طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی روستایی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی روستایی :

طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی سال 99  را با توجه به درخواست دامداران و کارافرینان جهت گرفتن وام های روستایی توسط مهندس مهدی بنی حسن کارشناس دام و طیور تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم. این طرح توجیهی با توجه به قیمت های سال 99 در تعداد 55  صفحه  با فرمت ورد و پی دی اف اماده شده است.امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد.در این طرح به بررسی هزینه های سرمایه ثابت ، سرمایه درگردش ، و سرمایه کل پرداخته شده است.

 

مشخصات فني طرح گاوداری 10 راسی شیری :

پرورش گاو شیری یکی از حرفه هايي است كه به منظور توليد شیر وگوشت قرمز است و در بيشترين آن در استانهاي مركزي دارند .
اين پروژه بر اساس ظرفيت 10 راس گاو شیری طراحي شده متقاضي زمين مورد نظر را پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت ودريافت پروانه بهره برداري نموده وسپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل فروش شیروگوساله نر.تلیسه آبستن .گاوحذفی و کوددامی قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده ودرآمد سالانه كسب نمايد .

 

خلاصه طرح توجیهی گاوداری شیری 10 راسی سال 99 :

جهت سهولت در مطالعه ارقام به تومان تبدیل شده است.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 568,478,389
سرمایه ثابت طرح 480,120,000
سرمایه در گردش 62,436,469
نرخ بازدهی 24%
دوره بازگشت سرمایه 4.1
نقطه سر به سر 33%
فروش در نقطه سر به سر 140,014,907
ارزش افزوده ناخالص 198,564,624
ارزش افزوده خالص 188,583,790
مازاد نقدی عملیات 157,266,624
سود ناویژه 147,285,790
سود ویژه 115,369,969
محصولات گوشت کود شیر و غیره

 

طرح توجیهی گاوداری شیری 10 راسی

طرح توجیهی گاوداری شیری 10 راسی

موارد کاربرد و مزایای طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی نوشته شده توسط این سایت :

  • جهت ارایه به بانک و گرفتن وام
  • جهت ارایه به جهاد و نظام مهندسی
  • جهت بررسی هزینه های احداث یک دامداری گاو شیری 10 راسی
  • جهت بررسی سود و درامد یک دامداری گاو شیری 10 راسی
  • جهت ارایه به دانشگاه
  • و سایر موارد.

 

جزییات طرح توجیهی گاو شیری  :

  • کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
  • موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش و نگهداری گاو شیری 10 راسی
  • سال تهیه و تدوین : 1399
  • قالب و فرمت فایل : ورد (قابل ویرایش ) و پی دی اف 
  • تعداد صفحات : 55 صفحه ورد و پی دی اف

 

مقدمه ای از گاوداری شیری :

جمعيت جهان كه در آغاز قرن پيش حدود دو ميليارد نفر تخمين زده مي‌‌شد به بيش از شش ميليارد نفر در آغاز سده جديد افزايش يافته و پيش بيني مي‌شود كه تا سال 2020 اين رقم از مرز هشت ميليارد نفر عبور كند، يعني در طول فقط دو دهه ، جمعيتي بالغ بر كل جمعيت جهان در آغاز قرن بيستم به جمع نفوس جهان افزوده خواهد شد.

 

نياز روزافزون اين جمعيت رو به رشد به مواد غذايي ، رشدي جهشي را در صنايع غذايي تمام ملل ايجاب مي‌نمايد. شير، يكي از مهم ترين مواد خوراكي مورد استفاده بشر است. شير با دارا بودن مقدار زيادي پروتئين ، ويتامين ، كلسيم ، ساير مواد معدني و نيز حدود750 كيلوكالري انرژي در هر ليتر مي‌تواند سهم عمده اي در سلامت و سبد غذايي افراد جامعه داشته باشد.

 

نياز انسان به پروتئين موجب شده كه دامهاي اهلي توسط بشر نگهداري و پرورش يافته و بخشي از نياز غذايي وي را تامين نمايند، يكي از اساسي ترين و مهم ترين مواد غذايي هر جامعه را لبنيات تشكيل مي دهد. و پاية توليدات لبني شير است شير حاوي تركيبات غذايي بسيار غني از جمله كلسيم ، چربي بدون كلسترول ، ويتامين ها ، علي الخصوص ويتامين D و مواد پروتئيني مي باشد.بطوريكه به تنهايي ميتواند غذاي كاملي براي انسان محسوب گردد ، غذايي كه مصرف آن براي همة گروههاي سني و جنسي لازم و ضروري است.
ارائه دهندگان اين طرح در نظر دارند به فعاليت در زمينه توليد شير پرداخته و شير مورد نياز در سطح منطقه را تامين نمايند، در عين حال با تلقيح گاوهاي شيري ،اقدام به توليد گوساله خواهد شد كه گوساله هاي نر حاصل به فروش رسيده و تليسه هاي بوجود آمده جايگزين دامهاي پير شده و مازاد تليسه ها نيز به فروش خواهند رسيد. همچنين علوفه و كنسانترة مورد نياز نيز از محل كاشت علوفه در اراضي طرح استحصال ميگردد.
اجراي علاوه بر اينكه داراي توجيه اقتصادي مناسبي مي‌باشد ، همچنين زمينه اشتغال نيروهاي ماهر و نيمه ماهر را فراهم مي‌آورد.

 

شرايط تاسيس گاو داري شیری :

بمنظور ايجاد نظم و هماهنگي بين واحدهاي و جلوگيري از تراكم كه باعث انتشار عوامل بيماريها ميشود از طرف وزارت كشاورزي در منطقه محل احداث دامداری با گرفتن استعلامات لازمه از سازمان های مختلف و رعایت حریم مورد نیاز نسبت به مکان های اطراف زمین مشخص شده و با تهيه فرمهاي مخصوص درخواست صدور پروانه نمايند .
در اين ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شيردوشي و خانه هاي كارگري با رعايت اصول فني تهيه شده است .

 

دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری 10 راسی
دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری 10 راسی

 

نکات اموزشی پرورش گاو شيري :

گاو شيري در دوره آبستني و شيردهي همواره بايد از نظر نوع خوراك ،اصطبل بهاربند ،بستر و آبشخور مورد توجه باشد زيرا در اين دوره احتياج به تغذيه كامل دارد تا مقادير مواد معدني ،ويتامينها براي توليد شير بحد كمال انجام گيرد . بستر گاو بايد در اصطبلهاي نيم باز مرتب خشك نگاهداشته شده و بخصوص در زمستان كه بارندگي و رطوبت و سرما زيادتر است نهايت دقت در اين مورد بعمل آيد . بطوريكه لااقل هفته اي دو مرتبه با پوششي ازكاه بستر گاو خشك شود زيرا كاه رطوبت را بخوبي جذب كرده و بگاو كمتر صدمه وارد ميشود.

محوطه بهاربند پس بارندگي مرتب پاك شود تا از يخ بندان كه باعث زمين خوردن گاو ميشود جلوگيري شود. محل آبشخور و آخورها هم بهتر است داراي سايبان بوده و كناره هاي آن طوري شيب داشته باشد كه آب اضافي زودتر به كانالهاي زيرزميني هدايت شده و تبديل به لجنزار نشود . كف آخورها قبل از ريختن علوفه بايد تميز شده و توزيع علوفه بطور يكنواخت انجام گردد .

در تمام مواقع در آبشخور آب تازه كه خيلي سرد يا گرم نباشد در دسترس گاو قرار گيرد . گاو بطور متوسط در تابستان در حدود 70-80 ليتر و در زمستان در حدود 40-30 ليتر در روز نياز به آب دارد . محل تجمع گاو قبل از شير دوشي بايد همه روزه شست و شو داده شده و گنجايش تعداد گاو را داشته باشد و دخول بدستگاههاي شير دوشي طوري باشد كه گاوها بهم فشار نياورند چه غالب سقط جنين ها در اثر فشار گاو در حين عبور از تنگناهائي كه بهم فشار ميآورند اتفاق مي افتد. فواصل شيردوشي هم بايد منظم باشد.

گاوها بهتر است گروه گروه بر اساس مقدار توليد شير و يا خشك بودن بوسيله نرده هائي در بهار بندازهم جدا شده و خوراكشان باتوجه بمقدار شير طبق فورمولهائي كه جداگانه شرح داده شده در اختيارشان قرار داده شود .
در موقع خوراك كه گاوها يورش ميآورند بايد دقت كرد كه كليه گاوها كنار آخور حاضر باشند .

كارگران مسئول بايد بخصوص گاوهاي كم خوراك را مراقبت كرده و جا براي آنها ايجاد كنند . علوفه گاو دو وعده صبح و عصر (60 درصد عصر ) و كنسانتره هم در دو وعده بطور منظم خورانيده شود و اگر شير دوشي سه مرتبه انجام گيرد بهتر است غذا در سه وعده توزيع شود .

مراقبت گاوهاي آبستن در ماههاي آخر آبستني از اهميت ويژه اي برخوردار است كارگران در هفته آخر آبستن بايد علائم نزديك شدن زايمان يعني آماس پستان ، بزرگ شدن لبه هاي خارجي اعضاء تناسلي و وضع قرار گرفتن دم را زير نظر داشته و در هفته آخر آبستني و يا بمحض احساس دردهاي اوليه گاو را بمحل زايمان هدايت كنند .

بهترين فصل زايمان از نظر شيردهي و بالا بودن قيمت گاو را بمحل زايمان هدايت كنند . بهترين فصل زايمان از نظر شيردهي و بالا بودن قيمت آن در بازار در اواخر پائيز ميباشد كه بترتيب زمستان و بعد بهار و تابستان قرار دارد ولي بايد توجه داشت گاوهاي سنگين وزن و كم شير بهتر است هر چه زودتر از گله اخراج شوند زيرا غذاي لازم براي نگاهداري آنها بمراتب زيادتر از گاوهاي كم وزن و پرشير ميباشد.

 

 

طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی
طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی

 

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد پرورش گاو شیری 10 راسی :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان 24 درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

توجیه اقتصادی طرح توجیهی ایجاد واحد 10 راسی پرورش گاو شیری :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده درامد در سال اول  115,369,969   تومان مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی
دانلود طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی

 

فهرست طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی صنعتی :

کلیات
مقدمه

نمودار های درامد و هزینه ها
جدول زمانبندی
اهمیت اقتصادی
مشخصات فنی طرح
سرمایه گذاری طرح
ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز
خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات
تاسیسات موجود و مورد نیاز
وسائط نقلیه

تجهیزات اداری و خدماتی
سایر اقلام سرمایه ای
سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.
مخارج پیش از تولید:
خلاصه سرمایه گذاری طرح :
منابع تامین سرمایه
پیش بینی زمان تولید :
هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد

ترکیب گله
هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات
هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک
هزینه های سالانه طرح
جدول هزینه های ثابت و متغییر
پیش بینی سود و زیان
جدول محاسبه ارزش افزوده
سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر
نرخ بازده میانگین ۵ سال
دوره بازگشت سرمایه
نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد
منابع سرمايه گذاري طرح
میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش
اقساط مربوط به وام بانکی
توضیحات تکمیلی و اموزشی

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی گاو شیری 10 راسی صنعتی سال 99 در تعداد 55 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

مبلغ 100 هزار تومان

مبلغ 30 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.