دانلود طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی

طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی سال 1402 :

پرورش گوسفند داشتی به معنای خرید گوسفند ماده ( میش ، شیشک ، یا همان گوسفند مولد ) و به تناسب آن قوچ نگهداری ، جفت گیری ، ابستن شدن میش ها ، تولید مثل و در انتها پرورش بره ها و ارایه آن به بازار را گویند . که به دو شکل چرای آزاد و یا به شکل بسته در جایگاه انجام میگیرد.

طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی را با توجه به قیمت های جدید و استفاده نهاده های آزاد جو ذرت و سویا و غیره در پرورش گوسفند توسط مهندس مهدی بنی حسن در تعداد 50 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف جهت بررسی سود و درامد و سرمایه گذاری مورد نیاز احداث یک دامداری گوسفند داشتی به ظرفیت 1000 راس همچنین اخذ وام و تسهیلات بانکی ، اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری تهیه و تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم.

در طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی به بررسی کامل زمین مورد نیاز ، جدول زمانبندی ، متراژ قسمت های مختلف جایگاه دامداری از جمله اصطبل ، بهاربند انبار اتاق کارگری و غیره به همراه هزینه احداث ، ماشین الات و تاسیسات لازمه ، خرید دام و علوفه ، حقوق و سوخت ، تعمیرات و استهلاک ، نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر ، دوره بازگشت سرمایه ، ترازنامه ، سود ویژه و ناویژه هزینه های ثابت و متغیر اقساط بانکی و سایر موارد را به طور کامل بررسی کرده ایم.

اخرین اپدیت طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی سال 1402 ورد و پی دی اف تعداد 50 صفحه

 

 

طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی
طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی

 

دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی :

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به همه جوانب ان بپردازیم.ما در طرح های توجیهی پرورش گوسفند داشتی به بررسی صفر تا صد یک دامداری پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد.در صورتی که در ابتدای مسیر و انتخاب هستید و نمیدانید پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی بهتر است یا پرواربندی بره ، پیشنهاد می کنیم طرح های توجیهی پرواربندی بره را نیز مطالعه کنید .

ولی در نظر داشته باشید پرواربندی بره زود بازده تر بوده و نسبت به پرورش گوسفند داشتی و پرواربندی گوساله سرمایه شما در مدت زمان کمتری بازگشت داده می شود.به طور خلاصه طول دوره پرواربندی بره کوتاه تر از پرواربندی گوساله می باشد.همچنین سرمایه گذاری کمتر نیاز دارد.

در پاراگراف های ذیل به اهمیت پرورش گوسفند داشتی ، بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز احداث دامداری گوسفند داشتی 1000 راسی می پردازیم.

 

پرورش گوسفند داشتی
پرورش گوسفند داشتی

 شروع کار و سرمایه گذاری مورد نیاز دامداری گوسفند داشتی 1000 راسی :

( نگهداری میش قوچ و بره ) : در طرح های گوسفند داشتی دامدار باید ابتدا یک جایگاه را طبق استاندارد ها و ابعاد و اندازه های گفته شده در طرح ساخته و تکمیل نماید سپس با خرید میش و قوچ های اصلاح نژادی مانند افشاری و یا شال شروع به فعالیت نماید .پس از ابستنی و زایمان میش ها در هر دوره بره های نر را می تواند پروار و یا به عنوان بره سبک وارد بازار کند.

بره های ماده را نیز تعدادی را طبق استاندارد جایگزین میش های نامناسب از نظر تولیدی و یا میش های حذفی از نظر بیماری کرده و مابقی را می تواند پروار و یا به عنوان شیشک راهی بازار کند.و میش های حذفی را به کشتار بسپارد.

در طرح های گوسفند داشتی نیاز به جیره های متفاوت برای بره ها و میش ها می باشد.در این طرح توجیهی نمونه جیره برای بره های پرواری و میش ها اورده شده است. در نظر داشته باشین تمام ابعاد مورد نیاز قسمت های مختلف دامداری و زمین مورد نیاز در طرح به تفکیک اورده شده است.

 

 طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی سال 1402 :

کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 
سال تهیه و تدوین : 1402 اخرین اپدیت
قالب و فرمت فایل : ورد (قابل ویرایش ) و پی دی اف
تعداد صفحات : 50 صفحه

 

بررسی سود و درامد پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی :

در جدول زیر به بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز، سود و درامد یک دامداری گوسفند داشتی 1000 راسی پرداخته ایم.

جهت سهولت در مطالعه اعداد به تومان تغییر یافت.

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان
کل سرمایه گذاری 26,933,920,990
سرمایه ثابت طرح 23,285,933,333
سرمایه در گردش 1,481,373,257
نرخ بازدهی 22%
دوره بازگشت سرمایه 4.6
نقطه سر به سر 53%
فروش در نقطه سر به سر 6,176,742,129
ارزش افزوده ناخالص 5,622,266,973
ارزش افزوده خالص 5,160,936,195
مازاد نقدی عملیات 4,606,806,973
سود سالانه 4,145,476,195
نوع تولید گوشت – شیر و کود

بررسی سود و درامد 1000 راس گوسفند داشتی :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی (میانگین 5 سال )به میزان 22 % درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.

درامد سالانه پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی :

همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود  طرح در سال اول 1,481,373,257 تومان مي باشد كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

طرح توجیهی فنی اقتصادی پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی
طرح توجیهی فنی اقتصادی پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی

 

روش های پرورش و نگهداری گوسفند :

بطور معمول پرورش گوسفند و بز به دو منظور داشتي و پرواربندي انجام مي گيرد. پرورش گوسفند و بز داشتي از جهت تأمين علوفه مورد نياز به سه روش مختلف ميباشد.

۱ – پرورش گوسفند و بزداشتي با استفاده از مراتع رو عشاير كوچ
۲ – پرورش گوسفند و بزداشتي با استفاده توام از مراتع و مزارع و باغات ( روش معمول توليد)
۳ – پرورش گوسفند و بز داشتي مزرعهاي (بسته )

 

اخذ مجوز دامداری پرورش گوسفند داشتی
اخذ مجوز دامداری پرورش گوسفند داشتی

ضوابط صدور پروانه تاسيس واحدهاي گوسفند داشتي:

ظرفيت دامداری :

ظرفيت واحدهاي جديد التاسيس پرورش گوسفند داشتي نبايد از ۱۰۰ راس ميش مادر كمتـر باشد و ظرفيتهاي بيشتر، به شرح زير تعيين ميگردد.

صدور پروانه تاسيس واحدهاي پرورش گوسفند داشتي با هر ظرفيتي از طريق كميسيون صـدور پروانـه استان صورت ميگيرد.

ظرفيت پروانه تاسيس گوسفندداري داشتي بر اساس ظرفيت پروانه چرا و يا ساير منابع علوفـهاي تحـت مالكيت و در تصرف (دست كاشت، پسچر، بقاياي محصولات زراعي و باغي) تعيين ميگردد .
حداقل زمين مورد نياز جهت تاسيس واحدهاي پرورش گوسفند داشتي بر حسب ميزاني كـه در ذيـل نقشه هاي منضم به «نظام» قيد شده است، مشخص ميشود

 

اهداف پرورش گوسفند :

اهداف طرح با توجه به شرحی که در مقدمه گذشت بسیار فراگیر بوده و در ذیل به مواردی از آن اشاره میشود :
1 – تأمین بخشی از نیاز جامعه به پروتئین حیوانی در راستای تحقق نسبی استقلال غذایی دامی
2 – افرایش تولیدات ظرفیت دامی
3 – جلو گیری از کشتار دامها قبل از وزن مطلوب و استفاده بهینه از منابع موجود
4 – فر آیند نمودن تولیدات زراعی و افزایش ارزش افزوده محصولات زراعی
5 – ایجاد اشتغال و بوجود آوردن در آمد صحیح برای جامعه
6 – حفظ مراتع کشور با جلوگیری و کم نمودن فشار چرای دام

 

 

پرورش گوسفند چرا و چگونه  :

گوسفند داري يكي از مهمترين و اصلي ترين مشاغل اقتصادي و عوامل اجتماعي و تاريخي كشور است . اين حرفه، علاوه بر توليد محصولات دامي، در تثبيت موقعيت سياسي و اقتصادي نيز ، بسيار اهميت دارد. گسترش اين فعاليت، با استقلال سياسي و اقتصادي، ارتباط بسيار نزديك و غير قابل تفكيكي دارد و در اشتغالزائي مفيد و مولد، داراي نقش به سزائي است.

به منظور حفظ و حراست از اين سرمايه ملي و ارتقاء و افزايش ميزان انواع توليدات جهت تأمين پروتئين حيواني و مواد خام مورد نياز صنايع كشور، سرمايه گذاري، آموزش و تحقيق ، بهبود مديريت و اصلاح نژاد گوسفند و بز را طلب مي نمايد .

يكي از عوامل موثر در جهت نيل به اهداف فوق ، تهيه و تدوين نظام دامپروري دربارة پرورش گوسفند و بز و تعيين ضوابط مربوطه و ارائه روشهايي است كه در برگيرندة قسمت اعظم مسائل گوسفند داري ميباشد. توده نژادهاي بومي گوسفند و بز كشور، به دلايل محيطي و مديريت خاصي كه پرورش دهندگان اعمال داشته اند، به وجود آمده است.

اهم نژادها و يا توده نژاده هاي گوسفند، عبارتند از: مغاني، ماكوئي، قزل، سنجابي، شال، مهرباني، افشاري، بلوچي، لري بختياري، لري، قره گل، سنگسري، زندي، تالشي، عربي، كبوده، قشقائي، فراهاني، كلكوئي، زل، دالاق، كردي، بهمئي، ناييني، كرماني و فشندي و نژاد رومانوف که از خطه روسیه می باشد.

دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی
دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی

 

چرا طرح گوسفند داشتی  ؟

با توجه به افزایش سطوح علمی در نظام دامپروری جهان ، و استقبال جهاد کشاورزی و همچنین دامداران کشورمان با گوسفند های اصلاح نژاد و پی بردن به برتری های آن نسبت به نژاد های معمولی و با توجه به اینکه بیشتر سود اوری یک دامدار از فروش بره های حاصله از زایمان میش ها می باشد نظر به این است دامداری اصلاح نژاد را در پیش بگیریم.

از این رو با ارایه این طرح توجیهی با هزینه و مخارج و سود آوری یک دامداری 1000 راسی داشتی (اصلاح نژاد ) با شما هستیم ، در گوسفند های اصلاح نژاد شده مثل نژاد افشاری و یا استفاده از نژاد های خالصی چون رومانوف و افشاری اصلاح نژاد شده که درصد چند قلوزایی آن بسیار زیاد است قدمی نو در دامداری کشور برمیداریم که در مقابل دامدار نیز سود بیشتری عاید خود می کند.

گوسفند‌های معمولی در طول سال یک یا دو بره می‌آورند و هزینه نگهداری و خوراک آنها صرفه اقتصادی بالا و مقرون به صرفه ندارد، در حالی که گوسفند چندقلوزا با داشتن همان هزینه‌های نگهداری گوسفندان معمولی، به طور متوسط چهار تا پنج بره در طول سال می‌آورد،‌ گوشت بیشتری دارد، شیر بیشتری می‌دهد و هم به دلیل ویژگی چندقلوزا بودن بره‌های آنها، قیمت بره‌های‌شان نیز نسبت به بره‌های گوسفندان معمولی بین دو تا پنج برابر بالاتر است؛ از این رو این نوع از گوسفندان صرفه اقتصادی بالایی داشته و قابلیت تجاری‌سازی و سود‌آوری بیشتری دارند.

 

دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی
دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی

 

فهرست طرح توجیهی گوسفند داشتی :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

مشخصات فنی طرح

جدول سرمایه گذاری طرح .

جدول ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

جدول خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

جدول  تاسیسات موجود و مورد نیاز

جدول وسائط نقلیه

جدول تجهیزات اداری و خدماتی

جدول سایر اقلام سرمایه ای

جدول سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

جدول مخارج پیش از تولید:

جدول خلاصه سرمایه گذاری طرح :

جدول منابع تامین سرمایه

جدول پیش بینی زمان تولید :

جدول هزینه مواد اولیه

جدول حقوق و دستمزد

جدول ترکیب گله

جدول خوراک مصرفی

جدول هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

جدول هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

جدول هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

جدول سود آوری سالانه طرح

جدول نقطه سر به سر

جدول نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

جدول میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش

جدول اقساط مربوط به وام بانکی

توضیحات تکمیلی و اموزشی

 

 

روش دانلود فایل :
۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

 

دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی 1000 راسی نوشته شده درسال  1402 صنعتی با فرمت ورد در تعداد 50 صفحه

قیمت :2.000.000 تومان 

قیمت 400 هزار تومان ( تخفیف 72 ساعته )

 

 

 

طرح فوق یک طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی می باشد . در این وبسایت جهت رفاه متقاضیان و همکاران طرح های آماده از 20 الی 10000 راس تهیه و تدوین و آماده دانلود می باشد .جهت دانلود طرح توجیهی گوسفند داشتی در تعداد راس های مختلف از لینک زیر استفاده کنید .

 

دانلود طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 

8 دیدگاه دربارهٔ «دانلود طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی 1000 راسی;

  1. با سلام بنده خواهان طرح توجیهی پرورش گوسفند داشتی ۱۰۰ راسی جهت ارائه به جهاد و بانک هستم لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه میتوانم تهیه کنم .

    پاسخ
  2. سلام رفتم استان خودم حضوری کارشناس گفت ۸٫۵ میلیون هزینه طرح نویسی یک طرح ۱۰۰۰ راسی گوسفند داشتی.این طرح ها چه فرقی با اون طرح میکنند؟

    پاسخ
  3. قصد سرمایه گذاری در زمینه گوسفند داشتی داشتم.یکی از کارشناسان استان اردبیل هزینه پرداخت کردم تا برریس سرمایه گذاری انجام بدند.از بنده هفت میلیون تومان بابت طرح نویسی گوسفند ۱۰۰۰ راسی گرفتند.پس از مطالعه طرح جهت تحقیق و مطالعه بیشتر این طرح از سایت شما خریدم.در کمال تاسف میتونم بگم کارشناس اردبیل همین طرح را با حذف مشخصات سایت و غیره به من تحویل داده بودند.به نظرم این کار درستی نبود.
    و به نظرم این سایت نباید طرح های اماده در سایت قرار بده که به این شکل از ما سو استفاده بشه.
    ولی در کل طرح بسیار کامل و دقیقی بود.خدا خیرتون بده .ولی ما متاسفانه ضرر زیادی به دلیل دیر اشنا شدن با طرح داخل سایت کردیم.

    پاسخ
    • با سلام.تشکر از حسن انتخاب شما.
      متاسفانه تعدادی از همکاران از طرح های سایت استفاده و با قیمت های بسیار بالاتری که البته تعرفه طرح نویسی می باشد به متقاضی ارایه می دهند.ولی هدف این وبسایت ارایه طرح ها با قیمت پایین تر از تعرفه جهت بررسی سرمایه گذاران ، دامداران و متقاضیان می باشد.

      پاسخ
  4. طرح ۱۲۰۰ راسی کوسفند داشتی دارین.این طرح دانلود کردم خیلی خوب و کامل بود ولی بنده برای ارایه به سرمایه گذار نیاز به ۱۲۰۰ راسی دارم.منتظرم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.