طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی صنعتی

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی صنعتی سال 1402 :

طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی صنعتی سال 1402 را با توجه به درخواست دامداران و کارافرینان تهیه ، تدوین و از طریق این وبسایت منتشر کردیم. در طرح توجیهی گاوداری شیری 100 راسی به بررسی  کامل هزینه های ساخت ساز ،ابعاد مورد نیاز قسمت های مختلف گاوداری، ماشین الات و تاسیسات مورد نیاز ، هزینه های خرید دام و علوفه ، ترکیب گله ، تعمیرات و استهلاک و در انتها به بررسی نرخ بازدهی ، نقطه سر به سر و دوره بازگشت سرمایه و غیره پرداخته ایم.

این طرح توسط مهندس مهدی بنی حسن ( کارشناس دام و طیور  سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی) طبق اصول و استاندارد ها نوشته شده است.

با ما همراه باشید با طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی صنعتی .

 

اخرین اپدیت طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی  سال 1402 — تعداد 60 صفحه فرمت ورد و پی دی اف 

 

شروع کار و سرمایه گذاری مورد نیاز احداث گاوداری شیری 100 راسی :

عقل حکم می کند قبل از سرمایه گذاری در هر شغلی به همه جوانب ان بپردازیم.ما در طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی به بررسی صفر تا صد یک دامداری پرداخته تا متقاضی بتواند به درستی تصمیم بگیرد ، اقدام کند و به بازدهی مد نظر برسد.

در پاراگراف های ذیل این پست به بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز ، و هزینه های صفر تا صد گاو شیری 100 راسی همچنین بررسی سود و درامد آن پرداختیم.

در صورتی که در ابتدای مسیر و انتخاب هستید و نمیدانید پرواربندی گوساله بهتر است یا پرورش گاو شیری ، پیشنهاد می کنیم طرح های توجیهی پرواربندی گوساله 100 راسی  را نیز مطالعه کنید .

اگر شما یک سرمایه گذار باشید حتما سوالات زیر در ذهن شما وجود دارد :

1. جهت احداث یک گاوداری شیری 100 راسی طبق استاندارد سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی چقدر زمین مورد نیاز است ؟

2. ابعاد قسمت های مختلف جایگاه از جمله اصطبل ، انباری ، اتاق کارگری و غیره در یک گاوداری شیری 100 راسی چقدر است ؟

3. جهت احداث گاوداری شیری 100 راسی به چه ماشین الات و تاسیساتی نیاز است ؟

4. سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث جایگاه و همچنین تامین سرمایه در گردش چقدر است ؟ ( مشخص کردن وام و تسهیلات + اقساط )

5. سود و درامد یک گاوداری شیری 100 راسی چقدر است ؟

6. ارایه طرح توجیهی پرورش گاو شیری 100 راسی به سازمان ها و ادارات .

سعی نموده ایم در این طرح توجیهی که توسط تیم مهندسین ما تهیه و تدوین شده است به طور کامل پاسخگوی سوالات شما باشیم. با ما همراه باشید.

 

بررسی صفر تا صد گاوداری شیری 100 راسی :

جدول زیر خلاصه ای از طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی می باشد . در جدول زیر به بررسی سرمایه گذاری مورد نیاز صفر تا صد یک گاوداری شیری 100 راسی ، بررسی سود و درامد آن پرداخته شده است.توجه داشته باشید جهت سهولت در مطالعه جدول ذیل به تومان درج شده است.

 

خلاصه سرمایه گذاری (جدول شماره 1) مبالغ به تومان مبالغ به هزار ریال
کل سرمایه گذاری 30,856,732,645 308,567,326
سرمایه ثابت طرح 25,570,365,000 255,703,650
سرمایه در گردش 2,824,203,085 28,242,031
نرخ بازدهی 24% 24%
دوره بازگشت سرمایه 4.1 4.1
نقطه سر به سر 39% 39%
فروش در نقطه سر به سر 7,925,280,831 79,252,808
ارزش افزوده ناخالص 7,423,887,660 74,238,877
ارزش افزوده خالص 7,027,477,160 70,274,772
مازاد نقدی عملیات 6,141,887,660 61,418,877
سود ناویژه 5,745,477,160 57,454,772
سود ویژه 2,876,627,356 28,766,274
نوع تولید گوشت و کود و شیر گوشت و کود و شیر

 

سود گاوداری شیری 100 راسی :

طرح پیشنهادی از نقطه نظر امکان اجرا فنی و مدیریتی بررسی و کاملا موجه به نظر می رسد. باعنایت به ‏نرخ بازدهی سرمایه گذاری داخلی به میزان 24 درصد در سال دوم درصد قابل توجیه و از نظر اقتصادی ‏و اشتغال زایی واحد و فرآورده های متفرقه تولیدی همچنین باعنایت به تامین بخشی از نیاز جامعه به ‏پروتئین حیوانی کاملا موجه به نظر می رسد.‏

‏ همانگونه كه در جدول فوق آورده شده سود خالص طرح در سال اول ‏2,876,627,356 تومان مي باشد ‏كه در سالهاي بعد به نسبت رشد درآمد و هزينه محاسبه شده است .لذا طرح قابل اجرا مي باشد.

 

جزییات طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی :

  • کارشناس طرح : مهندس مهدی بنی حسن (کارشناس دام و طیور )
  • موضوع فایل : طرح توجیهی پرورش و نگهداری گاو شیری 100 راسی
  • سال تهیه و تدوین : 1402
  • قالب و فرمت فایل : ورد (قابل ویرایش ) 
  • تعداد صفحات : 60 صفحه ورد و پی دی اف

 

دانلود طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی
دانلود طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی

 

پرورش گاو شیری چرا و چگونه ؟

پرورش گاو شیری یکی از حرفه هايي است كه به منظور توليد شیر و گوشت قرمز است  اين پروژه بر اساس ظرفیت 100 راس گاو شیری طراحي شده متقاضي  پس از اخذ مجوزهاي لازم شروع به ساخت و دريافت ‏پروانه بهره برداري نموده و سپس شروع به فعاليت مي نمايد لذا از محل در آمد سالانه خود كه شامل ‏فروش شیر و گوساله نر تلیسه آبستن گاو حذفی و کود دامی قادر است هزينه هاي خود را پوشش داده و درآمد ‏سالانه كسب نمايد .‏

نياز انسان به پروتئين موجب شده كه دامهاي اهلي توسط بشر نگهداري و پرورش يافته و بخشي از نياز ‏غذايي وي را تامين نمايند، يكي از اساسي ترين و مهم ترين مواد غذايي هر جامعه را لبنيات تشكيل مي ‏دهد. و پاية توليدات لبني شير است شير حاوي تركيبات غذايي بسيار غني از جمله كلسيم ، چربي بدون ‏كلسترول ، ويتامين ها ، علي الخصوص ويتامين ‏D‏ و مواد پروتئيني مي باشد.بطوريكه به تنهايي ميتواند ‏غذاي كاملي براي انسان محسوب گردد ، غذايي كه مصرف آن براي همة گروههاي سني و جنسي لازم و ‏ضروري است.‏

‏ ارائه دهندگان اين طرح در نظر دارند به فعاليت در زمينه توليد شير پرداخته و شير مورد نياز در سطح ‏منطقه را تامين نمايند، در عين حال با تلقيح گاوهاي شيري ،اقدام به توليد گوساله خواهد شد كه گوساله ‏هاي نر حاصل به فروش رسيده و تليسه هاي بوجود آمده جايگزين دامهاي پير شده و مازاد تليسه ها نيز ‏به فروش خواهند رسيد. همچنين علوفه و كنسانترة مورد نياز نيز از محل كاشت علوفه در اراضي طرح ‏استحصال ميگردد.‏
‏ اجراي علاوه بر اينكه داراي توجيه اقتصادي مناسبي مي‌باشد ، همچنين زمينه اشتغال نيروهاي ماهر و ‏نيمه ماهر را فراهم مي‌آورد. ‏

 

 

طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی
طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی

 

شرايط تاسيس گاو داري شیری :

بمنظور ايجاد نظم و هماهنگي بين واحدهاي و جلوگيري از تراكم كه باعث انتشار عوامل بيماريها ميشود از طرف وزارت كشاورزي در منطقه محل احداث دامداری با گرفتن استعلامات لازمه از سازمان های مختلف و رعایت حریم مورد نیاز نسبت به مکان های اطراف زمین مشخص شده و با تهيه فرمهاي مخصوص درخواست صدور پروانه نمايند .
در اين ضوابط ساختن اصطبل ،بهاربند ،شيردوشي و خانه هاي كارگري با رعايت اصول فني تهيه شده است .

 

بهداشت جايگاه دام :

گاوداري از مشاغلي است كه رو به صنعتي شدن نهاده است در واقع در مسير روي به يك صنعت مدرني تبديل شده است كه به تأمين پروتئين و انرژي مورد نياز بشرنقش عمده اي در خانوار ايفا مي نمايد. شير به عنوان مايع گرانبها و ارزشمند از بدو تولد بشر ذائقه او را شيرين نموده است و با تأمين پروتئين ويتامينه D نقش مهمي در سلامت و رشد و توسعه ابناء بشر داشته است .

گوشت قرمز به عنوان يك ماده پروتئيني ارزشمند بخش زيادي از نياز پروتئين بشر را كه از سوي غلات تأمين نمي شود را براي او به ارمغان آورده است . پيش نياز مواد سازنده و موثر خونرساني و انتقال اكسيژن در بافتها در منابع لبني و سر بسته به دام و ضروريات مي شود . ضد عفوني در درب ورودي يكي از عوامل مهم در جلوگيري از ورود عوامل بيماريزا و عفونت زا در داخل گاوداري مي باشد . ميكروبها ممكن است از طريق كفشها ،لاستيكها ،وسايل نقليه به داخل گاوداري منتقل شود .

 

نکات اموزشی پرورش گاو شيري :

گاو شيري در دوره آبستني و شيردهي همواره بايد از نظر نوع خوراك ،اصطبل بهاربند ،بستر و آبشخور مورد توجه باشد زيرا در اين دوره احتياج به تغذيه كامل دارد تا مقادير مواد معدني ،ويتامينها براي توليد شير بحد كمال انجام گيرد . بستر گاو بايد در اصطبلهاي نيم باز مرتب خشك نگاهداشته شده و بخصوص در زمستان كه بارندگي و رطوبت و سرما زيادتر است نهايت دقت در اين مورد بعمل آيد . بطوريكه لااقل هفته اي دو مرتبه با پوششي ازكاه بستر گاو خشك شود زيرا كاه رطوبت را بخوبي جذب كرده و بگاو كمتر صدمه وارد ميشود.

محوطه بهاربند پس بارندگي مرتب پاك شود تا از يخ بندان كه باعث زمين خوردن گاو ميشود جلوگيري شود. محل آبشخور و آخورها هم بهتر است داراي سايبان بوده و كناره هاي آن طوري شيب داشته باشد كه آب اضافي زودتر به كانالهاي زيرزميني هدايت شده و تبديل به لجنزار نشود . كف آخورها قبل از ريختن علوفه بايد تميز شده و توزيع علوفه بطور يكنواخت انجام گردد .

در تمام مواقع در آبشخور آب تازه كه خيلي سرد يا گرم نباشد در دسترس گاو قرار گيرد . گاو بطور متوسط در تابستان در حدود 70-80 ليتر و در زمستان در حدود 40-30 ليتر در روز نياز به آب دارد . محل تجمع گاو قبل از شير دوشي بايد همه روزه شست و شو داده شده و گنجايش تعداد گاو را داشته باشد و دخول بدستگاههاي شير دوشي طوري باشد كه گاوها بهم فشار نياورند چه غالب سقط جنين ها در اثر فشار گاو در حين عبور از تنگناهائي كه بهم فشار ميآورند اتفاق مي افتد. فواصل شيردوشي هم بايد منظم باشد.

گاوها بهتر است گروه گروه بر اساس مقدار توليد شير و يا خشك بودن بوسيله نرده هائي در بهار بندازهم جدا شده و خوراكشان باتوجه بمقدار شير طبق فورمولهائي كه جداگانه شرح داده شده در اختيارشان قرار داده شود .
در موقع خوراك كه گاوها يورش ميآورند بايد دقت كرد كه كليه گاوها كنار آخور حاضر باشند .

كارگران مسئول بايد بخصوص گاوهاي كم خوراك را مراقبت كرده و جا براي آنها ايجاد كنند . علوفه گاو دو وعده صبح و عصر (60 درصد عصر ) و كنسانتره هم در دو وعده بطور منظم خورانيده شود و اگر شير دوشي سه مرتبه انجام گيرد بهتر است غذا در سه وعده توزيع شود .

مراقبت گاوهاي آبستن در ماههاي آخر آبستني از اهميت ويژه اي برخوردار است كارگران در هفته آخر آبستن بايد علائم نزديك شدن زايمان يعني آماس پستان ، بزرگ شدن لبه هاي خارجي اعضاء تناسلي و وضع قرار گرفتن دم را زير نظر داشته و در هفته آخر آبستني و يا بمحض احساس دردهاي اوليه گاو را بمحل زايمان هدايت كنند .

بهترين فصل زايمان از نظر شيردهي و بالا بودن قيمت گاو را بمحل زايمان هدايت كنند . بهترين فصل زايمان از نظر شيردهي و بالا بودن قيمت آن در بازار در اواخر پائيز ميباشد كه بترتيب زمستان و بعد بهار و تابستان قرار دارد ولي بايد توجه داشت گاوهاي سنگين وزن و كم شير بهتر است هر چه زودتر از گله اخراج شوند زيرا غذاي لازم براي نگاهداري آنها بمراتب زيادتر از گاوهاي كم وزن و پرشير ميباشد.

 

 

 

موارد کاربرد و مزایای طرح توجیهی گاو شیری 100  راسی نوشته شده توسط این سایت :

  • جهت ارایه به بانک و گرفتن وام
  • جهت ارایه به جهاد و نظام مهندسی
  • جهت بررسی هزینه های احداث یک دامداری گاو شیری 100 راسی
  • جهت بررسی سود و درامد یک دامداری گاو شیری 100 راسی
  • جهت ارایه به دانشگاه
  • و سایر موارد.

 

طرح توجیهی پرورش گاو شیری 100 راسی
طرح توجیهی پرورش گاو شیری 100 راسی

 

 

 

فهرست طرح توجیهی پرواربندی گاو شیری 100 راسی صنعتی  :

کلیات طرح

مقدمه

جدول زمانبندی

اهمیت اقتصادی :

اهداف :

مشخصات فنی طرح:

ب) سرمایه گذاری طرح .

ب.۲) ساختمان و محوطه سازی مورد نیاز

.۳) خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات :

ب ۴) تاسیسات موجود و مورد نیاز

ب ۵)وسائط نقلیه

ب ۶)تجهیزات اداری و خدماتی

ب۷)سایر اقلام سرمایه ای

سرمایه در گردش مورد نیاز یک دوره تولید.

ترکیب گله

الف –۶ ) مخارج پیش از تولید:

سایر اقلام سرمایه ای

خلاصه سرمایه گذاری طرح :

منابع تامین سرمایه

پیش بینی زمان تولید :

هزینه مواد اولیه

حقوق و دستمزد

هزینه سوخت و انرژی و ارتباطات

هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

هزینه های سالانه طرح

جدول هزینه های ثابت و متغییر

سود آوری سالانه طرح

نقطه سر به سر

نرخ بازده میانگین ۵ سال

دوره بازگشت سرمایه

نتیجه گیری ، بررسی و پیشنهاد

كليات پرورش گاو
نژادهاي معروف گاو :
شرايط تاسيس گاو داري :
بهداشت جايگاه دام
پرورش گاوهاي خشك
تلقيح مصنوعي
انواع مواد خوراكي مورد استفاده در گله داري :
واكسيناسيون
مقيد كردن دام
اصول بهداشتي پيش از شيردوشي ماشيني
بهداشت سالن شير دوشي
سيلو كردن علوفه
پرورش گاو شيري
سم تراشي
بستر اصطبل
طرز استفاده از ماشين شيردوشي
نصب سرپستانك

 

 

روش دانلود فایل طرح توجیهی :

۱٫کلیک بر گزینه خرید.
۲٫پرداخت توسط کلیه کارت های عضو شتاب
۳٫مشاهده و دانلود فایل پس از پرداخت
۴٫ارسال یک نسخه به ایمیل شما

 

خرید و دانلود آنی طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی سال 1402 در تعداد 60 صفحه با فرمت ورد و پی دی اف

مبلغ 500 هزار تومان

مبلغ 150 هزار تومان (تخفیف ۴۸ ساعته )

12 دیدگاه دربارهٔ «طرح توجیهی گاو شیری 100 راسی صنعتی;

  1. گاو شیرده و گوساله را میتوان بیمه کرد؟
    پوشش بیمه به چه صورته؟
    از چند شرکت بیمه ای پیگیر بودم، جواب قانع کننده ای ندادند یا اطلاع نداشتند.
    با تشکر

    پاسخ
    • سلام.بله دام هم امکان بیمه شدن داره ولی شما نباید به دفاتر بیمه شخص ثالث مراجعه کنید.دفاتر بیمه مخصوص کشاورزی وجود دارد و یا اگر به جهاد کشاورزی حومه شهر خود مراجعه کنید معرفی میکنند خدمتتان.
      در گذشته متاسفانه پشتیبانی خوبی نمیشد ولی در سال های اخیر بهتر شده اند.البته مبلغ دریافتی هم نسبت به قیمت دام ناچیز است .

      پاسخ
  2. سلام من طرح توجیهی توسعه گاوداری از صد راسی به دویست راسی رو میخوام امکانش هست از همین استفاده کنم

    پاسخ
  3. از سه سایت مختلف 3 طرح گاو شیری 100 راسی برای جهاد با قیمت های مختلف خریدم.خوشبختانه طرح شما کامل و دقیق بود.نظر دادم تا بتوانم حقی ادا کرده باشم.

    پاسخ
  4. طرح برای دانشگاه و ارایه به استاد میخوام. ایا طرح به روزه ؟
    امکان راهنمایی است؟ممنون میشم کمک کنید

    پاسخ
    • با سلام.تمامی طرح ها طبق اصول سازمان نظام مهندسی و با قیمت های روز در زمان تدوین طرح نوشته می شوند.قبل از خرید طرح به جزییات و تاریخ ندوین طرح دقت کنید.

      پاسخ
  5. سلام خداقوت
    از بز شیری بومی صنعتی متمرکز آگاهی بفرمایید باتوجه عدم تقریبا تولید. محصولات زراعی غلات که مقصر جهادکشاورزی است که فقط خماترسانی به پسته واستخر یا همان تکمحصولی در پیشدارد نمی توانم با این آفت که نابود کرده دام مولد را مبارزه کنم باتشکر جعفری مقدم

    پاسخ
  6. سلام جناب مهندس خسته نباشیدیه زمین به مساحت۳۰۰۰مترمربع۳۰متردرطول۱۰۰متردارم میخام گاوداری بزنم به نظرشماگاوداری شیری بزنم یاگوشتی یانگهداری طلیسه ماده؟کدام به صرفه ترهستش؟اگرشیری بزنم مجوزچندعددگاوشیری میدن نسبت به زیربنا؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.