طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی جهت وام و مجوز

طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی سال 99 :

طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی روستایی به معنای پرورش و نگهداری میش (شیشک مولد ) قوچ و بره گیری ، پروار بره ها و فروش آنها به بازار را گویند.

با توجه به درخواست دامداران ، و روستاییان جهت تهیه و تدوین یک طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 40 راسی بر آن شدیم تا یک طرح نمونه را در تعداد 48 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کنیم.

در این طرح توجیهی به بررسی کامل سرمایه ثابت ، سرمایه در گردش اورده متقاضی و سهم بانک و اقساط بانکی پرداخته شده است.

گوسفند داري يكي از مهمترين و اصلي ترين مشاغل اقتصادي و عوامل اجتماعي و تاريخي كشور است . اين حرفه، علاوه بر توليد محصولات دامي، در تثبيت موقعيت سياسي و اقتصادي نيز ، بسيار اهميت دارد. گسترش اين فعاليت، با استقلال سياسي و اقتصادي، ارتباط بسيار نزديك و غير قابل تفكيكي دارد و در اشتغالزائي مفيد و مولد، داراي نقش به سزائي است.

به منظور حفظ و حراست از اين سرمايه ملي و ارتقاء و افزايش ميزان انواع توليدات جهت تأمين پروتئين حيواني و مواد خام مورد نياز صنايع كشور، سرمايه گذاري، آموزش و تحقيق ، بهبود مديريت و اصلاح نژاد گوسفند و بز را طلب مي نمايد .

 

طرح توجیهی پرورش گوسفند مولد 40 راسی سال 99 :

کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش گوسفند 40 راسی بومی
سال تهیه و تدوین : 1399
قالب و فرمت فایل : ورد و پی دی اف (قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 48 صفحه ورد و پی دی اف

موارد کاربرد طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی :

جهت ارایه به بانک و اخذ وام و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت پرورش گوسفند به ظرفیت 40 راس
ارایه به نظام مهندسی و جهاد کشاورزی جهت پروانه تاسیس و بهره برداری
بررسی سود و درامد احداث یک دامداری گوسفند داشتی 40 راسی
بررسی ابعاد ساختمان ، هزینه های آن ، تاسیسات ، ماشین الات مورد نیاز خرید گوسفند داشتی ، خوراک و غیره
جهت ارایه به دانشگاه

 

دانلود طرح توجیهی پرورش گوسفند مولد ماده 40 راسی
دانلود طرح توجیهی پرورش گوسفند مولد ماده 40 راسی

 

خلاصه سرمایه گذاری گوسفند داشتی 40 راسی :

اعداد جدول جهت مطالعه آسان دامداران به تومان تبدیل شده است.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 286,097,538
سرمایه ثابت طرح 241,997,200
سرمایه در گردش 26,613,381
نرخ بازدهی 20
دوره بازگشت سرمایه 4.9
نقطه سر به سر 62%
فروش در نقطه سر به سر 97,200,520
ارزش افزوده ناخالص 87,587,677
ارزش افزوده خالص 83,159,770
مازاد نقدی عملیات 56,219,677
سود ناویژه 51791800
سود ویژه 30472500
محصولات و تولیدات گوشت شیر کود پشم

مشخصات فني طرح گوسفند مولد 40 راسی  :

پرورش و نگهداری گوسفند و بره پرواری یکی از حرفه هايي است كه به منظور گوشت قرمز است اين پروژه بر اساس ظرفيت 40 راس گوسفند داشتی در هر دوره طراحي شده متقاضي پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت ودريافت پروانه بهره برداري نموده وسپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل فروش گوشت شیر و پشم و کود قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده ودرآمد سالانه كسب نمايد .

 

نرخ بازدهی احداث دامداری گوسفند ماده 40 راسی :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان 20 درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

 

توجيه اقتصادي و سود پرورش گوسفند مولد 40 راسی:

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال اول 30472500 تومان مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

مقدمه ای از پرورش گوسفند :

گوسفندان مثل سایر پستانداران ، تولید مثل گوسفند به طور طبیعی و خانگی از نظر جنسی انجام می شود. استراتژی تولید مثل آنها با سایر حیوانات اهلی خانگی شباهت دارد. یک گله گوسفند معمولاً توسط یک قوچ مجرد جفت گیری می شود ، که یا توسط دامدار انتخاب شده است یا از طریق مسابقه فیزیکی با سایر قوچ ها (در جمعیت های دامی) تسلط خود را برقرار کرده است. بیشتر گوسفندان در فصل پاییز دارای فصل تولید مثل هستند ، گرچه بعضی از آنها قادر به پرورش در طول سال هستند.

تا حد زیادی به دلیل تأثیر انسانها در پرورش گوسفند ، میش ها اغلب بره های متعددی تولید می کنند. این افزایش در تولد بره ، چه از نظر تعداد و چه در وزن هنگام تولد ، ممکن است باعث ایجاد مشکل در زایمان و بقای گوسفند شود ، که نیاز به مداخله چوپان دارد.

 

طرح توجیهی فنی اقتصادی گوسفند داشتی 40 راسی
طرح توجیهی فنی اقتصادی گوسفند داشتی 40 راسی

 

رفتارهای جنسی در گوسفند :

میش ها به طور کلی در سن شش تا هشت ماهگی به بلوغ جنسی می رسند و قوچها به طور کلی در چهار تا شش سالگی (گوسفندان قوچ گاهی اوقات در دو ماه مادران خود را آغشته می کنند). گوسفند از جمله حیوانات فصلی هستند. میشها تقریباً هر 17 روز وارد چرخه استروس می شوند که تقریباً 30 ساعت طول می کشد.

آنها علاوه بر انتشار بو ، آمادگی را از طریق نمایشگرهای بدنی به سمت قوچها نشان می دهند. پدیده فرامارتین ، گاوی ماده ای که از نظر رفتاری مردانه است و فاقد عملکرد تخمدان هاست ، معمولاً با گاوها همراه است ، اما تا حدودی در گوسفندان رخ می دهد. نمونه فرامارتین ها در گوسفند ممکن است همزمان با افزایش دوقلوها در حال افزایش باشد .

انتخاب قوچ ها در گله :

بدون مداخله انسان ، قوچ ها ممکن است در طول رودخانه بجنگند تا مشخص شود که چه افرادی ممکن است با میش ها جفت شوند. قوچها ، به ویژه ناآشنا ها ، در خارج از دوره پرورش نیز برای برقراری سلطه می جنگند. قوچ ها می توانند در صورت اختلاط آزادانه یکدیگر را بکشند. در طول راه ، حتی قوچهای معمولی و دستی به دلیل افزایش سطح هورمون آنها ممکن است نسبت به انسان پرخاشگر شوند.

 

بارداری در میش ها :

بدون سونوگرافی یا سایر ابزارهای خاص ، تعیین اینکه بارداری یک گوسفند دشوار است. میش ها فقط شش هفته قبل از زایمان بارداری خود را به وضوح نشان می دهند ، بنابراین چوپان ها اغلب به این فرض تکیه می کنند که قوچ همه میش های یک گله را آغشته می کند. اما ، با قرار دادن قوچ با سینه بند به نام مهار مارک که دارای مداد مخصوص (یا نوعی پارچه قرمز ، گاهی اوقات قرمز رنگ) می باشد ، میش هایی که جفت شده اند با رنگ مشخص می شوند.

همچنین ممکن است از رنگ مو به طور مستقیم روی گردن قوچ استفاده شود. این اندازه گیری در گله هایی که پشم مهم است استفاده نمی شود ، زیرا رنگ پشم آن را آلوده می کند .

پس از جفت گیری ، گوسفندان دوره بارداری حدود پنج ماه دارند. با گذشت چند روز از تولد قریب الوقوع ، میش ها رفتار متفاوتی را شروع می کنند. آنها ممکن است دراز بکشند و بی رویه بایستند ، زمین را بپیوندند ، یا در غیر این صورت با الگوهای عادی گله رفتار کنند. پستان میش به سرعت پر می شود و جوش های او متورم می شوند. میش هایی که زایمان مناسبی ندارند باید از گله حذف شوند.

با نزدیک شدن زمان رسیدن بره ، گوسفند رفتار بیقراری نشان دهد و جلوی منطقه استخوان ران ظاهر بشیند. هنگامی که تولد قریب الوقوع است ، انقباضات شروع می شوند و ممکن است رفتار مناسب میش افزایش یابد. بسته به تعداد بره ها ، سن میش و وضعیت جسمی و تغذیه ای او قبل از تولد ممکن است یک کار عادی یک تا چند ساعت طول بکشد. گرچه ممکن است بعضی از نژادها به طور مرتب بسترهای بیشتری از بره ها تولید کنند ، اکثر آنها یا بره های مجرد یا دوقلو تولید می کنند.

تعداد بره هایی که یک میش در سال تولید می کند به عنوان درصد بره شناخته می شود. وضعیت گوسفند در فصل زراعت بر درصد گوسفند و همچنین اندازه بره تأثیر خواهد گذاشت. در بعضی مقاطع ، معمولاً در آغاز زایمان یا به زودی پس از وقوع زایمان ، میش و بره ممکن است محدود شود.

 

مزایا و معایب پرورش گوسفند :

مزایای پرورش گوسفند :

گوسفند حیوانی خوش بنیه و اغلب شرایط اب و هوایی موجود در سراسر کشور را تاب می اورد.
گوسفند نسبت به سایر نشخوارکنندگان مصرف خوراک کمتر و ارزانتری دارد.
سطح جامعه در کشور و فرهنگ استفاده ایرانیان اغلب گوشت گوسفند می باشد.
اغلب فراورده های تولیدی گوسفند از جمله گوشت ، شیر ، پشم و کود را میتوان در تمام فصول سال به بازار ارایه داد .
برگشت سرمایه در گوسفند نسبت به سایر نشخوارکنندگان سریعتر می باشد.

 

معایب پرورش گوسفند :

از یکی از مهمترین معایب پرورش گوسفند می توان به حمل نقل اسان آن اشاره کرد که متاسفانه بسیار مورد توجه سارقین قرار می گیرد.و به نگهبانی و امنیت بالایی نیاز است.
گوسفندان اگر به طور چرای آزاد نگهداری شوند نسبت به حیوانات درنده در خطر هستند.
نسبت به بیماری های انگلی حساس می باشند.

 

نژاد های بومی گوسفند در ایران :

در کشور ما نژادهای مختلفی وجود دارد ولی به طور کل از معروفترین نژاد های موجود در کشور می توان به افشاری ، شال ،مهربان، کردی ، بختیاری، زل ، فراهانی ، سنجابی ، کرمانی و غیره اشاره کرد.

جهت انتخاب نژاد ابتدا باید محیط و منطقه جغرافیایی خود را سنجیده و ابتدا اگر گوسفندان بومی منطقه خود بازدهی مناسبی دارند با توجه به مقاومت آنها در آن محیط و خرید بهتر ان در منطقه از همان نژاد استفاده کنید.ولی به طور کل و با توجه به اینکه در کشور ما هدف اصلی از پرورش گوسفند تولید گوشت می باشد نژاد های افشاری ، شال ، مهربان و کردی از بهترین ها هستند.

 

طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی
طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی

 

فهرست طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

مشخصات فنی طرح

جدول سرمایه گذاری طرح .

جدول ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

جدول خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

جدول  تاسیسات موجود و مورد نیاز

جدول وسائط نقلیه

جدول تجهیزات اداری و خدماتی

جدول سایر اقلام سرمایه ای

جدول سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

جدول مخارج پیش از تولید:

جدول خلاصه سرمایه گذاری طرح :

جدول منابع تامین سرمایه

جدول پیش بینی زمان تولید :

جدول هزینه مواد اولیه

جدول حقوق و دستمزد

جدول ترکیب گله

جدول خوراک مصرفی

جدول هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

جدول هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

جدول هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

جدول سود آوری سالانه طرح

جدول نقطه سر به سر

جدول نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

جدول میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش

جدول اقساط مربوط به وام بانکی

توضیحات تکمیلی و اموزشی

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

کلیک بر گزینه خرید.
پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی گوسفند داشتی 40 راسی بومی (نگهداری قوچ میش و بره ) سال 99 در تعداد 48 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

قیمت :150000 تومان

قیمت : 40 هزار تومان (تخفیف 72 ساعته)

 

طرح فوق یک طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 40 راسی می باشد . در این وبسایت جهت رفاه متقاضیان و همکاران طرح های آماده از 20 الی 10000 راس تهیه و تدوین و آماده دانلود می باشد .جهت دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی در تعداد راس های مختلف از لینک زیر استفاده کنید .

دانلود طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.