طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی

طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی سال 1402 صنعتی : به طور کلی پرواربندی بره به معنای خرید دام سبک ( بین 25 الی 30 کیلوگرم ) نگهداری در مدت مشخص با جیره اختصاصی و اقتصادی و در انتها ارایه به بازار و کسب سود و درامد را گویند ، پرورش و پرواربندی گوسفند به طور کلی بین دو الی سه بار در سال با توجه به شرایط محیطی و جغرافیایی انجام می شود.

طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی با توجه به درخواست دامداران ، سرمایه گذاران و کارافرینان جهت بررسی سود و در امد و سرمایه گذاری مورد نیاز یک دامداری بره پرواری به ظرفیت 1000 راس ، اخذ وام و تسهیلات بانکی ، اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری توسط مهندس بنی حسن در سال 1402 در تعداد 52 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.با ما همراه باشید.

در طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی به بررسی کامل زمین مورد نیاز ، متراژ قسمت های مختلف جایگاه دامداری از جمله اصطبل ، بهاربند انبار اتاق کارگری و غیره به همراه هزینه احداث ، ماشین الات و تاسیسات لازمه ، خرید دام و علوفه ، حقوق و سوخت ، تعمیرات و استهلاک ، نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر ، دوره بازگشت سرمایه ، سود ویژه و ناویژه هزینه های ثابت و متغیر اقساط بانکی و سایر موارد را به طور کامل بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید با طرح توجیهی فنی اقتصادی بره پرواری 1000 راسی .

 

اخرین اپدیت طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی سال 1402 – تعداد 52 صفحه – فرمت ورد و پی دی اف – کارشناس طرح مهندس بنی حسن

 

 

دانلود رایگان طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی
دانلود رایگان طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی

طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی سال 1402 :

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به همه جوانب ان بپردازیم.ما در طرح های توجیهی پرواربندی بره به بررسی صفر تا صد یک دامداری پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد.در صورتی که در ابتدای مسیر و انتخاب هستید و نمیدانید پرواربندی بره بهتر است یا پرورش گوساله ، پیشنهاد می کنیم طرح های توجیهی پرواربندی گوساله را نیز مطالعه کنید .

ولی در نظر داشته باشید پرواربندی بره زود بازده تر بوده و نسبت به پرورش گوسفند داشتی و پرواربندی گوساله سرمایه شما در مدت زمان کمتری بازگشت داده می شود.به طور خلاصه طول دوره پرواربندی بره کوتاه تر از پرواربندی گوساله می باشد.همچنین سرمایه گذاری کمتر نیاز دارد.

در پاراگراف های ذیل به اهمیت پرواربندی ، بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز احداث دامداری پرورش بره پرواری به ظرفیت 1000 راسی همچنین شرایط احداث دامداری می پردازیم.

 

اگر شما یک سرمایه گذار باشید حتما سوالات زیر در ذهن شما وجود دارد :

1. جهت احداث یک دامداری پرواربندی بره 1000 راسی طبق استاندارد سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی چقدر زمین مورد نیاز است ؟

2. ابعاد قسمت های مختلف جایگاه از جمله اصطبل ، انباری ، اتاق کارگری و غیره در یک دامداری پرورش بره 1000 راسی چقدر است ؟

3. در یک دامداری بره پرواری 1000 راسی به چه ماشین الات و تاسیساتی نیاز است ؟

4. سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث جایگاه و همچنین تامین سرمایه در گردش چقدر است ؟ ( مشخص کردن وام و تسهیلات + اقساط )

5. سود و درامد یک دامداری پرواری بره به ظرفیت 1000 راس چقدر است ؟

6. ارایه طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی به سازمان ها و ادارات .

سعی نموده ایم در طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی که توسط تیم مهندسین ما تهیه و تدوین شده است به طور کامل پاسخگوی سوالات شما باشیم. با ما همراه باشید.

طرح توجیهی فنی اقتصادی پرواربندی بره 1000 راسی
طرح توجیهی فنی اقتصادی پرواربندی بره 1000 راسی

 

شرایط اولیه احداث دامداری بره پرواری  :

پرواربندی بره در دو حالت روستایی و صنعتی انجام می شود که در حالت روستایی دامداری داخل روستا بوده ، ظرفیت آن به حد نصاب صنعتی نمی رسد و اصولا پروانه دامداری به شکل دفترچه یا برگه ای از جهاد کشاورزی ، سازمان نظام مهندسی یا پروانه صنفی تعلق می گیرد.در حالت صنعتی متقاضی ملزم است که جایگاه را طبق اصول ساخته و حریم و قوانین سازمان نظام مهندسی را رعایت کند.

1. زمین مورد نظر باید حداقل نزدیک به مرتع باشد.

2. دارای سند مالکیت باشد.

3. دارای منبع اب اشامیدنی باشد.

4. حریم های لازمه را نسبت به روستا ، و سایر دامداری های اطراف رعایت شده باشد.

5. ارایه زمین زیر کشت جهت تامین علوفه

6. رعایت حریم ها: در مبحث پرواربندی بره و جایگاه دام فاصله با جاده فرعی حداقل 50 متر ، جاده اصلی ، بزرگراه و اتوبان حداقل 150 متر بوده ، از خطوط راه اهن 200 متر ، حریم فرودگاه بر اساس نوع آن از 500 الی 2000 متر ،1000 متر با مرکز استان ، 500 متر با روستا و شهر فاصله داشته باشد که تعداد راس بره در رده بندی و حریم ها متفاوت می باشد.همچنین قوانین در بخش نامه ها امکان تغییر وجود دارد.(جهت اخذ اخرین بخش نامه به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنید.

شروع کار و سرمایه گذاری در دامداری بره پرواری 1000 راسی  :

متقاضی به منظور تامین گوشت جامعه ، اشتغال زایی ، کسب درامد تصمیم به راه اندازی یک دامداری پرواربندی بره 1000 راسی نموده است .امیدواریم با توجه به سال تولید سازمان های زیربط تمامی همکاری لازم را جهت هرچه سریعتر شدن مراحل همکاری لازم را داشته باشند.

در جدول زیر خلاصه سرمایه گذاری همچنین میزان سود و درامد یک دامداری پرورش بره به ظرفیت 1000 راس مشخص شده است.

جهت سهولت در مطالعه ارقام جدول زیر به تومان تغییر یافت.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان مبالغ به هزار ریال
کل سرمایه گذاری 20,922,623,314 209,226,233
سرمایه ثابت طرح 13,050,833,500 130,508,335
سرمایه در گردش 6,579,909,798 65,799,098
نرخ بازدهی 31% 31%
دوره بازگشت سرمایه 3.2 3.2
نقطه سر به سر 42% 42%
فروش در نقطه سر به سر 11,147,002,841 111,470,028
ارزش افزوده ناخالص 8,640,435,608 86,404,356
ارزش افزوده خالص 8,210,741,408 82,107,414
مازاد نقدی عملیات 6,625,515,608 66,255,156
سود ناویژه 6,195,821,408 61,958,214
سود ویژه 4,272,270,051 42,722,701
نوع تولید گوشت –  کود گوشت –  کود

 

 

سود دامداری بره پرواری 1000 راسی :

همانطور که در طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی قابل مشاهده است طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان 31% درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

 

دانلود رایگان طرح توجیهی پرورش بره پرواری 1000 راسی
دانلود طرح توجیهی پرورش بره پرواری 1000 راسی

 

توجيه اقتصادي طرح پرواربندی بره :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود ویژه در طرح 4,272,270,051 تومان مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

تعریف پرواربندی بره :

پرواربندی ، تغذیه دام های نر کمتر از یک سال و عمدتا از شیر گرفته برای رسیدن به وزن مناسب جهت کشتار در یک دوره زمانی مشخص و با اعمال جیره ای متعادل است ، هرچند می توان از دام های مازاد ماده همچنین میش های حذفی نیز جهت پرواربندی استفاده نمود.

چاق کردن گوسفند زنده با استفاده از جیره مناسب و اقتصادی در حداقل زمان را پروار بندی می گویند هدف پروار بندی ذخیره چربی در داخل بافت های عضلانی گوسفند زنده می باشد. عمل پروار بندی در بره های زنده جوان و گوسفندان بالغ و پیر انجام میشود .در تغذیه گوسفنده زنده پرواری باید از علوفه خشبی و مواد کنسانتره استفاده نمود گوسفندان گوشتی پر توقع بوده و برای پروار پبندی ان بایستی جیره متعادل تهیه شود .

مزایای پرواربندی بره :

  • سرمایه گذاری مورد نیاز کمتر نسبت به پرورش گوساله و گاو شیری ،
  • بازگشت سریعتر سرمایه نسبت به گوسفند داشتی ،
  • تجربه کمتر مورد نیاز نسبت به پرورش طیور ،
  • بازار محلی مناسب جهت فروش ،
  • در دسترس بودن منابع مورد نیاز خوراک در کشور

 

اهداف پرواربندی بره :

اهداف طرح با توجه به شرحی که در مقدمه گذشت بسیار فراگیر بوده و در ذیل به مواردی از آن اشاره میشود :

1 – تأمین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی در راستای تحقق نسبی استقلال غذایی دامی
2 – افرایش تولیدات ظرفیت دامی
3 – جلو گیری از کشتار دامها قبل از وزن مطلوب و استفاده بهینه از منابع موجود
4 – فر آیند نمودن تولیدات زراعی و افزایش ارزش افزوده محصولات زراعی
5 – ایجاد اشتغال و بوجود آوردن در آمد صحیح برای جامعه
6 – حفظ مراتع کشور با جلوگیری و کم نمودن فشار چرای دام

 

نکات قابل توجه در پرواربندی گوسفند :

1- تهیه و خرید دام زنده مناسب در صورت امکان انتخاب نوع بره زنده برای پروار بندی بره نژاد هایی انتخاب شوند که از نظر مقدار رشد و سرعت رشد قابلیت بالایی دارند.

2- رعایت نکات بهداشتی از جمله حداقل دو هفته قبل از شروع پروار بندی دام زنده به بره ها زنده داروهای ضد انگلی داده می شود همچنین در همین زمان بر علیه بیماری های انتروتوکسمی و اکسینه گردند.

3- مخارج تغذیه همیشه بالاترین رقم هزینه را تشکیل می دهد لذا قبل از شروع پروار بندی دامهای زنده مواد غذایی تهیه شده باشند.

4- هرگونه تغییر یا اضافه کردن مواد پرواری یا با کیفیت و ماهیت متفاوت در جیره بره های پرواری نیز باید به تدریج و بنایی باشد.
5- مدتی پس از پرواربندی گوسفنده زنده و بره هایی که رشد خوبی ندارند باید از گله حذف شوند و به جای انها بره های جدید جایگزین شوند.

6- مهمترین مسئله در پرواربندی گوسفند زنده تنظیم جیره و تغذیه با جیره تنظیمی در برنامه صحیح است.

 

شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی بره احداث دامداری
شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی بره احداث دامداری

 

مشخصات گوسفنده زنده پرواری :

چون هدف از پروار بندی تولید کم هزینه و اقتصادی گوشت است لذا باید به مواردی توجه کرد.

1- نژادهای سنگین وزن مانند گوسفند نژاد مهربان برای پروار بندی مناسب بوده زیرا قدرت بیشتری دارند.
2- گوسفندای زنده کوتاه اندام برای پروار بندی بسیار مناسب بوده
3- بهترین سن برای پروار بندی سن 4 تا 5 ماهگی است و پایان آن 8 الی 9 ماهگی است.

خلاصه مطالب چاق کردن گوسفند زنده با استفاده از جیره مناسب و اقتصادی در حداقل زمان را پروار بندی می گویند هدف پروار بندی ذخیره چربی در داخل بافت های عضلانی گوسفندزنده می باشد. عمل پروار بندی در بره های زنده جوان و گوسفندان بالغ و پیر انجام میشود برای پروار بندی از نژادهای گوسفند زنده مهربانی و گوسفندزنده افشاری استفاده شود.. در تغذیه گوسفنده زنده پرواری باید از علوفه خشبی و مواد کنسانتره استفاده نمود گوسفنده زنده مهربان و گوسفندافشاری جزو نژادهای پر توقع بوده و برای پروار بندی ان بایستی جیره متعادل تهیه شود .

 

از چه نژاد گوسفندی در پرواربندی استفاده کنیم :

اغلب روستاییان و دامدارن از نژاد های بومی منطقه خود با توجه به بازار پسندی همچنین مقاومت ان به منطقه استفاده می کنند.ولی به طور کلی در کشور نژاد های شال ، افشاری ، مهربانی ، کردی قره گل ، قزل ، مغانی و غیره از معروف ترین نژاد های گوشتی کشور می باشند. جهت مطالعه و بررسی نژاد های گوشتی کشور از لینک زیر استفاده کنید .( بهترین نژاد های گوسفندان ایرانی ).

 

تغذیه گوسفند زنده پرواری :

گوسفنده زنده پرواری برای زنده ماندن به مقداری غذا نیاز دارد که به آن جیره نگهداری می گویند. هم چنین به میزان غذایی که دام زنده برای تولید گوشت مصرف می نماید جیره تولیدی می گویند. لذا در دام پرواری زنده نیاز غذایی آن جمع جیره نگهداری و جیره تولیدی می باشد. مواد خوراکی مورد استفاده تغذیه گوسفند زنده، علوفه های سبز ، ریشه وغده محصولات، مازاد محصولات کشاورزی و مازاد کارخانجات صنایع تبدیلی کشاورزی می باشد.

علوفه های سبز، دارای حجم زیاد، فیبر فراوان و انرژی کمی هستند و برای تغذیه گوسفند زنده پرواری به تنهایی قابل استفاده نمی باشند. بنابراین از مواد دیگری که دارای انرژی زیاد، حجم و فیبر کم هستند و به آن مواد کنسانتره گفته می شود، بایستی به عنوان مکمل غذایی استفاده گردد. سعی کنید در پرواربندی از جیره اختصاصی بره استفاده کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشید.

 

هزینه های خرید دام :

پرواربندی در کشور با توجه به منطقه 2 الی 3 بار در سال انجام می شود که حداقل مدت هر دوره 3 الی 4 ماه می باشد. متقاضی پس از تکمیل ساختمانها و تاسیسات و اخذ پروانه بهره برداری نسبت به خرید تعداد راس بره نر درج شده در پروانه به وزن متوسط 25 الی 30 کیلو گرم اقدام خواهد شد و بره های فوق به مدت یکصد روز پروار شده و سپس روانه کشتارگاه خواهند شد و مجددا دوره پرواربندی بعدی با خرید همان تعداد رأس دیگر دام با مشخصات بالا قابل تکرار می باشد و این خرید هر چهار ماه یکبار و هر سال سه دوره قابل تکرار خواهد بود .

ضمنا طول دوره پروار یکصد تا یکصد و بیست روز بیان گردیده است و الباقی مدت جهت خرید دام جدید و فروش دامهای موجود دامداری و همچنین مبارزه با با بیماریها با استفاده از داروهای ضد انگلی و واکسیناسیون دامها می باشد . لذا در جیره غذایی دامها همان مدت یکصد روز جهت خوراک با انرزی و پروتئین ویژه پروار بندی لحاظ شده و مدت ده روز از دوره نیز مصرف کاه و قدری یونجه خشک خواهیم داشت .

لازم به توضیح است که افزایش مدت پروار و کاهش دوره های پروار سالیانه موجب چاق شدن زیاده از حد دامها شده و لذا موقع فروش آنها به جهت تجمع مقادیر زیاد چربی در زیر پوست باید به قیمت پائین تر از معمول آنها را بفروش برسانیم . یا ما همراه باشید با طرح توجیهی بره پرواری 1000 راسی .

 

فهرست طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی :

کلیات
مقدمه

نمودار های درامد و هزینه ها
جدول زمانبندی
اهمیت اقتصادی
مشخصات فنی طرح
سرمایه گذاری طرح
ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز
خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات
تاسیسات موجود و مورد نیاز
وسائط نقلیه

تجهیزات اداری و خدماتی
سایر اقلام سرمایه ای
سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.
مخارج پیش از تولید:
خلاصه سرمایه گذاری طرح :
منابع تامین سرمایه
پیش بینی زمان تولید :
هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد
هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات
هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک
هزینه های سالانه طرح
جدول هزینه های ثابت و متغییر
پیش بینی سود و زیان
جدول محاسبه ارزش افزوده
سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر
نرخ بازده میانگین ۵ سال
دوره بازگشت سرمایه
نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد
منابع سرمايه گذاري طرح
میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش
اقساط مربوط به وام بانکی
توضیحات تکمیلی و اموزشی

 

موارد بررسی شده در طرح توجیهی پرورش بره پرواری 1000 راسی :

جداول مشخصات متقاضی ، مقدمه ، اهداف و جدول زمانبندی

بررسی فنی طرح توجیهی ( زمین مورد نیاز – ساختمان ها ، تاسیسات ، ماشین الات و غیره طبق استاندارد جهاد و سازمان نظام مهندسی )

تجزیه و تحیل مالی و اقتصادی طرح ( سرمایه ثابت و سرمایه درگردش – تولید ، فروش محصولات و درامد – استهلاک و تعمیرات – سود و زیان طرح – سود ویژه و ناویژه – بازپرداخت اقساط بانکی – نرخ بازدهی – دوره بازگشت سرمایه – نقطه سر به سر ) .

توجیه پذیری طرح جهت سرمایه گذاری : بررسی سود اوری و توجیه پذیری طرح .

 

موارد کاربرد طرح توجیهی نوشته شده توسط این سایت :

بررسی فنی اقتصادی جهت سرمایه گذاری در پرواربندی بره 1000 راسی.

ارایه به جهاد و سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی جهت اخذ مجوز و پروانه .

اخذ وام و تسهیلات بانکی جهت یک دامداری پرواربندی بره 1000 راسی .

ارایه به دانشگاه

 

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی پرواربندی بره :

۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی بره پرواری 1000 راسی ورد تعداد 52 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

قیمت : 2.000.000 هزار تومان 

مبلغ 250 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

 

 

طرح فوق یک طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی می باشد که پس از پرداخت لینک دانلود قابل مشاهده و همچنین یک نسخه ایمیل می شود . در این وبسایت طرح های توجیهی بره پرواری در تعداد راس های مختلف ( 20 الی 10000 راس ) موجود بوده و با کلیک بر لینک زیر می توانید دانلود کنید.

دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره سال جدید در تعداد راس های مختلف 

5 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی پرواربندی بره 1000 راسی;

  1. طرح توجیهی گوسفند پرواری ۱۰۰۰ راسی خرید کردم.عالی عالی عالی .در یک کلام.
    جز بهترین ها هستید ممنون که اپدیت و کامل بود

    پاسخ
  2. بعد از خرید سه طرح 1000 راسی با قیمت های مختلف در اخر از سایت شما خرید کردم .تازه فهمیدم هیچ گرونی بی منطق نیست.بازم تشکر.استادم هیچ ایرادی نگرفت.و تایید شد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.