش افزوده ناخالص 496,692,086
ارزش افزوده خالص 453,735,268
مازاد نقدی عملیات 399,586,086
سود ناویژه 356,629,268
سود ویژه 100,825,342
تولیدات و محصوات گوشت

مشخصات فني طرح توجیهی پرواربندی شترمرغ :

پرورش شترمرغ پرواری یکی از حرفه هايي است كه به منظور گوشت قرمز انجام می شود.اين پروژه بر اساس ظرفيت 200 قطعه شترمرغ پرواری در هر دوره طراحي شده متقاضي زمين مورد نظر را از اراضی ملی درخواست نمونده و پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت و دريافت پروانه بهره برداري نموده وسپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل فروش شترمرغ پروارشده قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده ودرآمد سالانه كسب نمايد .

 

مقدمه ای از پرواربندی شترمرغ :

گسترش صنعت پرورش شترمرغ از آفريقاي جنوبي به ساير نقاط جهان نشان داد که توسعه اين صنعت از سطوح پايين آغاز و باعث ايجاد بازارهاي جديد و توليدات بيشتر گرديده است. اگر تا چند دهه گذشته ارزش اين پرنده بيشتر معطوف به پر و جنبه هاي تزئيني آن مي گرديد امروزه و با توجه به افزايش سطح دانش عمومي و تخصصي در مورد محصولات گوناگون اين پرنده توليدکنندگان و مصرف کنندگان توجه ويژه اي به شترمرغ بعنوان توليدکننده گوشت قرمز با کيفيت بالا و متضمن سلامتي مصرف کنندگان معطوف داشته اند که با توجه به خواص ويژه غذايي خود و نداشتن مشکلات ساير دامها مي تواند نقش به سزايي را در توليد گوشت قرمز سالم و کاملاً مطمئن جهت تامين نيازهاي غذايي مردم جهان بعهده گيرد.

 

گوشت شترمرغ و خواص آن :

گوشت شترمرغ که در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است.نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین تر است.

به همین دلیل گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی – عروقی ، افراد دچار چربی خون بالا و کسانی که دچار چاقی هستند، غذای بسیار مناسبی می باشد.
همچنین اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می دهد که یکی از مزیت های این گوشت محسوب می شود.

 

طرح توجیهی شترمرغ پرواری 200 قطعه ای گوشتی
طرح توجیهی شترمرغ پرواری 200 قطعه ای گوشتی

 

این مزایا به همراه میزان بالای اسید چرب امگا-3 در گوشت شترمرغ باعث شده که این گوشت انتخاب بسیار خوبی برای بیماران قلبی– عروقی و سالمندان باشد تا با اطمینان بیشتری بتوانند نیازهای پروتئینی خود را برطرف سازند.
گوشت شترمرغ از نظر پروتئین و آهن نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و لذا برای افراد کم خون و زنان باردار انتخاب مناسبی خواهد بود.به علاوه گوشت شترمرغ میزان بالایی از عناصری مانند روی و منیزیم را داراست.

علاوه بر موارد بالا، گوشت شتر مرغ به میزان بسیار چشمگیری ترد بوده و از قابلیت هضم استثنائی برخوردار است، طوری که 90 درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از گوشت ماهی در رتبه دوم قرار دارد. در صورتی که گوشت مرغ و گاو 87 درصد قابلیت هضم دارند.

 

هزینه خوراک طی دوره پرورش شترمرغ :

شتر مرغ ها، پرندگانی علفخوار هستند و رژیم غذایی آنها شبیه نشخوار كنندگان است. یونجه و ذرت درصد بالایی از تركیب غذایی شتر مرغ را شامل می شود. به دلیل دارا بودن روده های دراز و طویل قدرت هضم بالا در خصوص مواد فیبری را دارند. جیره غذایی شتر مرغهای پرواری با شتر مرغهایی كه جهت گله مادر نگهداری می شوند تفاوت دارند. معمولاً شتر مرغهای گوشتی در سن 10 الی یك سالگی قابل عرضه به بازار می باشند و حدود 100 تا 150 كیلوگرم وزن دارند و كیفیت گوشت در سن یكسالگی مطلوب تر از هر زمان می باشد. از هر لاشه حدود 50 كیلوگرم گوشت استحصال می شود.غذای شتر مرغهایی كه جهت گله مادر نگهداری می شوند به طور متوسط روزانه با خوردن خوراك شامل كنسانتره و یونجه خشك و همچنین از طریق چرای یونجه سبز تأمین می شود. شتر مرغ علاقه فراوانی به چریدن در مزارع یونجه دارد به همین جهت در پرورش شتر مرغ كاشت یونجه را بایستی مدنظر قرار داد.
با توجه به اینكه تغذیه شتر مرغ در كیفیت پوسته، پر و گوشت پرنده تأثیر مستقیم دارد چنانچه در تغذیه این پرنده دقت كافی مبذول نگردد، بر كیفیت پوست و گوشت اثر منفی گذاشته و سودآوری آن مورد تردید واقع خواهد شد.

 

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد طرح توجیهی شترمرغ پرواری 200 قطعه ای :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان 20 درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

توجيه اقتصادي پرورش شترمرغ  :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده درامد در سال اول 100,825,342تومان    مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

 

 

فهرست طرح توجیهی شترمرغ 200 قطعه ای :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

تبصره ها

حریم ها نسبت به اراضی مختلف

مشخصات فنی طرح

جدول سرمایه گذاری طرح .

جدول ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

جدول خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

جدول  تاسیسات موجود و مورد نیاز

جدول وسائط نقلیه

جدول تجهیزات اداری و خدماتی

جدول سایر اقلام سرمایه ای

جدول سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

جدول مخارج پیش از تولید:

جدول خلاصه سرمایه گذاری طرح :

جدول منابع تامین سرمایه

جدول پیش بینی زمان تولید :

جدول هزینه مواد اولیه

جدول حقوق و دستمزد

جدول خوراک مصرفی

جدول هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

جدول هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

جدول هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

جدول سود آوری سالانه طرح

جدول نقطه سر به سر

جدول نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

جدول میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش

جدول اقساط مربوط به وام بانکی

برنامه واکسیناسیون

نمونه جیره غذایی

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی پرورش و پروار شترمرغ 200 قطعه ای سال 99 در تعداد 52 صفحه با فرمت ورد پی دی اف

مبلغ 500 هزار تومان

مبلغ ۵۰ هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

3 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی پرورش شترمرغ پرواری 200 قطعه ای;

  1. با سلام و خسته نباشید.ببخشید میشه بفرمائید که برای گرفتن تسهیلات طرح پرورش شترمرغ باید به چه جاهایی مراجعه کنم.و آیا به این طرحها واقعا وام تعلق میگیره یا صرفا برای گول زدن جوانان و بیکاران از سوی دولت ارائه میشن؟خواهش میکنم راهنمائیم کنید.من جوان بیکار هستم ولی برای تولید و کارهای پرورش طیور و دامها فوق العاده انگیزه و علاقه دارم.اما حقیقتا هیچ سرمایه و پشتیبانی بجز خداوند ندارم.جناب مهندس بنی حسن و سرکار خانم خواهر باقری اگر ایمیل من رو دیدید عاجزانه خواهش میکنم کمکم کنید.بینهایت از شما دو عزیز ممنون و سپاسگذارم.

    پاسخ
    • سلام.
      برای گرفتن تسهیلات ابتدا باید مجوز و پروانه داشته باشید که از جهاد کشاورزی و نظام مهندسی باید شروع کنید.
      در صورتی که زمین را داشته باشید که از طریق همان زمین و اگر نداشته باشید باید درخواست بدید به امور اراضی و منابع طبیعی تا در صورت امکان یک زمین در اختیار شما بگذارند.
      تشکیل پرونده داده و پروانه تاسیس و بهره برداری بگیرید و اقدام به فعالیت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.