بررسی سود و درامد پرواربندی بره در سال 1402

صفر تا صد پرورش و پرواربندی بره :

سود پرورش و پرواربندی بره همیشه برای دامداران و کارافرینان جای سوال داره .عقل حکم میکنه قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به بررسی صفر تا صد آن بپردازیم تا از هزینه ها ، مشکلات ، و سود و بازدهی آن مطلع باشیم.با توجه به هزینه های سرسام آور فرصت خطا و اشتباه نداریم. در این پست به بررسی سود پرواربندی بره ، جیره سفارشی جهت پرواربندی بهینه تر گوسفند همچنین اموزش های لازمه جهت صفر تا صد پرورش و پرواربندی گوسفند می پردازیم.

 

در این پست به بررسی سوالات زیر پرداخته و امیدوارم برای شما دامداران ، کارافرینان و دانشجویان کاربرد داشته باشد.

  1. چرا پرواربندی بره ؟
  2. سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی
  3. ایا در سال 1402 پرواربندی بره سود دارد ؟
  4. بررسی سود و هزینه و سرمایه مورد نیاز یک دامداری بره پرواری ؟
  5. با چند میلیون می توانم پرواربندی و پرورش گوسفند را شروع کنم؟
  6. پرواربندی بره را شروع کنم یا گوسفند داشتی یا در گاوداری سرمایه گذاری کنم  ؟
  7. از چه نژادی برای پرواربندی بره استفاده کنم ؟
  8. چطور دام سالم را بشناسم ؟
  9. پیشنهاد جیره مخصوص برای پروار .
  10. طرح توجیهی استاندارد پرواربندی بره .
  11. استاندارد های احداث دامداری .
  12. و سایر سوالات شما

 

پاسخ تمامی سوالات شما را با مقاله با موضوع سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی 

 

سود پرواربندی بره در سال 1402 :

در سال 1400 و 1401 با ازادسازی قیمت ها هزینه های تولید به طور چشمگیری افزایش یافت و قیمت نهاده های دامی چند برابر شد  ولی متاسفانه قیمت دام زنده تغییری نکرد و دامداران با ضرر روبه رو شدند.

خوشبختانه پرواربندی بره در سال 1402 با افزایش قیمت دام زنده با سود همراه بود.که در ادامه به بررسی مقدار سود هر راس بره پرواری می پردازیم.

برای محاسبه سود پرواربندی بره باید هزینه خرید بره ، هزینه خوراک طول دوره پرواربندی بره ، هزینه های کارگری ، اب ، برق و غیره محاسبه شود.با ما همراه باشید.

 

هزینه خوراک مصرفی هر راس بره پرواری :

ضریب تبدیل برای گوسفندان ایرانی بین 8 الی 9 می باشد.یعنی به ازای مصرف هر 8 کیلو خوراک استاندارد 1 کیلو گرم افزایش وزن دارند.

هر بره در طول دوره پروار (120 روزه) حدودا  180 الی 200 کیلو خوراک مصرف میکند.ابتدای دوره 900 گرم و در انتها به روزانه 2 کیلو گرم می رسد.افزایش وزن روزانه به طور میانگین 250 گرم در روز می باشد.که البته به کیفیت خوراک مصرفی بستگی دارد.

هزینه هر کیلو خوراک در ابتدای پاییز سال 1402 با حدودا 11 الی 11.5 هزار تومان می باشد (کنسانتره + علوفه) .

200 در 11.5 هزار تومان می شود : دو میلیون و سیصد هزار تومان .

پس تا اینجای کار هزینه خوراک یک دوره پرورش داشته باشید تا بقیه موارد را محاسبه کنیم.

 

هزینه خرید بره پرواری در سال 1402 :

برای انتخاب بره جهت پرواربندی بهترین وزن بین 20 الی 25 کیلو می باشد.همچنین بهتر است از نژاد های افزایش وزن بالاتری دارند مانند افشاری شال ، کردی و غیره استفاده کرد.البته در نظر داشته باشید در بعضی از نقاط جغرافیایی کشور بهتر است از نژاد بومی با توجه به سازگاری استفاده شود.

هزینه خرید به پرواری در سال 1402 متغیر بوده ولی به طور میانگین هر راس 5 میلیون تومان می باشد.

 

سود و درآمد پرواربندی بره در سال 1402 :

پس تا اینجای کار 5 میلیون تومان هزینه خرید بره شد و 2.3 تومان هزینه خوراک.که هزینه خرید بره و خوراک هر راس هفت میلیون دویست هزار تومان می شود.

بهترین وزن مناسب جهت ارایه به بازار حدودا 50 کیلو می باشد که بازار پسند بوده و بازدهی مناسبی دارد. هر کیلو بره پرواری در تاریخ امروز حدودا 210 هزار تومان قیمت دارد. یعنی 50 * 210 = 10500 تومان.(ده میلیون پانصد هزار تومان قیمت فروش)

برای محاسبه سود هر راس درامد  فروش منهای هزینه ها می کنیم.برابر است با  :

10500 – 7.300  = دو میلیون نهصد هزار تومان سود ناخالص

هزینه های پنهانی مانند هزینه های کارگری ، سوخت ، تعمیرات ،استهلاک ، تلفات و غیره وجود دارد که در سایت نمیتوان محاسبه کرد و نیاز به محاسبات تخصصی دارد که در قالب طرح توجیهی به تفکیک محاسبه شده است.ولی حدودا هر راس 1800 هزار تومان میانگین سود دارد البته با توجه قیمت های حال حاضر .

 

 

شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی بره ؟

پیشنهاد قبل از شروع کار و سرمایه گذاری در پرواربندی بره  :

  1. ابتدا قبل از سرمایه گذاری و شروع فعالیت قبل از ساخت جایگاه یک الی دو دوره در یک مکان اجاره ای شروع به فعالیت نمایید تا در صورتی که از این شغل مد نظر شما نبوده و علاقه ای جهت ادامه نداشتین  سرمایه خود را صرف ساخت جایگاه و احداث بنا نکرده باشید.
  2. دومین نکته اینکه گوسفند دام سبکی بوده و سرقت آن به راحتی انجام می شود ، بهتر است از نکات ایمنی مانند دیوارهای محکم و بلند ، نگهبان ، دوربین مداربسته و همچنین منطقه امن را جهت فعالیت انتخاب کنید.

 

 پرواربندی بره ، گوسفند داشتی یا  گوساله پرواری ؟

خب این مرود بستگی به شرایط – سرمایه و بازار دارد. شاید بپرسین چطور :

خب کسی که قصد داره با 100 الی 200 میلیون تومان گوساله پرواری شروع کنه چندتا میتونه گوساله خرید کنه ؟با توجه به اینکه در حال حاضر گوساله حدود 35 الی 45 میلیون تومان قیمت داره در بازار .و روزی هم حدود 6 الی 9 کیلو خوراک مصرف میکنه با توجه به بازار .دوره پروار هم که حدود 8 الی 12 ماه طول میکشه. خب پس کسی که قصد شروع دامداری داره و پشتوانه خاصی نداره نمیتونه .چرا چون هم سرمایش دیر برمیگرده .هم اینکه اگر یک گوساله تلف بشه 40 میلیون ضرر کرده و خوراک با توجه به مدت پروار باید محاسبه بشه که حدودا 10 الی 20 میلیون هم خوراک مصرف کرده که جزز زیان محاسبه میشه ( هزینه خرید دام و خوراک مصرفی ) .ولی اگر تجربه و سرمایه مناسب وجود داشته باشه بازدهی و سود پرواربندی گوساله از بره بیشتره .

مشکل دیگه هم برای تازه کاران هست.گوساله متاسفانه دلال بازی زیادی داره و فروش ان عموما نقد نیست.و اگر نقد باشه قیمت کمتر می باشد.

 

پرواربندی گوسفند یک دوره سه ماهه است که هم میتوان به طور تک فروشی فروخت در تعداد کم هم اینکه سرمایه سریعتر برمیگرده و تجربه کمتری هم نسبت به گوساله و گاو نیاز داره

 

جیره بره پرواری :

یکی از مهمترین مواردی که در سود دهی پرواربندی بره موثر می باشد جیره و ترکیبات خوراک مصرفی می باشد. خوراکی که به دام می دهیم اگر استاندارد و کارشناسی باشد باعث می شود سلامت دام تضمین شود ، وزن گیری بهتری داشته باشد همچنین هزینه های تولید کمتر و در مقابل سود دهی بیشتر باشد .

 

خصوصیات یک جیره مناسب پروار :

  1. یک جیره خوب خوراکی است که بتواند تمام نیاز دام برطرف کند .
  2. مقرون به صرفه و اقتصادی باشد
  3. بازدهی مناسبی جهت افزایش وزن در پروار داشته باشد.
  4. مقدار هزینه با افزایش وزن تناسب مناسبی داشته باشد.

 

جیره سنتی یا جیره علمی و تجربه شده ؟

هر دامی مانند انسان نیاز به پروتئین ، انرژی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، و غیره دارد که تمام این عوامل تنها با یک جیره مناسب امکان پذیر است.عزیزان و دامداران محترم کارشناسان متخصص وقتی جیره پیشنهاد میدند و کنسانتره با فرمول خاص را می نویسند هدف آنها سود جویی نیست بلکه به فکر کاهش هزینه های خوراک ، کاهش تلفات و بیماری ها ، و همچنین افزایش وزن روزانه دام های شما را در نظر میگیرند.(البته دور تعدادی از کارشناس ها را خط قرمز می کشیم) .وقتی تمام نیاز های تغذیه ای دام تامین شود از بسیاری از بیماری ها و مشکلات در پرواربندی پیشگیری می شود. همچنین با کمترین هزینه بیشترین افزایش وزن را در دام مشاهده خواهید کرد.

میزان خوراک مورد نیاز پرواربندی بره :

شما با جیره مناسب برای یک دام 30 کیلویی حداکثر یک کیلو سیصد گرم خوراک نیاز داری ، نیاز نیست سه کیلو خوراک بدی و ضرر کنی.اگر از جیره مناسب استفاده کنی وقتی تمام نیاز دام بر طرف شد هم حجم مصرفی خوراک کاهش پیدا میکنه همچنین خیلی از بیماری ها به دلیل همین عدم وجود نیاز های دام در خوراکه.لطفا دقت کنید.نمیگم به ما جیره سفارش بدین یا از جیره های اماده ما استفاده کنید  داریم میگیم که رعایت کنید  ، از هر کارشناس مجربی که میخواید استفاده کنید .
در جیره ای که در ادامه قابل خرید و دانلود می باشد دو نوع جیره متفاوت با درصد های آن مشخص شده است. دو نوع جیره برای بره های وزن 25 الی 60 کیلو  ، هر کدام که تهیه آن برای شما اسان تر بود را انتخاب کرده و استفاده کنید ، جیره های پرواری توسط  کارشناسان ارشد تغذیه نوشته شده اند و توسط دامداران کاملا تست شده و جواب داده اند.با این حال اگر باز اعتماد نداشته و یا قصد استفاده از تجربیات کارشناس دیگری هم دارید مشکلی نیست .هدف ما فقط افزایش سود و بازدهی شماست.چه از جیره های ما چه توسط کارشناس دیگر  ، ولی حتما روش سنتی را کنار گذاشته و اصولی عمل کنید. در ادامه با شما هستیم.

اصول تهیه جیره متعادل:

در فایل که قابل خرید و دانلود می باشد دو نوع جیره تخصصی جهت پرواربندی بره آورده شده است که به طور کامل تمام درصد های مورد نیاز ترکیب و استفاده از ان مشخص شده است.علت اینکه دو جیره ثبت کردیم تفاوت در اقلام مورد استفاده در آن می باشد تا هر یک را که راحتر می توانید تهیه کنید استفاده کنید.
از جیره ما جهت پرواربندی بره برای هر راس گوسفند 30 کیلویی به طور میانگین یک کیلو سیصد گرم .گوسفند 40 کیلویی میانگین حدد 1600 گرم و برای گوسفند 50 کیلویی روزانه 2 کیلوگرم خوراک ( علوفه و کنسانتره ) نیاز است.
دوستانی هم که تمایل ندارند می توانند از کارشناسان و مهندسین جیره نویس مد نظر خودشان جیره تهیه کنند ولی حتما استفاده کنید تا بازدهی کار خود را افزایش دهید.

 

با توجه گذشت زمان و کسب علم و تجربه در رشته علوم دامی و سوالات زیاد کارافرینان ، دامداران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در پرواربندی بره و آشنایی کامل با سوالات مجهول در ذهن شما سعی کردم در این مقاله بره پرواری تمامی سوالات مورد نظر شما را به طور کامل پاسخ بدهم.

هزینه هر کیلو خوراک کامل دام اعم از علوفه و کنسانتره با جیره نوشته شده توسط کارشناس ما بین 10900 الی 12 هزار تومان به ازای هرکیلو هزینه دارد.

 

سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی
سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی

 

 

( مطالب اختصاصی بوده قرار دادن مطالب و عکس ها در سایر سایت ها و شبکه های محازی از نظر شرعی حرام و پیگرد قانونی دارد )

 

 

بهترین نژاد ها برای پرواربندی بره :

در کشور ما ایران بهترین نژاد های معروف را می توان افشار – شال – مهربان و کردی نام برد. و می توان اصلاح نژاد هم استفاده کرد.

متاسفانه دامداران تازه کار در خرید به مشکل عدم شناسایی نژاد ها بر می خورند… همچنین در خرید دام سالم توانایی ندارند.ما در ادامه و فایل اصلی تمامی توضیحات را به طور کامل می دهیم.با ما همراه باشید.

 

انتخاب بهترین گوسفند پرواری جهت پروار :

در مقاله سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی به بررسی نژاد ها به همراه تعدادی عکس جهت تشخیص نوع نژاد دام برای افراد مبتدی  همچنین توضیحات نژاد های برتر پرداخته ایم که خلاصه آن را در ذیل می توانید مطالعه کنید:

اصولا دامداران باتجربه نیازی به دقت زیاد برای تشخیص نوع نژاد دام ندارند.ولی ما تمام افراد را مخاطب گرفتیم و فرض بر اینکه شما قدرت تشخیص نژاد ها را از روی ظاهر ندارین و این برای خرید یک دام برای افراد تازه کار سخت بوده و در بیشتر موارد کلاه برداری انجام میشود.

مثال بیشتر دوستانی که قصد شروع دامداری دارند از ما سوال میکنند وقتی قصد خرید گوسفند افشاری داریم از کجا بشناسیم ؟

برای پروار بهترین نژاد های تجربه شده افشاری – شال – مهربانی و کردی می باشد.که بیشترین بازدهی و افزایش وزن نسبت به خوراک مصرفی را دارند .که هریک برتری هایی نسبت به یکدیگر دارند.

 

نژاد افشاری مناسب پرواربندی  :

گوسفند نژاد افشاری در حال حاضر دیگر در اغلب مناطق کشور به دلیل برتری های آن یافت می شود ولی پراکندگی ان در زنجان می باشد . این نژاد شاخ ندارد و رنگ ان قهوه ای مایل به قرمز است .و یکی از بهترین و پربازده ترین نژاد های کشور جهت پروار می باشد همچنین در نگهداری داشتی درصد دوقلوزایی بالایی دارد. همچنین توسط دانشگاه ها و مراکز اصلاح نژاد بر این نژاد بسیار کار شده است و می توانید افشاری اصلاح نژاد را هم بیابید.

 

گوسفند افشاری مناسب پرواربندی
گوسفند افشاری مناسب پرواربندی

 

نژاد کردی  :

پراکندگی استان کردستان – دست و پای بلند – مناسب جهت پروار – و رنگ بدن سفید .

بررسی نژاد کردی جهت پروار
بررسی نژاد کردی جهت پروار

 

 

گوسفند نژاد مهربانی : 

پراکندگی استان همدان و مناسب پرواربندی 
اغلب در تولد به رنگ قهوه ای بعد از رشد به رنگ نخودی رنگ – دست و پاها اغلب بدون پشم و دمبه کوچک

 

گوسفند نژاد مهربان مناسب پروار
گوسفند نژاد مهربان مناسب پروار

 

گوسفند نژاد شال :

از نژاد های گوشتی و مناسب پرواربندی
پراکندگی استان قزوین
درصد دو قولو زایی بالا
لکه سفید در سر

 

بررسی گوسفند و بره نژاد شال
بررسی گوسفند و بره نژاد شال

 

شما با انتخاب یکی از دو جیره پیشنهادی ما می توانید به راحتی هم افزایش وزن خوبی در دام های خود داشته باشین هم بازدهی و سود کار خود را افزایش و در مقابل هزینه خوراک را کاهش می دهید .

در بیشتر دامداری های سنتی پایه ریزی جیره بر اساس استفاده از دو اقلام جو و یونجه می باشد و هرچه وزن دام بیشتر می شود مقدار استفاده جو و یونجه را بیشتر میکنند.ولی متاسفانه با توجه به هزینه ای که میکنند نتیجه مطلوب را نمی گیرند.

ما در این پست دو جیره اختصاصی و یک جیره معمولی برای شما عزیزان اماده کردیم که ترکیبات و مقدار مصرف اقلام در هریک به طور کامل توضیح دادیم.و با توجه به اینکه بازدهی بالاتری دارد هزینه ای زیادی هم نسبت به جیره های سنتی ندارد. پس پیشنهاد ما استفاده از جیره های اصولی و استاندارد است.
اگر با توجه به جیره پیشنهادی ما شروع به پرواربندی دام بکنید با توجه به قیمت اقلام در سال 1402 برای هر کیلو بین 10 الی 12 هزار تومان هزینه کنید.

اقلام اصلی تشکیل دهنده جیره شماره یک ما یونجه ریز شده

1.سیلو ذرت 2. ذرت خشک 3.دانه جو 4.کنجاله سویا و موارد مورد نیاز دیگر با مقدار درصد ترکیب خاص که در فایل اصلی می توانید مشاهده کنید در جدول.

و در جیره شماره دو

1 یونجه 2 جو 3 ذرت 4کنجاله سویا+ ترکیبات دیگر با درصد و مقادیر خاص که در فایل اصلی امده است استفاده شده است.

شما اگر به سیلوی ذرت دسترسی دارین میتوانید از جیره شماره یک و اگر به سیلوی ذرت دسترسی ندارین می توانید از جیره شماره دو استفاده کنید.هر دو کامل و تخصصی نوشته شده اند با اقلام خوراکی مختلف جهت رفاه دامداران.
در هردو جیره سعی شده است ترکیبات به نحوی باشد که بیشترین بازدهی و حداقل قیمت برای دامدار در بر داشته باشد.

هر دو جیره برای یک راس دام نوشته شده است تا شما مخاطب عزیز بتوانید به راحتی به هر تعداد دامی که دارین بتوانید ترکیب و استفاده کنید.

تمامی درصد های استفاده از این دو جیره در فایل به طور کامل برای یک راس دام توضیح داده شده است و شما می توانید به راحتی در تعداد راس مورد نظر خود استفاده کنید.

 

سعی کردم خلاصه ای از مقاله ( سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی ) را با گفتار روان در این پست برای شما عزیزان برسونم.ولی برای دانلود جیره های مخصوص + طرح توجیهی بره پرواری + توضیحات دیگر بر لینک خرید کلیک و فایل مرود نظر را بلافاصه دانلود کنید و سعی خواهم کرد به روزترین مقالات طرح ها و جیره ها را از این به بعد هم با شما به اشتراک بگذارم. با ثبت نظر خود در قسمت نظرات به ما دلگرمی دهید.

 

 

 

در این مقاله موضوعات زیر به طور کامل بررسی شده اند:

سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی

تغذیه گوسفند پرواری ( جیره)
معرفی نژاد های برتر پرواری + عکس
جیره شماره یک 🙁 استاندارد و بهینه )
جیره شماره 2 (استاندارد و بهینه )
جیره معمولی
میزان هزینه خوراک برای یک دام در دوره پروار: در سال 1402
دلیل پرواربندی
مزایای پرواربندی:
عوامل اساسی در یک پرواربندی موفق
روش های پرواربندی:
چه دامی را برای پروار بخریم؟( مشخصات دام مناسب پروار)
از چه نژادی استفاده کنیم؟
نژاد شناسی گوسفند در ایران
نکات قابل توجه در زمان حمل و نقل دام
سیاست های خرید و فروش در پرواربندی بره
شرایط احداث جایگاه گوسفند پرواری
مکان تغذیه
ابشخور
نکات ریز محل گوسفند داری
آغل یا جایگاه بسته
بهاربند
پنجره و هواکش ها
طرح توجیهی سال 1402 (200 راسی بره پرواری )

 

امیدوارم با خواندن خلاصه مقاله سرمایه گذاری بررسی سود پرواربندی بره و جیره غذایی  به پاسخ سوالات ذهنی خود جهت سرمایه گذاری و یا شروع شغل پرواربندی  و جیره های تخصصی پروار رسیده باشین.

 

روش دانلود فایل :
۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

 

تعداد صفحات فایل : 75 صفحه – پی دی اف — نوشته شده در سال 1402 توسط مهندس مهدی بنی حسن بررسی درامد دامداری + جیره های اختصاصی و طرح توجیهی جدید

مبلغ 900  هزار تومان

مبلغ 150 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

28 دیدگاه دربارهٔ «بررسی سود و درامد پرواربندی بره در سال 1402;

  1. مهندس جیره و طرح توجیهی پرواری عالی بود.به نظرم باید کتاب در مورد پرواربندی بنویسین.البته با تخفیف خرید کردم فایل را ولی بدون تخفیفم ارزششو داره.

    پاسخ
  2. سلام.فایل خرید کردم.خوب بود و در مورد همه سوالات ذهنم جواب گرفتم.جیره استفاده کردم برای بره هام .واقعا افزایش وزن خوبی داشتن.درخواست دارم در مورد بز هم جیره بنویسین.ممنون

    پاسخ
  3. سلام
    آیا در حال حاظر و با این شرایط اقتصادی با داشتن 150 ملیون سرمایه میشه پرواز بندی گاو گوشتی رو شروع کرد یا نه آیا صرفه اقتصادی داره یانه
    برای جا هم یه دادمداری اجاره ای سراغ دارم که میتونم با 6 ملیون تومن سالانه اجارش کنم
    ممنون میشم جواب بنده رو برام ایمیل کنین و یا اگه براتون زحمت نمیشه و ذاغبین که یه جوون رو در ابتدای راه کمک کنین \

    پاسخ
    • سلام.این صفحه که مخصوص به بره هست.ولی اگر جایی دارین که سالانه ۶ میلیون اجاره اش است خوبه.ولیکندر سال ۹۸ تغییرات قیمتی بسیار زیاد و در نیمه دوم قیمت دام شدیدا کاهشی شد و در مقابل قیمت خوراک افزایش یافته.

      پاسخ
  4. سلام ایا با این شرایط پرخور بندی بره بهتره یا مولدبا ۱۲۰ میلیون چندتا گوسفند میشه پروار کرد اصلا خوبه با این سرمایه میتونم موفق بشم سر رشته هم ندارم

    پاسخ
  5. سلام مهندس
    عالی بود
    من که دنبال احداث دامداری دام سبک هستم واقعاً استفاده کردم

    امسال که واقعاً اوضاع مملکت به هم ربخس، احداث دامداری با ۱۰۰ تا گوسفند توجیه داره یا خیر؟؟

    پاسخ
  6. سلام جناب مهندس
    پروار هر دوره صد تا صد و پناه بره مثلا وزن ۲۰ کیلو بخریم تا ۵۵ کیلو از نظر شما صرفه اقتصادی داره؟؟؟

    پاسخ
  7. فایل مطالعه کردم.متاسفانه فایل های مختلفیاز سایت های مختلف خریداری کرده بودم.ولی شما واقعی بررسی کرده بودین.از اینکه افراد دلسوزی مثل شما هستن جای شکر داره

    پاسخ
  8. مطالب بسایر عالی و با قیمت روز بود.فقط بنده یک دامداری بره پرواری دارم که میخوام واگذار کنم به شخصی.امکانش هست یک طرح توجیهی برام بنویسید.لطفا شماره تماس بگذارید

    پاسخ
  9. سلام خسته نباشید سوالم این هست که پرواربندی گوساله سودش بیشتره یا بره؟حدود ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه دارم.

    پاسخ
  10. خیلی با زبان ساده محاسبهکرده بودین.اگر محاسبه سود گوساله پرواری حساب کنید عالی میشه

    پاسخ
  11. توضیحات کامل بود ولی انشا الله همینطور پر سود بمونه این چند سال زیاد ضرر کردیم .

    پاسخ
  12. توضیحات بسیار عالی و کاربردی.تشکر مهندس .
    فقط اینکه به نظرتون الان بره پرواری بریزیم یا میش لاغر برای پروار؟

    پاسخ
    • سلام
      خودتون میدونید که پیر میش و میش معیوب اصلا فایده نداره.
      قدیمی ها میگن پیر را بفروش و لاغر را بخر.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.