آموزش صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی

بررسی سود و درآمد پرورش مرغ گوشتی :

بررسی سود و درامد پرورش مرغ گوشتی ، طرح توجیهی مرغ گوشتی ، مراحل اخذ مجوز احداث مرغداری گوشتی و بررسی صفر تا صد مرغ گوشتی از مواردی هستند که در این پست قصد داریم به آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

به طور کلی پرورش مرغ گوشتی به معنای پرورش و نگهداری جوجه یک روزه ، در مدت مشخص با جیره اختصاصی و اقتصادی و در انتها ارایه به بازار و کسب سود و درامد را گویند.

 

سود پرورش مرغ گوشتی در سال جدید
سود پرورش مرغ گوشتی در سال جدید

سود پرورش مرغ گوشتی در سال 1401 :

در سال های گذشته نرخ سود آوری پرورش مرغ گوشتی نسبت به سال جاری بسیار مناسبتر بود ، در سال جاری با آزاد سازی نرخ نهاده های دامی و طیور و افزایش قیمت ها تقاضا برای خرید مرغ گوشتی کاهش یافت و قیمت مرغ گوشتی با نوسان روبه رو شد به صورتی که گاهی قیمت فروش مرغ در بازار به بالای 65 هزار تومان و در زمان هایی به زیر 45 هزار تومان می رسید. از این رو ریسک پرورش مرغ گوشتی در سال جاری بالا بود.

ولی با برنامه ریزی مناسب ، استفاده از جیره اصولی ، رعایت بهداشت و کاهش تلفات می توان تا جای ممکن نرخ سود آوری را افزایش داد. البته با توجه به گرانی های موجود در کشور ، قیمت های روز افزون در نهاده های مصرفی و کاهش جوجه ریزی ها نرخ مرغ گوشتی به این شکل نخواهد ماند.

 

هر کیلو مرغ گوشتی چقدر سود دارد ؟

 

به طور تئوری نمی توان دقیق مقدار سود هر کیلو مرغ گوشتی را محاسبه کرد. ولی به طور عامیانه برای محاسبه شما باید مقدار هزینه ها را در مقابل درامد ها بگذارید .

در هزینه ها می توان خرید جوجه یک روزه ، میزان دان مصرفی در یک دوره ، واکسیناسون ، کارگری ، سوخت (اب برق گاز و غیره ) استهلاک ، تعمیرات ، تلفات  و غیره را محاسبه کنید.

 

سود هر کیلو مرغ گوشتی
سود هر کیلو مرغ گوشتی

 

برای محاسبه درامد نیز باید مقدار وزن مد نظر را در قیمت فروش ضرب کنید. همچنین میزان درامد از فروش کود را به مبلغ فروش مرغ اظافه کنید .

از مابه تفاوت مقدار فروش و هزینه ها به طور تقریبی میزان سود پرورش مرغ گوشتی (سود هر کیلو مرغ گوشتی) به دست می اید.

برای مثال ابتدا هزینه خرید جوجه یک روزه بین 8 الی 15 هزار تومان متغییر در سال  که ما 10 هزار تومان قیمت روز را میگیریم.  به طور میانگین هزینه خوراک یک دوره پرورش هر قطعه با قیمت های اذر 1401 به 70 هزار تومان می رسد.

تا به اینجای کار هزینه جوجه یک روزه ، واکسن ، بهداشت و درمان و خوراک حداقل حدودا 90 هزار تومان تمام می شود.

هزینه فروش اگر با قیمت 41 هزار تومان در نظر بگیریم.وزن فروش مورد علاقه مرغداران در حال حاضر در کشور 2.6 کیلوگرم می باشد.

106 هزار تومان درامد  فروش هر قطعه مرغ می شود.

یعنی هر قطعه به طور میانگین 16 هزار تومان سود ایجاد میکند.البته این عدد به طور سرانگشتی ، و حدودی محاسبه شده است.برای محاسبه دقیق باید تمامی موارد به طور دقیق محاسبه شود…

 

طرح توجیهی مرغ گوشتی سال 1402 :

البته ما در طرح های توجیهی مرغ گوشتی به بررسی دقیق سود سالانه ، هزینه ها(از جمله خوراک ، کارگری ، سوخت و غیره ) و تجهیزات ، ساختمان و غیره پرداخته ایم.برای محاسبه دقیق می توانید به لینک زیر کلیک و با توجه به تعداد قطعه مد نظر مشخصات هر طرح را مطالعه کنید.

 

طرح توجیهی مرغ گوشتی 100000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 50000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 40000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 30000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 20000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 10000 قطعه ای جدید

 

ظرفیت اقتصادی پرورش مرغ گوشتی :

حداقل ظرفیت اقتصادی و توجیح پذیر جهت احداث یک مرغداری گوشتی  هر فارم 50000 قطعه می باشد. که البته جهت احداث در ظرفیت های کمتر می توانید با سازمان نظام مهندسی استان مربوطه صحبت های لازمه را انجام دهید.

 

پرورش مرغ گوشتی چرا و چگونه :

صنعت مرغداری به دلایلی نظیر بازگشت سریع سرمایه، اشتغالزایی بالا، تامین کننده بیش از ۵۰ درصد نیاز پروتئین حیوانی و ارزان قیمت نسبت به سایر انواع گوشت ها، و سهل الهضم بودن و تنوع پخت بصورت کبابی و خوراکهای مختلف برای مصرف تهیه شده و قابل تأمین برای افشار پر درآمد فقیر و کم درآمد جامعه است.

لذا توسعه آن در راستای فقر زدایی و تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه و عدالت اجتماعی می باشد. تولید کنندگان جوجه گوشتی میتوانند به آسانی تصمیم بگیرند کدام نژاد مناسب را با چه قیمتی و در راستای هدف مورد نظر خود بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت برای مصرف در بازار محلی یا بین المللی با هر وزن دلخواه پرورش دهند و کیفیتهای مختلفی با قیمتهای مختلف تولید کند.

 

بررسی سود و درامد پرورش مرغ گوشتی
بررسی سود و درامد پرورش مرغ گوشتی

 

اخذ مجوز مرغداری گوشتی  :

در این پاراگراف به مراحل و مدارک مورد نیازجهت اخذ مجوز و احداث مرغداری گوشتی می پردازیم :

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی موافقت اصولی و پروانه های تأسیس، بهره برداری و پروانه های بهداشتی علاوه بر رعایت شرایط و ضوابط فنی و تخصصی میبایست مدارک ذیل را ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز اخذ موافقت اصولی مرغداری گوشتی :

  • تصویر شناسنامه برای اشخاص حقیقی
  • تصویر اساسنامه شرکت برای اشخاص حقوقی
  • تصویر آگهی تأسیس یا آگهی آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی . تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای آقایان . تصویر کارت ملی اشخاص حقیقی و یا مدیر عامل
  • دو قطعه عکس پرسنلی ٣٤ برای اشخاص حقیقی و یا مدیر عامل • تکمیل و ارائه فرم تقاضای صدور موافقت اصولی توسط متقاضی . پروانه بهداشتی موافقت اصولی صادره از سازمان نظام دامپزشکی
  • نقشه محل مورد نظر برای اجرای طرح ممهور به مهر مهندس ناظر

تبصره ۱: برای صدور موافقت اصولی نیاز به اخذ استعلام از سایر دستگاههای اجرائی نمی باشد. تبصره ۲ صدور موافقت اصولی هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و لازم است در مجوز موافقت اصولی این موضوع توسط سازمانهای نظام مهندسی و نظام دامپزشکی درج گردد.

 

مدارک مورد نیاز اخذ پروانه تاسیس مرغ گوشتی :

  • اصل موافقت اصولی
  • پروانه بهداشتی تأسیس صادره از سازمان نظام دامپزشکی تکمیل و ارائه فرم تقاضای صدور پروانه تأسیس توسط متقاضی . پاسخ استعلام از دستگاههای اجرایی طبق ماده ۱۱ این دستور العمل
  • نقشه موقعیت زمین و محل اجرای پروژه
  • مدارک مربوط به مالکیت زمین
  • ارائه طرح توجیهی و فنی
مراحل اخذ مجوز مرغداری
مراحل اخذ مجوز مرغداری

 

مدارک مورد نیاز اخذ پروانه بهره برداری مرغداری گوشتی :

  • اصل موافقت اصولی و پروانه تأسیس .
  • فرم تقاضای صدور پروانه بهره برداری تکمیل شده توسط متقاضی
  • فرم تکمیل شده توسط مهندس ناظر فنی مبنی بر اتمام عملیات ساختمانی و نصب تأسیسات و تجهیزات
  • فرم تکمیل شده پایان کار ساختمان
  • اصل پروانه های بهداشتی موافقتهای اصولی و بهره برداری
  • معرفی مسئول فنی تولید

 

 

اصول پرورش مرغ گوشتی ؟

انسان همیشه برای بر طرف کردن گرسنگی به دنبال راه ها و چاره های جدید است. به خصوص از زمانی که جمعیت کره زمین روز به روز بیشتر میشود از حدود چهل سال پیش تاکنون، کم کم مرغداری سنتی در شهرها و روستاها تغییر کرده است و مرغداری تجاری و صنعتی جای آن را گرفته است به طوری که امروزه سرمایه گذاری برای پرورش مرغ بسیار با اهمیت است. همچنین مرغداری یک کار مهم و اقتصادی در رشته کشاورزی است.

امروزه در بیشتر مرغداریهای ایران از بهترین نژادهای مرغ و بهترین غذاها استفاده میکنند. حتی در بعضی از مرغداریها از وسیله های پیشرفته خارجی استفاده میکنند؛ با این وجود نتیجه تولید بسیار پایین است. دلیل آن نداشتن آگاهی کافی یک مرغدار از این حرفه است.

همچنین به کار بردن روشهای سنتی باعث میشود که با وجود امکانات خوب نتیجه خوبی به دست نیاید. در بیشتر مرغداریها تعداد تلفات و هزینه ای که خرج شده بیشتر از حد معمول است. همین مسئله موجب ضرر و زبان جدی به مرغدار و در نتیجه به سرمایه ملی کشور می شود.

 

بررسی سود و درامد پرورش مرغ گوشتی
بررسی سود و درامد پرورش مرغ گوشتی

 

مکان پرورش مرغ گوشتی :

در پرورش طیور گوشتی هدف افزایش وزن و رشد سریع و کمترین تلفات است تا به سریعترین زمان به بازار ارایه شوند، برای این کار فقط استفاده از نژاد و تغذیه مناسب کفایت نمی کند.بلکه باید شرایط محیطی و رفاهی به بهترین شکل قرار گیرند .

از این رو جایگاه احداث مرغداری باید شرایط جغرافیای مناسبی داشته ، ساختمان سازی ارزان تمام شود همچنین شرایط گرمایشی و سرمایشی استاندارد باشد.

به طور کلی برای احداث مرغداری باشد موارد زیر را در نظر بگیریم :

1. انتخاب منطقه از نظر شرایط الودگی و اب و هوایی
2. انتخاب زمین مناسب ( قیمت مناسبی داشه باشد – در مسیر سیل و اب نباشد – از نظر جذب اب و خشک بودن مناسب باشد – دسترسی جاده داشته باشد – حد فاصل های استاندارد با اطراف را داشته باشد )
3. نحوه ساخت به شکلی که ساختمان ارزان تمام شود.(استفاده از مصالحی که ساخت ساز را منطقی کند)
4. تمامی امکانات رفاهی و بهداشتی به بهترین شکل ممکن ایجاد شود. (رطوبت – حرارت – دما – بهداشت و نظافت سالن)
5. بررسی بادهای موسمی

 

شرایط انتخاب زمین برای احداث واحد مرغداری گوشتی :

  1. رعایت فاصله قانونی و بهداشتی با راه ارتباطی مناسب ،برق، آب، صنایع و شهر و روستا مهم است.
  2. موقعیت جغرافیایی زمین محل اجرای طرح علاوه بر دسترسی آسان به جاده بایستی طول و عرض آن به نحوی باشد که بتوان واحدها را به سمت جنوب با شرق برای تأمین نور و تهویه مناسب احداث کرد.
  3. رعایت فاصله مناسب مرغداری از سایر واحدهای پرورش طیور مدنظر باشد. وضعبت زمین به لحاظ ملی یا مستثنيات مشخص شود تا مجوزهای لازم از مراجع ذیربط اخذ گردد.
  4. جهت ساختمان برای جلوگیری از شدت گرما در ساعات گرم روز ، شرقی – غربی باشد.

 

نژاد مناسب مرغ گوشتی :

جوجه ها بایستی از نژادهای شناخته شده و سالم کشور باشند بیشتر نژادهای مورد استفاده در کشور شامل راس ،کاپ هوبارد و… میباشند. علاوه بر نژاد مناسب، مراکز تولید کننده و عرضه جوجه یکروزه بایستی معتبر دارای سابقه بهداشتی مناسب، قابل اعتماد و دارای حسن شهرت از لحاظ مطلوبیت و کیفیت باشند.

سعی شود جوجه ها از شرکتهایی تهیه شوند که در سابقه آنها مشکل تلفات بالا و ضعف رشد و بیماری گزارش نشده باشد. جوجه ها وا زده و بدن آن مرطوب نباشد و مشکل ناف نداشته باشند تا در طول دوره پرورش سالم و مقاوم بوده و ضعف رشد نداشته باشد نوک چینی جوجه ها به خوبی انجام گرفته و واکسن دریافت کرده باشند.

حمل و نقل جوجه های یکروزه به صورت بهداشتی و در خودروهای ضدعفونی شده صورت گیرد برای جلوگیری از تلفات در زمستان و تابستان تدابیر لازم صورت پذیرد از وسيله نقليه مخصوص حمل جوجه گوشتی استفاده شود .
کامیونهای حمل جوجه قبل از بارگیری و پس از تخلیه شستشو و ضد عفونی گردند. با رعايت نكات فوق الذكر درصد تلفات واحدهای مرغداری کنترل می گردد و به پایین تر از ۵-۴ درصد و حتی ۱ درصد می رسد و هزینه های تولید کاهش می یابد.

 

پرورش مرغ گوشتی
پرورش مرغ گوشتی

 

مصرف خوراک مرغ گوشتی :

فشارهای انتخابی شدیدی که بر روی صفات عملکرد جوجه های گوشتی اعمال می شود، مانند افزایش وزن بدن و سرعت رشد منجر به افزایش اشتها در جوجه های گوشتی و در نتیجه افزایش مصرف خوراک داوطلبانه در روز شده است .

علاوه بر موارد ژنتیکی، عوامل برون زا که بر بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی و رفتاری تأثیر می‌گذارند، می‌توانند به دقت کنترل شوند تا مصرف خوراک و راندمان قبل از مصرف افزایش یابد. به عنوان مثال، نور یک عامل محیطی حیاتی برای دستکاری مصرف خوراک است. با افزایش مصنوعی مدت زمانی که پرنده در معرض نور قرار می گیرد، می توان مصرف خوراک آن را افزایش داد.

از موراد دیگر نیز می توان به محیا کردن شرایط رفاهی مرغ اشاره کرد از جمله ، دما ، رطوبت ، جریان هوا و غیره .

در سه مرحله به آغازین ، به مدت ده الی 14 روز .جیره رشد که پس از جیره آغازین شروع می شود که تا سن 35 روزه گی به جوجه ها داده می شود .جیره پایانی پس از 35 روزگی تا پایان دوره داده می شود.

تغییر جیره در هر مرحله باید با توجه به وزن جوجه و سن آن و شرایط محیطی و سلامت جوجه انجام شود.

جوجه ها همه چیز خوار هستند و جوجه های گوشتی مدرن (صنعتی) به رژیم غذایی خاصی با پروتئین بالا دسترسی دارند که معمولاً از طریق یک سیستم تغذیه خودکار تحویل داده می شود. این با شرایط نور مصنوعی ترکیب می شود تا غذا خوردن و رشد و در نتیجه وزن مورد نظر بدن را تحریک کند.

 

نمونه سالن مرغداری گوشتی
نمونه سالن مرغداری گوشتی

 

هزینه تمام شده پرورش مرغ گوشتی :

مهمترین هزینه برای تولید جوجه های گوشتی هزینه های خوراک است که تقریباً 60 درصد قیمت تمام شده کل را تشکیل می دهد. علاوه بر این، تراکم پرندگان، هزینه های کارگر روزانه، مصرف آب، هزینه های دارو و واکسیناسیون، هزینه های بارگیری و هزینه های کشتار در نهایت قیمت تمام شده گوشت را تعیین می کند.

چرخه تولید جوجه های گوشتی چقدر طول می کشد؟

چرخه تولید از ابتدا تا انتهای دوره بین 6 الی 9 هفته طول می کشد. پس از رسیدن به وزن استاندارد 2 الی 2.7 کیلوگرم به بازار ارایه می شوند سپس سالن و محیط ضدعفونی و اماده دوره جدید می شود .

چرا پرورش جوجه گوشتی جالب است؟

گوشت طیور پرمصرف ترین گوشت در ایران و جهان است و بخش بزرگی از جمعیت جهان را با پروتئین حیوانی با کیفیت بالا تامین می کند. جمعیت کشور در حال افزایش است و گوشت مرغ ارزانترین نوع گوشت در سطح کشور به شمار می رود . همچنین با توجه به افزایش جمعیت تقاضا برای گوشت مرغ در آینده قابل پیش بینی افزایش خواهد یافت.

برای تولید جوجه های گوشتی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

برای جوجه های سریع رشد ( صنعتی ) باید تمام شرایط رفاهی و محیطی محیا باشد .برای تولید گوشت مرغ به شکل صنعتی به یک سالن ، یک مرکز تغذیه ، یک تاسیسات آشامیدنی، یک سیستم گرمایشی و یک سیستم تهویه نیاز دارید . این اساس راه اندازی یک مزرعه مرغ است. تکنیک‌های اضافی را می‌توان اعمال یا تجویز کرد، مانند مبدل‌های حرارتی برای بازیابی گرما و تکنیک‌هایی برای کاهش انتشار آمونیاک و گرد و غبار. علاوه بر تجهیزات، کسب دانش اولیه در مورد نگهداری و پرورش جوجه های گوشتی نیز مهم است.

 

اماده سازی سالن :

یکی از مهمترین موارد قبل از شروع کار اماده سازی و پاکسازی سالن می باشد .برای مثال کود های دوره قبلی خارج شده و محیط سالن کاملا ضدعفونی می شود.

پس از خارج شدن کود کلیه تجهیزات داخلی باید کاملا ضدعفونی و شستشو شود. در صورت مشاهده هر نوع بیماری در دوره قبل به وسیله اهک و شعله محیط کاملا ضدعفونی می شود.

پس از تمیز شدن سالن اقدام به بستر ریزی میکنیم که باعث باعث ایجاد محیطی نرم برای جوجه همچنین برای جذب کود و کاهش رطوبت شود.

 

ورود جوجه به سالن :

قبل از ورود جوجه سالن باید کاملا اماده باشد .اب، دان و شرایط محیطی فعال باشد. بهتر است اب با شکر با درصد 5 الی 8 درصد مخلوط شود .

جوجه مناسب پرورش مرغداری گوشتی
جوجه مناسب پرورش مرغداری گوشتی

 

یک الی دو روز قبل از ورود جوجه باید فن ها و هیتر ها روشن باشد.دمای میانگین مناسب ورود جوجه 29 الی 31 درجه می باشد.

سعی کنید رطوبت سالن کمتر از 70 درصد نباشد.

واکسیناسیون :

یکی از موثر ترین روش ها برای جلوگیری از بیماری واکسیناسیون است.برنامه واکسیناسیون توسط دکتر دامپزشک و شرایط منطقه تجویز می شود. که از مهمترین بیماری ها نیوکاسل ، برونشیت گامبرو هستند که باید مرغ ها را بر علیه آن ایمن ساخت.

 

مراحل اخذ مجوز احداث مرغداری گوشتی :

مراحل صدور موافقت اصولی و سایر پروانه ها به شرح ذیل می باشد.

مراحل صدور موافقت اصولی  :

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست بوسیله متقاضی به واحدهای استانی یا شهرستان سازمان نظام مهندسی
  • ارائه با ارسال درخواست به همراه سایر مدارک مورد نیاز به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی توسط متقاضی ثبت درخواست و تشکیل پرونده توسط واحدهای استانی و با شهرستانی سازمان نظام مهندسی تعیین مهندس ناظر و اعلام زمان بازدید به متقاضی حداکثر ۳ روز پس از ثبت پرونده توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  •  بازدید از محل اجرای طرح و اعلام گزارش بوسیله مهندس ناظر واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی حداکثر یک هفته پس از ارجاع پرونده
  • ارسال در خواست متقاضی به همراه نقشه محل احداث پروژه به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام دامپزشکی حداکثر ۳ روز پس از اعلام گزارش
  • بازدید توسط مهندس ناظر سازمان نظام دامپزشکی استان با شهرستان و اعلام گزارش ۸ صدور پروانه بهداشتی موافقت اصولی با اعلام پاسخ مستدل توسط سازمان نظام دامپزشکی استان با امضاء رئیس سازمان و ارسال آن به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • صدور موافقت اصولی با امضاء رئیس سازمان نظام مهندسی استان و تحویل به متقاضی ۱۰. ارسال تصویر موافقت اصولی به مدیریت جهاد کشاورزی استان و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان

تبصره: رعایت موارد ذیل در فرآیند صدور موافقت اصولی الزامی است. ه در صورتیکه متقاضی در خواست تأمین زمین از منابع ملی با سایر اراضی دولتی را داشته باشد موضوع مطابق با سیاستهای اعلام شده به مدیریت امور اراضی استان اعلام و در صورت موافقت و واگذاری زمین نسبت به بازدید کارشناسی از محل و سایر اقدامات بعدی اقدام می گردد.

در صورتیکه یکماه پس از تاریخ وصول و ثبت درخواست توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام دامپزشکی این سازمان نسبت به صدور پروانه بهداشتی یا اعلام پاسخ اقدام نکند سازمان نظام مهندسی مجاز به صدور موافقت اصولی بوده و مسئولیت عواقب بهداشتی و خسارات ناشی از آن به عهده سازمان نظام دامپزشکی می باشد .

واحدهای استانی با شهرستانی سازمان نظام دامپزشکی موظفند در صورت مخالفت صدور پروانه بهداشتی مراتب مخالفت خود را بصورت کتبی و مستند به متقاضی و سازمان نظام مهندسی اعلام نماید. واحدهای استانی با شهرستانی سازمان نظام مهندسی موظفند نواقص مربوط به صدور موافقت اصولی را حداکثر ظرف یک هفته بصورت کتبی به متقاضی اعلام نماید.

  • متقاضی موظف است حداکثر ظرف یک هفته نسبت به انجام پیگیری های لازم جهت رفع نواقص مربوط به صدور پروانه بهداشتی اقدام نماید.
  • اعتبار موافقت اصولی ٦ ماه و قابل تمدید در یک دوره ۶ ماهه می باشد. ب مراحل صدور پروانه تأسیس
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست بوسیله متقاضی به واحدهای استانی یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • ثبت در خواست و تشکیل پرونده توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی

 

 

مراحل صدور پروانه تاسیس مرغداری گوشتی :

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست بوسیله متقاضی به واحدهای استانی یا شهرستان سازمان نظام مهندسی
  • ثبت درخواست و تشکیل پرونده توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • تهیه و اعلام مکاتبات مربوط به اخذ استعلام از سایر دستگاههای ذیربط بصورت همزمان لا تعیین مهندس ناظر و اعلام زمان بازدید به متقاضی حداکثر ظرف مدت یک هفته توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • بازدید مهندس ناظر از محل و اعلام گزارش بوسیله کارشناس واحدهای استانی و یا شهرستانی حداکثر ظرف مدت یک هفته
  • پیگیری مستمر جهت اخذ پاسخ استعلامات از سایر دستگاهها توسط متقاضی بصورت همزمان تطبیق طرح توجیهی با ضوابط فنی و ارائه تاییدیه کارشناسی آن تطبیق طرح توجیهی با ضوابط سایر دستگاههای اجرایی رعایت حریم راه و مسیرهای گاز، نفت
  •  اعلام کتبی موضوع به همراه سایر مدارک به سازمان نظام دامپزشکی جهت صدور پروانه بهداشتی حداکثر ۳ روز پس از ارائه طرح توسط سازمان نظام دامپزشکی
  • صدور پروانه بهداشتی تأسیس بوسیله سازمان نظام دامپزشکی استان با امضاء رئیس سازمان و یا اعلام پاسخ مستدل در صورت عدم تایید به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی حداکثر ظرف مدت یک هفته
  •  بررسی و صدور پروانه تأسیس و تحویل به متقاضی توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • ارسال تصویر پروانه تأسیس به مدیریت جهاد کشاورزی استان و یا شهرستان مربوطه تبصره: رعایت موارد ذیل در فرآیند صدور پروانه تأسیس الزامی است.
  • سازمان نظام مهندسی موظف است پس از تکمیل پرونده ظرف یک هفته کاری در صورت تطبیق با مقررات و ضوابط اعلام شده نسبت به صدور پروانه تأسیس اقدام نماید .
  • کلیه متقاضیان موظفند نسبت به اخذ مجوزها و پروانه های مربوط به ساخت و ساز و پایان کار طبق ضوابط و مقررات شهرداریها و یا بخشداری ها و یا سایر مراجع ذیربط اقدام نمایند.
  • عواقب ناشی از عدم اخذ مجوزها و پروانه های مربوط به ساخت و ساز و پایان کار از مراجع ذیربط برعهده متقاضی است و در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نمی باشد.۱۹. دارندگان پروانه تأسیس موظفند به محض اتمام کار ساختمان و تأسیسات و قبل از بهره برداری مراتب را بصورت کتبی به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی اعلام نمایند. .۱۷ در صورت مخالفت واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی با صدور پروانه تأسیس این سازمان موظف است مراتب مخالفت را با ذکر دلیل و مستند به صورت کتبی به متقاضی اعلام نماید. 

 

مراحل صدور پروانه بهره برداری پرورش مرغ گوشتی :

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست بوسیله متقاضی به واحدهای استانی یا شهرستان سازمان نظام مهندسی
  • ارائه با ارسال درخواست به همراه سایر مدارک مورد نیاز به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی توسط متقاضی
  • ثبت درخواست و تشکیل پرونده توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی ا تعیین مهندس ناظر و اعلام زمان بازدید به متقاضی حداکثر ۳ روز پس از ثبت پرونده توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • تهیه و اعلام مکاتبات مربوط به اخذ استعلام از سایر دستگاههای ذیربط بصورت همزمان تعیین مهندس ناظر و اعلام زمان بازدید به متقاضی حداکثر ظرف مدت یک هفته توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  •  بازدید مهندس ناظر از محل و اعلام گزارش بوسیله کارشناس واحدهای استانی و یا شهرستانی جدکتر ظرف مدت یک هفته
  • پیگیری مستمر جهت اخذ پاسخ استعلامات از سایر دستگاهها توسط متقاضی بصورت همزمان تطبیق طرح توجیهی با ضوابط فنی و ارائه تاییدیه کارشناسی آن تطبیق طرح توجیهی با ضوابط سایر دستگاههای اجرایی رعایت حریم راه و مسیرهای گاز، نفت
  • اعلام کتبی موضوع به همراه سایر مدارک به سازمان نظام دامپزشکی جهت صدور پروانه بهداشتی حداکثر ۳ روز پس از ارائه طرح توسط سازمان نظام دامپزشکی
  •  صدور پروانه بهداشتی تأسیس بوسیله سازمان نظام دامپزشکی استان با امضاء رئیس سازمان و یا اعلام پاسخ مستدل در صورت عدم تایید به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی حداکثر ظرف مدت یک هفته
  • بررسی و صدور پروانه تاسیس و تحویل به متقاضی توسط واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی
  • ارسال تصویر پروانه تأسیس به مدیریت جهاد کشاورزی استان و یا شهرستان مربوطه تبصره: رعایت موارد ذیل در فرآیند صدور پروانه تأسیس الزامی است.
  • سازمان نظام مهندسی موظف است پس از تکمیل پرونده ظرف یک هفته کاری در صورت تطبیق با مقررات و ضوابط اعلام شده نسبت به صدور پروانه تأسیس اقدام نماید .
  • کلیه متقاضیان موظفند نسبت به اخذ مجوزها و پروانه های مربوط به ساخت و ساز و پایان کار طبق ضوابط و مقررات شهرداریها و یا بخشداری ها و یا سایر مراجع ذیربط اقدام نمایند.
  • عواقب ناشی از عدم اخذ مجوزها و پروانه های مربوط به ساخت و ساز و پایان کار از مراجع ذیربط بر عهده متقاضی است و در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نمی باشد.
  • دارندگان پروانه تأسیس موظفند به محض اتمام کار ساختمان و تأسیسات و قبل از بهره برداری مراتب را بصورت کتبی به واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی اعلام نمایند.
  • در صورت مخالفت واحدهای استانی و یا شهرستانی سازمان نظام مهندسی با صدور پروانه تأسیس این سازمان موظف است مراتب مخالفت را با ذکر دلیل و مستند به صورت کتبی به متقاضی اعلام نماید.

 

 

دانلود طرح توجیهی مرغ گوشتی سال جدید :

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به همه جوانب ان بپردازیم.ما در طرح توجیهی مرغ گوشتی به بررسی صفر تا صد یک مرغداری پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد.در صورتی که در ابتدای مسیر و انتخاب هستید و قصد مطالعه در زمینه پرورش مرغ گوشتی دارید با ما همراه باشید.

در طرح توجیهی مرغداری گوشتی به بررسی کامل زمین مورد نیاز مرغداری ، ابعاد کامل ساختمان ها و سالن مورد نیاز احداث مرغداری گوشتی به همراه هزینه ساخت آن  ، همچنین تاسیسات و ماشین الات مورد نیاز ، مقدار خوراک و میزان فروش گوشت و کود ، نیروی انسانی و به طور کلی بررسی صفر تا صد یک مرغداری تا قسمت وام و تسهیلات بانکی می پردازیم.

 

طرح توجیهی فنی اقتصادی پرورش مرغ گوشتی و اخذ وام و تسهیلات بانکی
طرح توجیهی فنی اقتصادی پرورش مرغ گوشتی و اخذ وام و تسهیلات بانکی

 

طرح توجیهی مرغداری گوشتی :

طرح توجیهی مرغداری گوشتی سال جدید جهت بررسی سود و درامد پرورش مرغ گوشتی همچنین اخذ مجوز ، وام و تسهیلات احداث مرغداری خرید جوجه گوشتی و خوراک و سایر هزینه ها .

جهت دانلود طرح های توجیهی مرغ گوشتی از 10000 قطعه در هر دوره الی 200000 قطعه در هر دوره در لینک های زیر کلیک کنید .

 

طرح توجیهی مرغ گوشتی 100000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 50000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 40000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 30000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 20000 قطعه ای جدید

طرح توجیهی مرغ گوشتی 10000 قطعه ای جدید

 

 

 

9 دیدگاه دربارهٔ «آموزش صفر تا صد پرورش مرغ گوشتی;

  1. ممنون از راهنمایی های درستی که انچام دادین. 6 ماهه دنبال مجوز های مرغ گوشتی 40000 قطعه ای هستم متاسفانه هنوز موفق نشدم

    پاسخ
  2. بررسی سود و درامد مرغ گوشتی با زبان ساده گفته بودید البته باید تلفات هم در نظر گرفت.

    پاسخ
    • با سلام.
      بله حق با شماست ولی ما به طور میانگین و نمادین به بررسی سود پرداختیم.جهت بررسی دقیق باید مانند طرح توجیهی تمامی موارد محاسبه شود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.